Søg Garagen Hej Gæst! Register

Flot udstødning + de dumme omdr.
Ja, se min flotte udstødning Grin. Den blev malet i sommeren 2012, med varmefast sort ovn maling og fik derefter 4 lag klar lak. Det viste sig senere at den klare lak gjorde udstødningen ru istedet for glat, så måske har den ikke dækket udstødningen godtnok.

Det er så kun overfladerust efter hvad jeg kan se og mærke, men da surt at rusten er så fremskreden. Udstødningen er vel 2 år gammel, nu.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Jeg har en gang sandblæst en scooter udstødning, derefter zink-grunder på spray, og så varmefast lack. Det så ud til at virke fint, tror det er zink laget der gør forskellen. Jeg har dog ikke kørt så meget i salt som du nok gør, jeg plejer at tage bilen til det meste om vinteren.
Så man kan ikke tage det som en 100% løsning da jeg ikke har testet i de helt grove årstider.
Svar
(05-02-2013, 15:44)12V Skrev: Jeg har en gang sandblæst en scooter udstødning, derefter zink-grunder på spray, og så varmefast lack. Det så ud til at virke fint, tror det er zink laget der gør forskellen. Jeg har dog ikke kørt så meget i salt som du nok gør, jeg plejer at tage bilen til det meste om vinteren.
Så man kan ikke tage det som en 100% løsning da jeg ikke har testet i de helt grove årstider.

Ja, jeg kører jo hele året og dermed også vintertiden Grin. Det sætter sine spor, trods diverse forholdsregler imod saltet, og andet skidt på vejene. Sandblæsningen af Puch'en gik jo ikke godt, så det bliver heller ikke brugt på udstødningen, med mindre en 2,5 HK kompressor kan klare trykket, der kræves. Den jeg har, er kun på 1,5 HK.
Svar
Og kan jo ligeså godt bruge dette indlæg til at skrive, at jeg er dødtræt af at Big2's omdrejninger bliver ved med at ramme de 10.000 omdrejninger, i tide og utide. Faktisk så træt, at jeg snart ikke gider køre på den, mere. Ved 10.000 omdr. rammer den nemt de 38-40 km/t, og det du'er ikke, hvis jeg skulle komme på rullen igen. Jeg er løbet tør for idé'er til, hvad jeg kan gøre for at begrænse skidtet.
Svar
Ja det er træls, og tungere ruller vil ikke engang hjælpe med den korte slut gearing begrænser bøsningen giver.

Jeg har hørt at nogle forhandlere laver en prop til udstødnings udgangen, og så justerer hullet indtil scooteren har en ønsket effekt/hastighed. Ikke en super fed ide, men nok den nemmeste. Laver man en plombering på karburator siden skal man til at justere noget mere på karburatoren vil jeg mene.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(05-02-2013, 16:56)12V Skrev: Ja det er træls, og tungere ruller vil ikke engang hjælpe med den korte slut gearing begrænser bøsningen giver.

Jeg har hørt at nogle forhandlere laver en prop til udstødnings udgangen, og så justerer hullet indtil scooteren har en ønsket effekt/hastighed. Ikke en super fed ide, men nok den nemmeste. Laver man en plombering på karburator siden skal man til at justere noget mere på karburatoren vil jeg mene.

Har prøvet en hjemmelavet begrænsning i karburatoren. Med et halvt gasspjæld i toppen af det originale. Det hjalp ikke en disse. Fik så lige nu den idé at en "stopklods" i gashåndtaget måske kunne forhindre at den kommer over 8.000 omdr (= ca. 35 km/t). Problemet er jo så, at det er ulovligt at lave sine egne begrænsninger.
Svar
(05-02-2013, 17:02)Jps Skrev: Har prøvet en hjemmelavet begrænsning i karburatoren. Med et halvt gasspjæld i toppen af det originale. Det hjalp ikke en disse. Fik så lige nu den idé at en "stopklods" i gashåndtaget måske kunne forhindre at den kommer over 8.000 omdr (= ca. 35 km/t). Problemet er jo så, at det er ulovligt at lave sine egne begrænsninger.
Sidder ens hjemmelavede begrænsning et sted hvor politiet ikke kan se det, vil der jo i bund og grund ikke ske noget ved det, så længe du kører under det maks tilladte Blink med øjet
Svar
(05-02-2013, 18:18)Arbejdsnarkomanen Skrev: Sidder ens hjemmelavede begrænsning et sted hvor politiet ikke kan se det, vil der jo i bund og grund ikke ske noget ved det, så længe du kører under det maks tilladte Blink med øjet

Også det jeg tænker på Smil. Det er så ca. 1 cm før kablet går i bund, at det skal stoppes. Men de ved det jo nu, da de læser med på BS Blink med øjet.
Svar
(05-02-2013, 18:51)Jps Skrev: Også det jeg tænker på Smil. Det er så ca. 1 cm før kablet går i bund, at det skal stoppes. Men de ved det jo nu, da de læser med på BS Blink med øjet.

De ved da ikke hvem du er, og så er loven altså blivet lavet en smule op efter den 19. Fandt ud af den nye sagde man ikke må lave ændinger med henbrik på fartforøglse, så du må sådan set godt sætte 200ccm på hvis det er på henbrik på optræk og ikke fart og så må du os godt lave ænderiger med henbrik på fartnedsætteseGriner Før hed det man ikke måtte lave ændrigere men nu er det ændriger med henbrik på fartforøglse (måske har de skreven forkert men det står skreven i loven så mon ikke det er rigtig) så du kan da rolig gør det og hvis de brokker sig så sig det er pga miliøn misselige årganger du har lave det.
Du kan os prøve at finde en mindre cylinder, og se om det hjælper.Smil
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar

(05-02-2013, 19:52)mads180 Skrev: De ved da ikke hvem du er, og så er loven altså blivet lavet en smule op efter den 19. Fandt ud af den nye sagde man ikke må lave ændinger med henbrik på fartforøglse, så du må sådan set godt sætte 200ccm på hvis det er på henbrik på optræk og ikke fart og så må du os godt lave ænderiger med henbrik på fartnedsætteseGriner Før hed det man ikke måtte lave ændrigere men nu er det ændriger med henbrik på fartforøglse (måske har de skreven forkert men det står skreven i loven så mon ikke det er rigtig) så du kan da rolig gør det og hvis de brokker sig så sig det er pga miliøn misselige årganger du har lave det.
Du kan os prøve at finde en mindre cylinder, og se om det hjælper.Smil

Mig bekendt siger loven stadig, at man ikke selv må lave begrænsninger. Og et andet sted i loven står der, at det er ejerens pligt at sørge for at knallerten kører det den må, dvs. 30 km/t. Så indtil der kommer et link om den lov om det du skriver, så vælger jeg at tro på det jeg har læst Blink med øjet.

Og mindre cylinder? Cylinderen er jo lovlig til Big'en, så den findes ikke mindre.
Svar
Hmmm hvis ik det hjalp med og lave stop i spjældet, hvordan ville det så hjælpe med stop i gashåndtaget??..

Jeg har selv eksperimenteret lidt med maling af udstødning, der hvor det blev bedst og holdt længst er følgende..

Jeg sleb al rusten af den og malede den føste gange og kørte en lang tur, så potten blev gennemvarm og det gjore jeg 4 gange ( male/kører ).

Jeg fik fiffet at en medarbejde hos Bauerhause...

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
(05-02-2013, 21:43)Tempo Skrev: Hmmm hvis ik det hjalp med og lave stop i spjældet, hvordan ville det så hjælpe med stop i gashåndtaget??..

Jeg har selv eksperimenteret lidt med maling af udstødning, der hvor det blev bedst og holdt længst er følgende..

Jeg sleb al rusten af den og malede den føste gange og kørte en lang tur, så potten blev gennemvarm og det gjore jeg 4 gange ( male/kører ).

Jeg fik fiffet at en medarbejde hos Bauerhause...

Mvh.
Tempo

Da jeg lavede tricket med det halve gasspjæld ovenpå det andet, da var knallerten en smule ulovlig. Det er ikke prøvet, efter den blev lavet lovlig. Men et eller andet skal der gøres, ihvertfald.

Og tricket med udstødningen må jeg prøve, når det er blevet vejr til at male i Smil.
Svar

Forum spring: