Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Jow altså, man kører vel det man må, og vil!! Reglerne er som de er, og dem kendte jeg godt da jeg købte scooter. Jeg havde engang en bil der "spandt" bedst med 160km/t i 5. gear, men det kunne jeg lovligt kun praktisere i Tyskland. Sådan var det, og dermed ikke sagt at jeg ikke kunne gøre det i Danmark. Men præmisserne er nogle andre. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne køre så hurtigt jeg vil på min scooter, men den er købt som den er; en 45`er. Og så siger jeg ikke mere
Venligst Erik.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(25-02-2013, 22:49)Scooterballe Skrev: Jow altså, man kører vel det man må, og vil!! Reglerne er som de er, og dem kendte jeg godt da jeg købte scooter. Jeg havde engang en bil der "spandt" bedst med 160km/t i 5. gear, men det kunne jeg lovligt kun praktisere i Tyskland. Sådan var det, og dermed ikke sagt at jeg ikke kunne gøre det i Danmark. Men præmisserne er nogle andre. Jeg vil selvfølgelig gerne kunne køre så hurtigt jeg vil på min scooter, men den er købt som den er; en 45`er. Og så siger jeg ikke mere
Venligst Erik.
Tja. Der er så meget man ikke må.
Forresten Erik, når vi ses til touring næste gang har jeg fået ny scooter Den gamle blev jo totalskadet, så har købt en anden af en bruger herinde
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
25-02-2013, 23:49
(Dette opslag var sidst ændret: 25-02-2013, 23:49 af K. Hansen.)
(25-02-2013, 23:42)Jps Skrev: Husk at få købt nogle låse med alarm.
Der følger tre låse med, og har en selv. En med alarm må jeg købe efterfølgende.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(25-02-2013, 17:07)Jacob k Skrev: Ikke alle er enige
http://www.scootergalleri.dk/video/off_t...cootertest
Jeg finder den video mere morsom, end seriøs
Han står også med en PGO Comet, som udover at være teknologisk forældet, i mine øjne er en af de værste scootere der findes, netop fordi den er så lille og har de køreegenskaber den har.
At han prøver at køre den på samme måde som han ville køre en motorcykel i svingene gør jo så bare at han vælter, fordi han ikke kender maskinen.
Når jeg siger at en scooter i praksis er en motorcykel med lille motor tænker jeg ikke på en comet med powerfilter og nedslidte dæk, men på en scooter som min egen, som jeg har kunnet få (efter min egen oplevelse) ekstremt langt ned i svingene og som langt hen af vejen blot er 125cc modellen godkendt til 105 km/t, hvor de så har sat et andet motorophæng og en mindre motor på.
Jeg har på fornemmeren at mange af de andre store scootere ligeledes deler sådan noget som hjul, bremser og affjedring med deres større søskende.
Lige en ting mere: Hvad mener han med to-vejs støddæmper? For en fjeder yder en modstand lige meget om den presses sammen eller trækkes fra hinanden.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(26-02-2013, 00:27)Baddi Skrev: Han står også med en PGO Comet, som udover at være teknologisk forældet, i mine øjne er en af de værste scootere der findes, netop fordi den er så lille og har de køreegenskaber den har.
At han prøver at køre den på samme måde som han ville køre en motorcykel i svingene gør jo så bare at han vælter, fordi han ikke kender maskinen.
Når jeg siger at en scooter i praksis er en motorcykel med lille motor tænker jeg ikke på en comet med powerfilter og nedslidte dæk, men på en scooter som min egen, som jeg har kunnet få (efter min egen oplevelse) ekstremt langt ned i svingene og som langt hen af vejen blot er 125cc modellen godkendt til 105 km/t, hvor de så har sat et andet motorophæng og en mindre motor på.
Jeg har på fornemmeren at mange af de andre store scootere ligeledes deler sådan noget som hjul, bremser og affjedring med deres større søskende.
Lige en ting mere: Hvad mener han med to-vejs støddæmper? For en fjeder yder en modstand lige meget om den presses sammen eller trækkes fra hinanden.
Præcis! Han er da en smule til grin Men det er jo det eneste grundlag for at der skal slåes så hårdt ned på de hurtigere knallerter (De er jo ikke bygget til de voldsomme hastigheder!) Må indrømme at med de danske regler, er jeg ikke at finde på en 30'er igen Men sådan en 110cc 2-takt derimod!
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Når vi nu lige snakker razzia, så er jeg forresten kørt igennem uendelig mange! Jeg er ALDRIG blevet stoppet, men mange gange smilt til osv
Det handler ikke om hvad maskinen kan kører, det handler om hvad den kører og hvor den kører, er ofte blevet overhalet af div patruljevogne på landevejen, med en små 60-70 km/t uden er jeg er blevet vinket til siden
Men i byen kørte jeg enten de 30 på cykelstien, eller fulgte trafikken på vejen
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Inden i brokker jer alt for meget over begrænsninger osv. så kan jeg da lige fortælle, at jeg nu er et sted hvor vi kører i store biler, men har en fartgrænse der er lavere end hvad de fleste 30'ere kan klare. Promille grænsen er nul-komma-nul-dut. Konsekvenserne ved at overskride reglerne, får jeres til at blegne fuldstændigt.
Der jeg vil hen er, at det at køre scooter lovligt i Danmark, altså ikke er verdens undergang. Jeg har selv gjort det i mange år, og alligevel kørt flere km end de fleste. Nyd turen, kør så vidt muligt nye veje, og opgradér kørekort og maskiner efterhånden som tid og penge tillader det
Det er altså ikke verdens undergang at køre lidt langsommere. Jeg har ofte haft stor glæde af det, man får ganske enkelt set mere af omgivelserne når det ikke går så hurtigt.
Til gengæld kan det være man undgår en ulykke, og får chancen for at leve mange år endnu uden store kropslige skader.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Lige lidt nyt fra de daglige fartkontroller, hernede. Det er igen, sakset fra en lokal avis.
Citat:
Tre knallerter blev rullefeltstestet til at køre for stærkt, tre fik bøder for at køre uden styrthjelm, mens en enkelt knallertkører blev taget for at køre uden knallertbevis.
Citat slut.
Ivecar plus 2023.
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
@Baddi. Det han snakker om i Videoen er støddæmperen ikke fjederen. Støddæmperen modvirker så at sige fjederen ved at give modstand så fjederen ikke bliver ved med at "hoppe". Det at den er doppeltvirkende betyder at modstanden er både op og ned modsat bilers der kun virker den ene vej.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(26-02-2013, 14:53)Jps Skrev: Lige lidt nyt fra de daglige fartkontroller, hernede. Det er igen, sakset fra en lokal avis.
Citat:
Tre knallerter blev rullefeltstestet til at køre for stærkt, tre fik bøder for at køre uden styrthjelm, mens en enkelt knallertkører blev taget for at køre uden knallertbevis.
Citat slut.
Knallertbevis? Det er da et kørekort, der skal medbringes nu.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(26-02-2013, 16:06)Teddy Skrev: Knallertbevis? Det er da et kørekort, der skal medbringes nu.
Det var vel ikke blevet ombyttet .
Ivecar plus 2023.
|