26-02-2013, 22:48
Som der nok er blevet læst i en anden tråd under "scooter snak", har jeg haft en del problemer med at min Runner ikke ville starte eller køre mere. Nu har jeg så bestemt mig for at gå i gang med en renovation af motoren, så den igen kan komme til at køre
Dette er noget jeg aldrig har prøvet før, så jeg kommer nok til at spørge om hjælp til forskellige ting når jeg skal til at montere de nye dele.
De første tre timer er allerede blevet brugt på bare at få pillet motoren af ophænget, og begynde så småt at skille motoren ad.
Så her er lige en slat billeder:
Som scooteren så ud inden jeg begyndte at makke med den i dag. Udstødning, cylinder, stempel og kickstarterskjold var allerede pillet af, efter at have makket lidt med den her de sidste par dage.
Så blev variator, kobling og oliepumpen fjernet.
Så blev motoren ellers pillet af ophænget. Så hvis der skal køres på scooteren nu, bliver det på ét hjul
Motoren efter at have billet baghjulet og diverse andre ting af. Gik lidt i stå her, eftersom jeg mangler en aftrækker til at få statoren pillet ud.
Og så lige et par afsluttende billeder af hvordan scooteren er blevet hængt op, for at det var muligt at tage motoren af, og hvordan værkstedet ellers ser ud efter scooter renoveringen er gået i gang.
De nye dele til motoren bliver (forhåbentlig) bestilt i morgen
Dette er noget jeg aldrig har prøvet før, så jeg kommer nok til at spørge om hjælp til forskellige ting når jeg skal til at montere de nye dele.
De første tre timer er allerede blevet brugt på bare at få pillet motoren af ophænget, og begynde så småt at skille motoren ad.
Så her er lige en slat billeder:
Som scooteren så ud inden jeg begyndte at makke med den i dag. Udstødning, cylinder, stempel og kickstarterskjold var allerede pillet af, efter at have makket lidt med den her de sidste par dage.
Så blev variator, kobling og oliepumpen fjernet.
Så blev motoren ellers pillet af ophænget. Så hvis der skal køres på scooteren nu, bliver det på ét hjul
Motoren efter at have billet baghjulet og diverse andre ting af. Gik lidt i stå her, eftersom jeg mangler en aftrækker til at få statoren pillet ud.
Og så lige et par afsluttende billeder af hvordan scooteren er blevet hængt op, for at det var muligt at tage motoren af, og hvordan værkstedet ellers ser ud efter scooter renoveringen er gået i gang.
De nye dele til motoren bliver (forhåbentlig) bestilt i morgen
Gilera Runner 2004 - 27.000 km