Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udsat for Phishingforsøg
#1
Ja, så blev det min tur til at blive udsat for det. Det er så første gang det sker. Det er det sædvanlige brev om en "sang fra de varme lande" og at man bare lige skal oplyse sine kontonumre. Hvilket jeg naturligvis ikke har gjort. Brevet er skrevet på meget dårligt dansk (google translate). Jeg fik så også 2 mails fra kundeservice@Nets.dk om at mine kort er spærret.

Er det normalt at Nets sender disse mails ud, om at kortene er lukket. Der er et link man skal klikke på (har jeg naturligvis ikke gjort), så de kan blive aktiveret igen.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Man skal aldrig reagere på sådan noget, jeg får tit mails osse fra Skat med at man skal følge et link osv Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(24-02-2013, 11:39)Jps Skrev: Ja, så blev det min tur til at blive udsat for det. Det er så første gang det sker. Det er det sædvanlige brev om en "sang fra de varme lande" og at man bare lige skal oplyse sine kontonumre. Hvilket jeg naturligvis ikke har gjort. Brevet er skrevet på meget dårligt dansk (google translate). Jeg fik så også 2 mails fra kundeservice@Nets.dk om at mine kort er spærret.

Er det normalt at Nets sender disse mails ud, om at kortene er lukket. Der er et link man skal klikke på (har jeg naturligvis ikke gjort), så de kan blive aktiveret igen.

Jeg fik en her til morgen, med at min forsvundet mor var fundet i sydafrika. Og fik myndighederne i sydafrika mine konto oplysninger. Ville de min mor vende hjem, ja flot fjolser min mor er sku på kirkegården..
Svar
#4
Jeg har fået flere mail,s om at skat skal bruge oplysninger om mig, og så vil gi mig penge retur fra skat, der bare det sjove at jeg ikke har betalt skat endnu, så de mails tror jeg vi alle herinde får i ny og næ.
De bare monster irreterende at få...
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
(24-02-2013, 13:47)emil-jensen Skrev: Jeg har fået flere mail,s om at skat skal bruge oplysninger om mig, og så vil gi mig penge retur fra skat, der bare det sjove at jeg ikke har betalt skat endnu, så de mails tror jeg vi alle herinde får i ny og næ.
De bare monster irreterende at få...

Det er den 1. af slagsen jeg får. Min far har fået en del, på det sidste. Jeg fik også en sms for nogle måneder siden, om jeg havde vundet en masse Euro. Her skulle jeg også bare lige udlevere mine bankoplysninger (hvilket jeg jo ikke gjorde).
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Dem får jeg et par stykker af om dagen, og har heller aldrig givet dem noget bare slettet dem igen.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
Nets døjer med at sådanne mails bliver sendt ud, bare over højre skuldre med dem Blink med øjet
Har lidt på fornemmelsen at hvis der er problemer med ens Nets konto, så sender de nok et brev, eller en meddelelse i ens E-boks, Blink med øjet det har også stået på Nets hjemmeside at de har problemer med det.
Jeg fhar også fået sådan en mail fra Nets for noget tid siden. for en bette måned side fik jeg en mail om at mit Visa kort ville blive spæret hvis jeg ikke blar blar blar Blink med øjet Det er så bare det, at alt mit kort halløj bliver ordnet gennem banken, og jeg har Mastercard Rullende øjne Grøn grin
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#8
(24-02-2013, 18:35)Thyboen Skrev: Nets døjer med at sådanne mails bliver sendt ud, bare over højre skuldre med dem Blink med øjet
Har lidt på fornemmelsen at hvis der er problemer med ens Nets konto, så sender de nok et brev, eller en meddelelse i ens E-boks, Blink med øjet det har også stået på Nets hjemmeside at de har problemer med det.
Jeg fhar også fået sådan en mail fra Nets for noget tid siden. for en bette måned side fik jeg en mail om at mit Visa kort ville blive spæret hvis jeg ikke blar blar blar Blink med øjet Det er så bare det, at alt mit kort halløj bliver ordnet gennem banken, og jeg har Mastercard Rullende øjne Grøn grin

Nu har jeg ikke netbank eller nemID. Dvs. jeg havde det i en 14 dages tid i Januar, men afmeldte det igen, efter bøvlet med Java og et forsøg på indbrud i min netbank (mallware advarsel, fra mit virusprogram).
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Sad og rodede med en gammel mailadresse jeg ikke har brugt i årevis, på grund af noget kodefejl af en art. Her fandt jeg så en advarsel fra Nets dateret 12-06-12, af samme slags jeg har modtaget idag. Den er jo så blevet slettet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Hvis ens kort bliver lukket burde de gerne ringe til én. Fræk

Jeg var engang ude for at der kom en overførsel fra mit kort til et "luxury hotel" i asien, men de 5$ man åbenbart bruger på sådan et luksusophold var ikke noget jeg havde og overførslen gik derfor ikke igennem. Ikke desto mindre fik jeg en time efter tyveriforsøget et opkald fra min bank, hvor de sagde at de havde spærret kortet uden at spørge mig, og forklarede mig situationen samt spurgte om jeg stadig boede på samme adresse, så de kunne sende mig et nyt kort. Fræk

Udover at jeg måtte overleve på lånte penge i et par dage var det smertefrit. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(24-02-2013, 11:39)Jps Skrev: Ja, så blev det min tur til at blive udsat for det. Det er så første gang det sker. Det er det sædvanlige brev om en "sang fra de varme lande" og at man bare lige skal oplyse sine kontonumre. Hvilket jeg naturligvis ikke har gjort. Brevet er skrevet på meget dårligt dansk (google translate). Jeg fik så også 2 mails fra kundeservice@Nets.dk om at mine kort er spærret.

Er det normalt at Nets sender disse mails ud, om at kortene er lukket. Der er et link man skal klikke på (har jeg naturligvis ikke gjort), så de kan blive aktiveret igen.

Nej, det er det absolut ikke.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
(25-02-2013, 21:26)K. Hansen Skrev: Nej, det er det absolut ikke.

Fik en fra Net's igår, igen. Men nu håber jeg, at jeg har fået blokeret skidtet. Og jeg kunne da bruge mit kort i hæveautomaten, idag Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: