Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Ja sad og kedede mig ved midnatstid og surfede på "Tuben" og fandt så lidt om knallertkontrol i Tyskland. Efter D. 19 Jan., har de jo fået nye regler som resten af Europa også har, altså lige på nær Danmark som jo går lidt sine egne veje (som sædvanlig). Nu er det jo nok ikke alle der forstår tysk (jeg gør til husbehov ), Så hvad der siges i video'en, er volapyk for mange. Men det der er interessant for de fleste, er jo farten og bødestørrelserne?
Som jeg har forstået det ud fra de video'er jeg sad og kiggede på, så får man en bøde på 100-150 Euro 1. gang. 2. gang muligvis samme bødestørrelse og 3. gang bøde og indragelse af kørekort. Om scooteren/knallerten så også bliver konfiskeret 3. gang, har jeg ikke kunne finde ud af, men det gør den sikkert nok. Og stikker man af og bliver fanget senere (som en af kørene gør) så udløser det en bøde på 500 Euro.
Alle video'er, er fra før 19. Januar 2013 .
Ivecar plus 2023.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!.
Det gør det Danske Politi altid.
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(30-01-2013, 18:59)barden Skrev: Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!.
Det gør det Danske Politi altid.
Ja, det finder jeg så også lidt underligt, men måske gemmer der sig noget elektronik, der gør det ud for en fører på feltet?
Ivecar plus 2023.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(30-01-2013, 18:59)barden Skrev: Kan se det Tyske Politi ikke sætter sig på scooteren når den er på rullefeltet. Det er da helt forkert!.
Det gør det Danske Politi altid.
Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person.
Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person.
Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke.
På nogle video'er, sidder de på knallerten .
Ivecar plus 2023.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person.
Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke.
Med de danske rullefelter, skal bagenden presses godt ned på rullerne, ellers er målingen intet værd. Det sker enten ved at de sætter sig op på den, eller en kollega trykker ned på bagenden - jeg har oplevet begge dele. Det er irrelevant hvad en fører måtte veje, det er knallertens top hastighed der skal måles. Men der skal et vidst tryk til, da rullerne kan/vil køre for langsomt, hvis der ikke er ordentlig kontakt til dækket (hvilket giver den friktion du nævner).
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
31-01-2013, 17:00
(Dette opslag var sidst ændret: 31-01-2013, 17:10 af barden.)
(31-01-2013, 12:20)Baddi Skrev: Det er også irrelevant, idet køretøjet og en eventuelt siddende betjent er stationær, og der derfor ikke bruges energi på at flytte disse.
Det der skal flyttes, rullerne i rullefeltet, har en masse der er afstemt til hestekræfter op til et-eller-andet og en modstand der så vidt muligt svarer til, hvad man forventer af luftmodstand og en gennemsnitlig person.
Om der sidder nogen på eller ej mens den er på rullefelt har derfor kun betydning for friktionen mellem ruller og dæk, og ikke for topfarten, som disse rullefelte skal tjekke.
Der tager du helt fejl.
De rullefelter der bruges i DK, Skal belastes med en person.
Selvfølgelig betyder det da noget for om der sidder en på eller ej. (Ja jeg ved godt de rører jorden med fusserne.)
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
Kunne de ikke bare sætte fart grænsen op i stedet? Så de må køre lige så hurtigt som de kan fra fabrikken af? Det vil vel mindske at de blir tunet?
Jeg vil selv blive mega glad hvis de måtte køre lidt hurtigere end kun 30
De kan vel gi en bedre undervisning i at køre så?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(31-01-2013, 17:09)emil-jensen Skrev: Kunne de ikke bare sætte fart grænsen op i stedet? Så de må køre lige så hurtigt som de kan fra fabrikken af?
Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg..
Svar: 1.893
Tråde: 62
Tilmeldt: Apr 2011
(31-01-2013, 17:12)barden Skrev: Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg..
Så tuner vi da bare dem istedet for
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
(31-01-2013, 17:17)mads180 Skrev: Så tuner vi da bare dem istedet for
Vi gir dem bare lidt mere strøm, så de kan trække mere og køre hurtigere
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
(31-01-2013, 17:12)barden Skrev: Det kommer vist aldrig til at ske. De hele ender med El-cykler, tror jeg..
Jeg hader bare tanken om det, der skal altså være noget motor man kan rode med eller blir det kedeligt
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
|