Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kortere rem
#1
Ja nu kan jeg ikke sove igen så tankerne flyver Ked af det

Jeg køre og leger med min Sprint, da jeg vil køre lovligt, men jeg kan ikke have de omdrejninger den tager når den rammer skiven i varioen Ond

Men hvad sker der hvis man fek.s sidder en rem i der er 5 mm kortere end orginal 669mm?

Den må i min optik, geare mindre ud (Ligesom en ring) men alligevel blive presset lidt længere ned i de bagereste rem skiver = mindre omdrejninger- eller er jeg helt forkert på den.

Man skal vel bare finde den rem der geare tilpas ud.

Jeg køre med en Orginal rem, samt malossi multivar med 8 gram, og begrænset Cdi, samt jeg har sat en skive i ved gas så den maks kan tag 2/3 gas, det giver 38 på speedo.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du er nok som du sier helt forkert på den.

En kortere reim vil som du sier ikke gire helt ut forran, men samtidig gå helt ned i bunn i di bakre reimskiver. Det vil
fungere som en begrensning av girsystemet. Resultatet er at varioen ikke girer helt ut, omdreiningene stiger, og
topp hastigheten blir lavere. Samme resultat som med en vario ring.

Men !
Ved at montere en kortere reim vil det oppstå et nytt problem. Når reimen ligger helt nede i den fremre variatoren, slik
den gjør ved tomgang, så vil den pga sin kortere lengde bli liggende et stykke ned i di bakre reim skiver. Det vil føre til
at ved inngangsettelse av scooteren vil den starte i noe som tilsvarer 2. Eller kanskje 3. gir. Den vil mao bli fryktelig treg
i opptrekket fra start av.

Den skive du har satt inn for at begrense gassen har nok ingen innvirkning på topphastigheten, kun på opptrekk og
hastighet i oppoverbakke. Den ville jeg ha fjernet.
Svar


Forum spring: