Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ruller på G-Max
#1
Hej med jer
Jeg har lige byttet min Speedfight '03 til en PGO G-Max '08 som har kørt 13000 km. Den er skide fin, men jeg skal skifte et speedometerkabel, tankdæksel (splitten er knækket) og variatorruller + nylonstyr. Derudover vil jeg også gerne have en sidestøttefod og nyt tændrør.
Den kører ca. 60 nu, men skal ned at køre lovligt, da jeg er blevet stoppet før. Rullerne i den nu er næsten firkantede - så de er nok de originale.

Hvilke ruller skal jeg vælge for at få en rimelig kvik acceleration? Pt. er den med 3 stk. 7 gr. og 3 stk. 8 gr., og den tager 7000 omdrejninger i godt 5 sekunder før den trækker ordentligt. Det vil jeg gerne undgå. Er Stylepro ruller dårligere end Athena?
Når jeg skal montere de nye ruller, skal de eller variatorskålen så smøres i fedt først?
Der er ikke pillet ved den andet end at skiven er taget.

Mht. tankdæksel: Hvor fanden åbner man det? Kan se det er med kabel i, men hvor "udløses" det henne?
Smid lige nogle point her: http://www.scootergalleri.dk/galleri/316...x?status=1

MathiasGrin
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(17-02-2013, 18:21)bachlassen Skrev: Hvilke ruller skal jeg vælge for at få en rimelig kvik acceleration?

Det spørgsmål har været tæsket igennem igen, igen og igen.
Lidt søgning herinde, Her:
http://www.billig-scooter.dk/gsearch.php...j461740j13


(17-02-2013, 18:21)bachlassen Skrev: Er Stylepro ruller dårligere end Athena?

Køb Malossi, det er bedre.


(17-02-2013, 18:21)bachlassen Skrev: Når jeg skal montere de nye ruller, skal de eller variatorskålen så smøres i fedt først?

Nej, det er kun Peugeot, der synes det kunne være sjovt. Jeg bruger ikke fedt i Vivacityen.

Svar
#3
(17-02-2013, 18:30)barden Skrev: Det spørgsmål har været tæsket igennem igen, igen og igen.
Lidt søgning herinde, Her:
http://www.billig-scooter.dk/gsearch.php...j461740j13

Nu har jeg så fået plade på og har været ude at trille. Rullerne er rimelig firkantede, så jeg skal have nogle andre. Der sidder 7 grams i nu.
Tomgang ligger omkring 2000 rpm og når jeg giver gas trækker den næsten ikke før fra 6000 rpm og til 9500 rpm ved topfarrt. Er det normalt at omdrejningerne er så høje? Og skal jeg op på 8 gr. eller ned på 6 gr. for at få lavere omdrejninger? Den skal køre standard (alt er std. - udst., karb. m.v.)
Svar


Forum spring: