Søg Garagen Hej Gæst! Register

Renset Karburator, nu vil den ikke starte
#1
Halløj folkens.

Jeg fik at vide jeg skulle rense min karburator.
Det har jeg så gjort, meget forsigtigt.

Men nu vil skidtet ikke starte mere Græder
Den sagde kort BRRR fra motoren og gik ud igen, og så var den død.

Prøvede først at køre kickstarteren langsomt 15-20 gange.
Dernæst prøvede jeg, at suge benzin ind via vacum slangen.
Og så har jeg skilt den ad igen, og kontrolleret at svømmeren sad ordentligt ( hvilket det så ud til ).

Er der nogen jeg har glemt ?

Håber nogen har et bud, ellers får jeg konen på nakken Rullende øjne
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(30-01-2013, 00:26)zzzzleepy Skrev: Halløj folkens.

Jeg fik at vide jeg skulle rense min karburator.
Det har jeg så gjort, meget forsigtigt.

Men nu vil skidtet ikke starte mere Græder
Den sagde kort BRRR fra motoren og gik ud igen, og så var den død.

Prøvede først at køre kickstarteren langsomt 15-20 gange.
Dernæst prøvede jeg, at suge benzin ind via vacum slangen.
Og så har jeg skilt den ad igen, og kontrolleret at svømmeren sad ordentligt ( hvilket det så ud til ).

Er der nogen jeg har glemt ?

Håber nogen har et bud, ellers får jeg konen på nakken Rullende øjne

Hvad for en scooter snakker vi om?

Prøv at pille benzin slangen af og se om der kommer benzin når du suger i Vakuum slangen, hvis der gør det så sætter du benzinslangen på igen og suger i vakuum slangen igen, og prøver at starte.
Det skal helst klukke inden i tanken når du gør det.

Hvis ikke de virker har du samlet det forkert.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Det drejer sig om en Kymco Agility 50. 45 Scooter.
http://www.youtube.com/watch?feature=pla...nzzUOcXqLY#
Den er 100% magen til denne her .


Her er hvad jeg har lavet.

1. Dag: Justere ventiler ( scooter starter godt! ).

2. kontrollere tændrør ( Scooter starter godt ).

3. Afmontere Karburator og rense den 30-40% adskilt ( Scooter starter slet ikke ).

4. Afmontere Karburator og rense den på arbejdet (90% adskilt) Blæse den igennem med trykluft og få kollega til at se den efter, den så fin ud ( Scooter starter ikke ).

5. Oplade batteriet, for en sikkerheds skyld og se om der er gnist, hvilket der er! ( scooter starter ikke ).

Der ER! Benzin flow, da jeg hvergang har tømt den ved afmontering.

Kan den starte uden choker ? Den fik jeg måske taget lidt hårdt fat i nemlig. Så jeg vil ikke udelukke at den måske er død.

1 stk Indsugning.
1 stk Benzin slange.
1 stk Choker.
1 stk Gaskabel.

Mangler der noget ?


Damn. If it aint broken! dont fix it! Rullende øjne
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#4
Update!

Jeg har fået lidt liv i den ( svær at starte ).
Indsugnings studsen var ikke spændt hårdt nok (Falsk luft ).

Men den går ud igen, efter ca. 3-5 sekunder.
Rør jeg ved gashåndtaget, dør den med det samme.


Nogen tips ?
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#5
(31-01-2013, 09:33)zzzzleepy Skrev: Update!

Jeg har fået lidt liv i den ( svær at starte ).
Indsugnings studsen var ikke spændt hårdt nok (Falsk luft ).

Men den går ud igen, efter ca. 3-5 sekunder.
Rør jeg ved gashåndtaget, dør den med det samme.


Nogen tips ?

Der skal sidde en tætningsring af gummi mellem studs og motor, er du sikker på at den sidder ordenligt, ikke er trykket alt for flad eller revnet? Smil
Hvis du skal få en tætningsring til at tætne helt ved montering er det en god idé at påføre en dråbe motorolie på og smøre den ud over hele ringen, idet det blødgørerer den en smule og samtidig laver en lufttæt barriere. Lad dog være med at putte så meget olie på at det løber ned i motoren, for det har ikke så nemt ved at brænde. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-01-2013, 12:37)Baddi Skrev: Der skal sidde en tætningsring af gummi mellem studs og motor, er du sikker på at den sidder ordenligt, ikke er trykket alt for flad eller revnet? Smil
Hvis du skal få en tætningsring til at tætne helt ved montering er det en god idé at påføre en dråbe motorolie på og smøre den ud over hele ringen, idet det blødgørerer den en smule og samtidig laver en lufttæt barriere. Lad dog være med at putte så meget olie på at det løber ned i motoren, for det har ikke så nemt ved at brænde. Grin

ja der er en lille flange under denne:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=8350...1088008064

Der er en gummi O-ring/pakning, både over og under den.
Altså der er ligesom et mellemstykke, mellem topstykke og studsen.
Den nederste O-ring er ret flad.

Så det vil jeg da prøve.

Husk venligst det med stort, tak. Jps.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#7
(31-01-2013, 12:51)zzzzleepy Skrev: ja der er en lille flange under denne:

http://www.thansen.dk/product.asp?c=8350...1088008064

Der er en gummi O-ring/pakning, både over og under den.
Altså der er ligesom et mellemstykke, mellem topstykke og studsen.
Den nederste O-ring er ret flad.

Så det vil jeg da prøve.

Husk venligst det med stort, tak. Jps.

Mellemstykket er fordi motoren bliver pænt varm mens man helst vil have indsugningen så kold som muligt, så det er en spacer der kan optage noget af varmen, så vidt jeg har forstået. Grin

De O-ringe skal ikke skiftes hver gang man har haft den af ligesom andre pakninger, men hvis de er blevet trykket flade kan det være nødvendigt for at der ikke kommer falsk luft. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#8
Der er så bare så mange flere ting der kan være defekte, når det er lavet på den måde Ked af det

Jeg har flere gange køre uden isolator, og ingen problemer haft.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Hej Folkens

Har fået liv i den igen, og den spinder som en kat nu!

Jeg tror problemet var en blanding af falsk luft og for stor afstand på tændrøret.
Den gnistede fint, men ikke helt så konstant, som jeg syntes den burde.

Heldigvis, har det ikke været forgæves, den trækker Meget! Bedre end før Grøn grin Grøn grin

jeg siger tak for hjælpen! Smil

Husk nu det med stort, tak. Jps.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: