Søg Garagen Hej Gæst! Register

Polizei roller kontrolle
#1
Ja sad og kedede mig ved midnatstid og surfede på "Tuben" og fandt så lidt om knallertkontrol i Tyskland. Efter D. 19 Jan., har de jo fået nye regler som resten af Europa også har, altså lige på nær Danmark som jo går lidt sine egne veje (som sædvanlig). Nu er det jo nok ikke alle der forstår tysk (jeg gør til husbehov Smil ), Så hvad der siges i video'en, er volapyk for mange. Men det der er interessant for de fleste, er jo farten og bødestørrelserne? Smil

Som jeg har forstået det ud fra de video'er jeg sad og kiggede på, så får man en bøde på 100-150 Euro 1. gang. 2. gang muligvis samme bødestørrelse og 3. gang bøde og indragelse af kørekort. Om scooteren/knallerten så også bliver konfiskeret 3. gang, har jeg ikke kunne finde ud af, men det gør den sikkert nok. Og stikker man af og bliver fanget senere (som en af kørene gør) så udløser det en bøde på 500 Euro.







Alle video'er, er fra før 19. Januar 2013 Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!. Målløs

Det gør det Danske Politi altid.

Svar
#3
(30-01-2013, 18:59)barden Skrev: Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!. Målløs

Det gør det Danske Politi altid.

Ja, det finder jeg så også lidt underligt, men måske gemmer der sig noget elektronik, der gør det ud for en fører på feltet? Grin
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(30-01-2013, 18:59)barden Skrev: Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!. Målløs

Det gør det Danske Politi altid.

Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person. Grøn grin

Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person. Grøn grin

Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke. Grin

På nogle video'er, sidder de på knallerten Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person. Grøn grin

Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke. Grin

Med de danske rullefelter, skal bagenden presses godt ned på rullerne, ellers er målingen intet værd. Det sker enten ved at de sætter sig op på den, eller en kollega trykker ned på bagenden - jeg har oplevet begge dele. Det er irrelevant hvad en fører måtte veje, det er knallertens top hastighed der skal måles. Men der skal et vidst tryk til, da rullerne kan/vil køre for langsomt, hvis der ikke er ordentlig kontakt til dækket (hvilket giver den friktion du nævner).
Svar
#7
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person. Grøn grin

Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke. Grin

Der tager du helt fejl. Blink med øjet

De rullefelter der bruges i DK, Skal belastes med en person.
Selvfølgelig betyder det da noget for om der sidder en på eller ej. Smil (Ja jeg ved godt de rører jorden med fusserne.)

Svar
#8
Kunne de ikke bare sætte fart grænsen op i stedet? Så de må køre lige så hurtigt som de kan fra fabrikken af? Det vil vel mindske at de blir tunet? Smil

Jeg vil selv blive mega glad hvis de måtte køre lidt hurtigere end kun 30 Grin
De kan vel gi en bedre undervisning i at køre så?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#9
(31-01-2013, 17:09)emil-jensen Skrev: Kunne de ikke bare sætte fart grænsen op i stedet? Så de må køre lige så hurtigt som de kan fra fabrikken af?

Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg.. Fortvivlet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-01-2013, 17:12)barden Skrev: Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg.. Fortvivlet

Så tuner vi da bare dem istedet for Grøn grin
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#11
(31-01-2013, 17:17)mads180 Skrev: Så tuner vi da bare dem istedet for Grøn grin

Vi gir dem bare lidt mere strøm, så de kan trække mere og køre hurtigere Grøn grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#12
(31-01-2013, 17:12)barden Skrev: Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg.. Fortvivlet

Jeg hader bare tanken om det, der skal altså være noget motor man kan rode med eller blir det kedeligt Ked af det
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: