Søg Garagen Hej Gæst! Register

Går i stykker hele tiden efter tur på værksted
#1
Hejsa derude.

Må indrømme jeg er ved at være pænt frustreret.

Købte min PGO T-rex 50 sidste år, den er fra 2002 og kørte perfekt, havde aldrig haft problemer ved tidligere ejer, og havde kørt 20.000 km.
I December kører jeg så galt, påkører en kvinde i mørket, men knallerten fejler umiddelbart ikke noget.
Nøglen er knækket i tændingen og en masse plastik er knækket (uden betydning, kun syns,æssigt) dog kører den stadig, og bliver nød at til at slukke mortoren med dødemandsknappen.

Den ryger på værsted just in case, for at få lavet diverse ting der er knækket af, og for at få service.

Får den tilbage 14 dage senere (!!!) efter de kun har brugt 4 timer på den.
Regninge lyder på 5300 kr !!!
Men tænker "fuck det, nu kører den sku bare ! ".
Men niks.

Efter værkstedbesøget får den startproblemer, skal bruge lang tid på at starte den HVER gang, og en dag kan jeg slet ikke få liv i den, gashåndtaget har også sat sig fast, dette kun 14 dage efter jeg fik den retur.

Vi finder frem til at de på værstedet har glemt at putte beskyttelses gummiet ordenligt på, på gaskablet, så der er kommet vand ned i, og det er rustet der hvor det "knækker" før gasfjedren.
Vi giver den nyt kabel, men vil stadig ikke starte, så den ryger på værksted.

Får den tilbage dagen efter, der er skiftet speedometerreleet, der er skifet en pærer og de har pillet ved gassen, og spændt bremserne (hvorfor blev dette ikke gjort ved service ??) 1000 kr.

Der går 14 dage igen, og så vil den IGEN ikke starte.
Vi finder frem til at det er tændrøret der er brændt af (efter 6 uger ??), men opdager at tutten der sidder i spidsen af tændrøret sidder fast i hætten der skal kobles til tændrøret, vi kan ikke få det ud, og gevindet i den er ødelagt = løs forbindelse til tændrøret.

Hvordan pokker kan man som værksted, behandle betalende kunders ting på den måde ??
Og hvordan pokker kan man sige man har lavet service på en knallert, så den gerne skulle være køreklar hele vinteren, og den så slet ikke hverken kører eller starter stabilt ??

Den nåede at køre 2 dage med nyt tændrør, og så gik den ud igen.
Det lød pludselig som om der var gået hul på udstødningen, og så virkede det som om forbindelsen til strømmen ikke var ordentlig, hvorefter den gik ud, og ikke vil starte igen.
Det lyder lidt som om det er noget forbindelse der er røget, men kunne ikke tjekke tændrøret da det var varmt (havde lige kørt 14 km).

Nogen ide om hvad det kan være ??

Må indrømme at jeg føler jeg har spildt 6300 kr, på INGENTING.
Så allerhelst at de tog min knallert ind og gav den, den service jeg har batalt for, og laver den på deres regning, men tror nu ikke lige det sker Ked af det

Kan i hvert faldet ikke anbefale dem, men aner ikke hvem man kan stole på i forhold til at få lavet den ordentlig ?

Nogle gode anbefalinger, helst ikke et for dyrt sted.
Har allerede brugt næsten 3 gange så mange penge i rep. end i indkøb Græder
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Det er bedre at finde en du kender privat, har hørt om mange på det sidste der er blevet snydt med biler og nu scootere Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
(08-02-2013, 00:53)NadjaB Skrev: Hejsa derude.

Må indrømme jeg er ved at være pænt frustreret.

Købte min PGO T-rex 50 sidste år, den er fra 2002 og kørte perfekt, havde aldrig haft problemer ved tidligere ejer, og havde kørt 20.000 km.
I December kører jeg så galt, påkører en kvinde i mørket, men knallerten fejler umiddelbart ikke noget.
Nøglen er knækket i tændingen og en masse plastik er knækket (uden betydning, kun syns,æssigt) dog kører den stadig, og bliver nød at til at slukke mortoren med dødemandsknappen.

Den ryger på værsted just in case, for at få lavet diverse ting der er knækket af, og for at få service.

Får den tilbage 14 dage senere (!!!) efter de kun har brugt 4 timer på den.
Regninge lyder på 5300 kr!!!
Men tænker "fuck det, nu kører den sku bare ! ".
Men niks.

Efter værkstedbesøget får den startproblemer, skal bruge lang tid på at starte den HVER gang, og en dag kan jeg slet ikke få liv i den, gashåndtaget har også sat sig fast, dette kun 14 dage efter jeg fik den retur.

Vi finder frem til at de på værstedet har glemt at putte beskyttelses gummiet ordenligt på, på gaskablet, så der er kommet vand ned i, og det er rustet der hvor det "knækker" før gasfjedren.
Vi giver den nyt kabel, men vil stadig ikke starte, så den ryger på værksted.

Får den tilbage dagen efter, der er skiftet speedometerreleet, der er skifet en pærer og de har pillet ved gassen, og spændt bremserne (hvorfor blev dette ikke gjort ved service ??) 1000 kr.

Der går 14 dage igen, og så vil den IGEN ikke starte.
Vi finder frem til at det er tændrøret der er brændt af (efter 6 uger ??), men opdager at tutten der sidder i spidsen af tændrøret sidder fast i hætten der skal kobles til tændrøret, vi kan ikke få det ud, og gevindet i den er ødelagt = løs forbindelse til tændrøret.

Hvordan pokker kan man som værksted, behandle betalende kunders ting på den måde ??
Og hvordan pokker kan man sige man har lavet service på en knallert, så den gerne skulle være køreklar hele vinteren, og den så slet ikke hverken kører eller starter stabilt ??

Den nåede at køre 2 dage med nyt tændrør, og så gik den ud igen.
Det lød pludselig som om der var gået hul på udstødningen, og så virkede det som om forbindelsen til strømmen ikke var ordentlig, hvorefter den gik ud, og ikke vil starte igen.
Det lyder lidt som om det er noget forbindelse der er røget, men kunne ikke tjekke tændrøret da det var varmt (havde lige kørt 14 km).

Nogen ide om hvad det kan være ??

Må indrømme at jeg føler jeg har spildt 6300 kr, på INGENTING.
Så allerhelst at de tog min knallert ind og gav den, den service jeg har batalt for, og laver den på deres regning, men tror nu ikke lige det sker Ked af det

Kan i hvert faldet ikke anbefale dem, men aner ikke hvem man kan stole på i forhold til at få lavet den ordentlig ?

Nogle gode anbefalinger, helst ikke et for dyrt sted.
Har allerede brugt næsten 3 gange så mange penge i rep. end i indkøb Græder


Hvilket værksted har du brugt?
Svar
#4
Har fundet ud af problemet igår, tændrøret var raslet løs ? Lidt mystisk.

Har brugt Næstved mc værksted.
Svar
#5
Hejsa.

Hvis du har mulighed for og få den fragtet til københavn og kan undvære den et par dage, så vil jeg gerne give den ordentligt service eller give dig et overslag på et service/rep.


Hvis du er intr. og har mod på det, så send mig en PB med dit nummer og vi tager den derfra.


Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
For mig lyder det til at værkstedet tager for meget ind, så de ik kan give en ordentlig service og det er ik uhørt at de steder findes desværre.
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#7
Et tændrør skal sq i hvertfald ikke kunne rasle løs på den måde. Dårlig service, hvis du spørger mig. Vil gerne sige, at kan du få din scooter til KBH, så tag imod Tempos tilbud. Har ikke selv fået lavet noget ved ham, da jeg bor i det mørke Jylland, men har hørt meget godt om ham Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
Tusind tak for det generøse tilbud.
Men som det ser ud lige nu kører den som den skal, selvfølgelig hvis tændrøret bliver siddende nu Blink med øjet
Så skal bare have sat en ny tændrørshætte på, så burde der ikke være de store problemer.

Dog er jeg nød til at spørge om en lille ting.
Sådan en knallert bliver pænt hurtigt beskidt, hvordan rengør jeg den bedst muligt, uden at lave nogle skader selvfølgelig Smil
Svar
#9
(08-02-2013, 13:09)NadjaB Skrev: Tusind tak for det generøse tilbud.
Men som det ser ud lige nu kører den som den skal, selvfølgelig hvis tændrøret bliver siddende nu Blink med øjet
Så skal bare have sat en ny tændrørshætte på, så burde der ikke være de store problemer.

Dog er jeg nød til at spørge om en lille ting.
Sådan en knallert bliver pænt hurtigt beskidt, hvordan rengør jeg den bedst muligt, uden at lave nogle skader selvfølgelig Smil

Autoshampoo og knofedt Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Okay, dvs. Den skal vaskes i hånden? Sku hurtigere Mee en højtryksrenser Blink med øjet
Svar
#11
(08-02-2013, 14:17)NadjaB Skrev: Okay, dvs. Den skal vaskes i hånden? Sku hurtigere Mee en højtryksrenser Blink med øjet

En højtryksrenser hører sig til på en traktor, og ikke en "plastik knallert" Blink med øjet

Inderskjoldene kan komme til at se rigtig godt ud med en gang babyolie Blink med øjet

Jeg har selv min daglige gang i Næstved, så står du en dag og har revet alt håret ud af hovedet så kan du bare skrive Blink med øjet

Har EN gang været ved næstved MC, for at få en pris på at spænde min udstødning fast (Der var gået et gevind i cylinderen så den var utæt)

500kr ville han have bare for at kigge på den! (jeg fandt et andet sted!)
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#12
(08-02-2013, 14:17)NadjaB Skrev: Okay, dvs. Den skal vaskes i hånden? Sku hurtigere Mee en højtryksrenser Blink med øjet

Du kan nemt bruge en højtryksrenser sålænge du ikke spuler direkte op under plastikken, alt med måde selvfølgelig.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: