Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo T-rex ingen skive?
#1
Hej.
Har lige købt en 45 pgo T-rex fra 11/2010. Den har kørt 3100km, alle service overholdt. ( Har service bogen)
Da jeg syntes, at den var lidt langsom i optræk, og "kun" køre 45, så ville jeg tage ringen i vario ud. Jeg tager det af, og ser, at der ikke er nogen ring, samt gliderøret er helt glat.

1: Er der ikke nogen ring som standard?
2: Kan det passe, at det ikke giver noget effekt?
3: Topfarten er 45 ved 9000-10000 omdr, er det normalt?

Har lagt mærke til, at hjullet for begynder at dreje rund ved ca 5000-6000 omdr, det kan vel ikke være rigtigt. Det kan selvfølgelig være, at den ikke måler rigtigt, men ved tomgang står den på ca 1900 omdr.

Håber der er nogen som kan hjælpe lidt her.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(19-02-2013, 18:57)Gjubii Skrev: Hej.
Har lige købt en 45 pgo T-rex fra 11/2010. Den har kørt 3100km, alle service overholdt. ( Har service bogen)
Da jeg syntes, at den var lidt langsom i optræk, og "kun" køre 45, så ville jeg tage ringen i vario ud. Jeg tager det af, og ser, at der ikke er nogen ring, samt gliderøret er helt glat.

1: Er der ikke nogen ring som standard?
2: Kan det passe, at det ikke giver noget effekt?
3: Topfarten er 45 ved 9000-10000 omdr, er det normalt?

Har lagt mærke til, at hjullet for begynder at dreje rund ved ca 5000-6000 omdr, det kan vel ikke være rigtigt. Det kan selvfølgelig være, at den ikke måler rigtigt, men ved tomgang står den på ca 1900 omdr.

Håber der er nogen som kan hjælpe lidt her.

Kan ikke forestille mig at T:Rex'en er født uden ring. Ringen er meget lille (4,2 mm), så har du ikke overset den? Smil Og det giver effekt at fjerne den, for den skulle gerne rende de 55-60 km/t.

Omdrejningerne er lidt høje, må jeg sige. De burde ligge på 8-9.000 omdr ( måske lidt lavere) når den er lovlig.

Hvornår er sidste service lavet?
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
(19-02-2013, 19:34)Jps Skrev: Kan ikke forestille mig at T:Rex'en er født uden ring. Ringen er meget lille (4,2 mm), så har du ikke overset den? Smil Og det giver effekt at fjerne den, for den skulle gerne rende de 55-60 km/t.

Omdrejningerne er lidt høje, må jeg sige. De burde ligge på 8-9.000 omdr ( måske lidt lavere) når den er lovlig.

Hvornår er sidste service lavet?

Har lige fundet bogen, og jeg kan se at jeg tog fejl, da jeg sagde at den har overhold alle service. Sidste service var ved 1159km 6/2011. Dvs, den har kørt 3000km siden sidste service.
Er helt sikker, der er ikke nogen ringGrin
Svar
#4
(19-02-2013, 20:22)Gjubii Skrev: Har lige fundet bogen, og jeg kan se at jeg tog fejl, da jeg sagde at den har overhold alle service. Sidste service var ved 1159km 6/2011. Dvs, den har kørt 3000km siden sidste service.
Er helt sikker, der er ikke nogen ringGrin

Tror du må igang med at rense karburatoren evt skifte tændrøret og sidst men ikke mindst prøve med en større dyse. Gætter på der sidder en 72'r i, og hvis ringen er ude, skal man dyse lidt op. Og lidt op, er str. 74-76 eller 78. Der sidder også en tragt i membranen (eller der burde gøre Blink med øjet ) den skal også ud, når ringen nu er væk.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: