Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO Dr. big driller
#1
Hej allesammen.
Jeg har lige været ude og købe mig en PGO Dr. big fra 2005 for 2 uger siden men den er begyndt at drille her de seneste dage. Alt virkede perfekt da jeg købte den men nu kan den ikke stå i tomgang mere også efter en tur på 20 min. Og når jeg kommer op i topfart omkring 40 km/t på speedo (den er fuldt lovlig) begynder den at hoppe op og ned i hastighed og og RPM meteret går helt amok og og drejer fuldt op og ned kan evt. tage en video af det.

Det er et irreterende problem fordi hver gang jeg holder stille skal jeg gasse meget lidt op for at holde den tændt og der var ellers intet problem for en uge siden hvor den stod perfekt i tomgang og den hoppede overhovedet ikke og RPM meteret fuckede heller ikke. Men så har jeg været på skiferie i en uge og har ikke kørt på den og da jeg kom tilbage var der alle de her problemer.

Det skal lige siges at jeg fik min far til at starte den hver dag lige hurtigt for at den kunne holde sig nogenlunde varm imens jeg var væk så jeg ved ikke rigtigt om det er noget han har gjort forkert. Og desuden virker elstart heller ikke mere, den klikker bare når jeg prøver.

Håber ikke det er noget som er for svært at fikse fordi det er min første scooter og aner ikke en skid og at reparere dem osv. Købte den hos ham her http://www.scootersiden.dk/ og han sagde at han havde givet den fuldt service og der var intet galt med den så jeg aner virkelig ikke hvad problemet er så jeg håber at nogen her kan hjælpe med det Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tror ikke han har rodet med den knallert, overhovedet. Han er typen der bare køber og sælger videre.

Hvis du selv kan rode med scooteren, vil jeg anbefale du får renset karburatoren skifte tændrør, få tjekket om stelforbindelsen er hel (sidder ved elstarteren) og få tjekket hele variosystemet igennem.
Ivecar plus 2023.
Svar
#3
Okay, tak for svaret! Smil
Svar
#4
Hejsa.

Umiddelbart hvis der har været mange koldstarter og intet kørsel, så kunne der tyde på dit batteri er ved og være tømt for strøm og det kan også være årsagen til den kun klikker i El-starten.

HUSK du må ik lade den op med en lader til bil, for den lader med for mange Amp og du "dræber" derved dit batteri langsom men sikkert.

Hvis det er du ik har nogen lader, så har de i Lidl en lader der ganske udemærket og ik koster en bondegård.

Umiddelbart vel jeg tro at en opladning af batteriet og en rensning af karburator, skulle få den til og spille ingen.

Hvis jeg for en scooter ind og jeg ik kender personen som siger der er lavet service enten stort eller lille, så går jeg den igennem efter hvad et stort service normalt kræver.

Nu kan jeg se du kommer fra København, så hvis du er helt grøn så vil jeg godt hjælpe dig. Du kan sende mig en PB evt. med et nummer jeg kan fange dig på eller sende dig en sms på, så kan vi lige se om ik vi kan finde en dag.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#5
(06-02-2013, 00:05)Tempo Skrev: Hejsa.

Umiddelbart hvis der har været mange koldstarter og intet kørsel, så kunne der tyde på dit batteri er ved og være tømt for strøm og det kan også være årsagen til den kun klikker i El-starten.

HUSK du må ik lade den op med en lader til bil, for den lader med for mange Amp og du "dræber" derved dit batteri langsom men sikkert.

Hvis det er du ik har nogen lader, så har de i Lidl en lader der ganske udemærket og ik koster en bondegård.

Umiddelbart vel jeg tro at en opladning af batteriet og en rensning af karburator, skulle få den til og spille ingen.

Hvis jeg for en scooter ind og jeg ik kender personen som siger der er lavet service enten stort eller lille, så går jeg den igennem efter hvad et stort service normalt kræver.

Nu kan jeg se du kommer fra København, så hvis du er helt grøn så vil jeg godt hjælpe dig. Du kan sende mig en PB evt. med et nummer jeg kan fange dig på eller sende dig en sms på, så kan vi lige se om ik vi kan finde en dag.

Mvh.
Tempo
Jeg vil meget gerne anbefale "Tempo" (Uwe) som knallertmand. Han kan sgu sit kram, og den maskine man får igen fungerer bare 100%.
Har haft en anden bruger herinde fra (nævner ikke noget navn..), til at lave på en scooter jeg har haft, og den endte bare op med at køre endnu dårligere. Så fik jeg fat i Tempo, han lavede den, og så spandt den bare som en mis igen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Okay mange tak Tempo, tager du penge for det? Og hvis du gør, hvor meget? Smil
Har fundet ud af at det må være et El-problem fordi når jeg f.eks tænder for blinklysne så går den ned i omdrejninger og nogen gange går den ud, men når man så slukker for blinklyset så går den op i omdrejninger igen. Jeg tror også at RPM måleren viser forkert fordi hver gang jeg kører topfart så går måleren langt over de 10.000 omdrejninger men motoren lyder rimelig normal så tror også der er noget der. Men ja fortæl mig lige lidt mere om din pris osv. og så kan vi snakke om det Smil
Svar
#7
Hos mig foregår det på følgende måde, men faste priser/time pris har jeg ikke. Hvis jeg skal lave service på en scooter, så kommer den ud til mig og jeg laver et overslag.

Hvis det er noget mere konkret så en defekt tændingslås eller noget man med sikkerhed ved skal skiftes, så skal jeg have pengene til stumper eller du bestiller dem selv og evt. sætter den til leveving hos mig før rep. og det jeg skal have betales ved afhentning.

Da jeg har familie og andre ting og rode med også, så er det ik sikkert jeg kan lave det lige så hurtigt som et værksted ( tidsmæsigt ).

Jeg har nu gennem min tid med scooter fundet de steder hvor jeg handler eller anbefaler folk og handle, dels fordi der er god service og de har lige så gode dele som ik er originale og koster en bondegård ( det kunne værksteder godt lære lidt af ).

Som du skriver det så er det med 98% sikkerhed din stator som er ved og så af, men det kan så også skyldes en dårlig forbindelse et eller andet sted.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar


Forum spring: