Søg Garagen Hej Gæst! Register

Bankskifte?
#1
Hvor mange her på BS har Danske Bank og tænker på at skifte, efter deres nye tiltag for at "stjæle" penge fra kunderne, via diverse gebyrer?

Jeg selv har været kunde i Banken i 44 år og flere ting gør nu at jeg kraftigt overvejer et skift til en lokal Bank. For det første gjorde de den lokale afd. pengeløs, så man nu ikke kan hæve eller sætte penge ind eller for den sags skyld, flytte penge til andre's konti. Man kan så hæve penge eller flytte dem til andres konti via hæveautomaten.

Det skal nævnes at jeg faktisk fik Netbank D. 5 Jan. i år men afmeldte den forleden, efter bøvlet med Java og en mallwareadvarsel på min computer, mens jeg var i netbanken. Det er i min verden alt for usikkert, så jeg skal aldrig ha' det på min computer.

De sidste tiltag de nu har fundet på, er gebyret på 480 kr årligt for at ha' en konto og ydermere vil de nu også ha' 40 kr., hver gang man hæver penge i de få afdelinger, der har penge. Jeg ved så ikke, om der kommer gebyr på at hæve fra automaten. Jyske bank, er også begyndt at røre på sig ang. gebyrer.

Jeg har flere ting samlet i Danske Bank herunder huslånet, men jeg kommer ikke over de 750.000 kr., som de har sat som loft for at blive gebyrfri. Synes de r**render deres kunder, men de er p****ligeglade inde i palæet i København. Og de der udtaler sig i TV/aviser er arrogante i deres udtalelser, faktisk så meget, så jeg har lyst til at banke dem sønder og sammen.

Min gamle far (86 år) har fået 2 mails inden for en uge fra kriminelle, hvor den første var en mail fra Nordea, om at han skulle oplyse sine koder, fordi der skulle ændres et eller andet og hvis man ikke gjorde det, blev computeren låst. Den 2. kom idag og gjaldt hans netbank (som han ikke har). Også her skulle han oplyse sine koder. Og man kan jo ikke fange de idioter, åbenbart.

Har sagt til ham, at han ikke skal trykke på noget i mailen, men slette dem omgående.

Hvorfor skal samfundet digitaliseres, når det jo viser sig at det er så usikkert som det er.

Og mit røde felt, er rødglødende Sur Grin.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Det da ligeså usikker at gå hen til banken at hæve penge som det er på nettet, på nettet er det kun penge de tager ved banken er det overfald og måske skud men de fleste tyve vælger desværre nettet for tiden.

Men hvis min bank vil havde penge for jeg skal være kunune hos dem så flytter jeg altså bank.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#3
(22-01-2013, 21:28)mads180 Skrev: Det da ligeså usikker at gå hen til banken at hæve penge som det er på nettet, på nettet er det kun penge de tager ved banken er det overfald og måske skud men de fleste tyve vælger desværre nettet for tiden.

Men hvis min bank vil havde penge for jeg skal være kunune hos dem så flytter jeg altså bank.

Nu hæver jeg så kun penge i en automat, der står inde i banken. Jeg har aldrig gjort det i automaten, der er udendørs. Så det med overfald, skyderi og andre voldelige ting, er minimeret vil jeg mene.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(22-01-2013, 21:55)Jps Skrev: Nu hæver jeg så kun penge i en automat, der står inde i banken. Jeg har aldrig gjort det i automaten, der er udendørs. Så det med overfald, skyderi og andre voldelige ting, er minimeret vil jeg mene.

Ja men det kan jo ske der kommer en bankrøver besøg når du mangler penge eller skal betale noget. En rigtig tyv tør at blive set men efterlader ingen(få) spor efter sig, jeg er vil nu mene begge ting er lige usikker men i banken er chancsen for at det går udover dine penge små og kan måske udvikke sig men på nettet når et banktyveri finder sted går det kun udover dine penge og udvikker sig ikke voldelig, så der +- ved begge ting.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#5
(22-01-2013, 21:04)Jps Skrev: Hvor mange her på BS har Danske Bank og tænker på at skifte, efter deres nye tiltag for at "stjæle" penge fra kunderne, via diverse gebyrer?

Jeg selv har været kunde i Banken i 44 år og flere ting gør nu at jeg kraftigt overvejer et skift til en lokal Bank. For det første gjorde de den lokale afd. pengeløs, så man nu ikke kan hæve eller sætte penge ind eller for den sags skyld, flytte penge til andre's konti. Man kan så hæve penge eller flytte dem til andres konti via hæveautomaten.

Det skal nævnes at jeg faktisk fik Netbank D. 5 Jan. i år men afmeldte den forleden, efter bøvlet med Java og en mallwareadvarsel på min computer, mens jeg var i netbanken. Det er i min verden alt for usikkert, så jeg skal aldrig ha' det på min computer.

De sidste tiltag de nu har fundet på, er gebyret på 480 kr årligt for at ha' en konto og ydermere vil de nu også ha' 40 kr., hver gang man hæver penge i de få afdelinger, der har penge. Jeg ved så ikke, om der kommer gebyr på at hæve fra automaten. Jyske bank, er også begyndt at røre på sig ang. gebyrer.

Jeg har flere ting samlet i Danske Bank herunder huslånet, men jeg kommer ikke over de 750.000 kr., som de har sat som loft for at blive gebyrfri. Synes de r**render deres kunder, men de er p****ligeglade inde i palæet i København. Og de der udtaler sig i TV/aviser er arrogante i deres udtalelser, faktisk så meget, så jeg har lyst til at banke dem sønder og sammen.

Min gamle far (86 år) har fået 2 mails inden for en uge fra kriminelle, hvor den første var en mail fra Nordea, om at han skulle oplyse sine koder, fordi der skulle ændres et eller andet og hvis man ikke gjorde det, blev computeren låst. Den 2. kom idag og gjaldt hans netbank (som han ikke har). Også her skulle han oplyse sine koder. Og man kan jo ikke fange de idioter, åbenbart.

Har sagt til ham, at han ikke skal trykke på noget i mailen, men slette dem omgående.

Hvorfor skal samfundet digitaliseres, når det jo viser sig at det er så usikkert som det er.

Og mit røde felt, er rødglødende Sur Grin.

Hej JPS

Jeg er selv DB kunde og jeg er meget utilfreds med den service/rådgivning de giver. Jeg har været kunde hos dem, siden BG bank blev til Danske Bank. Men nu gider dem ikke mere. Jeg prøver at smutte over til AL-Bank, men det er slet ikke sikkert at de vil tage mig som kunde pga. Jeg står i RKI. Nordea sagde nej til mig, så nu håber jeg at AL-banken kan tage mig over hos dem i stedet for. Det skal lige siges at det er ikke kun fordi at deres nye lortegebyr. men fordi at de er meget useriøse erhvervs folk. Så nu gider jeg dem ikke mere. Ond
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(22-01-2013, 21:04)Jps Skrev: Hvor mange her på BS har Danske Bank og tænker på at skifte, efter deres nye tiltag for at "stjæle" penge fra kunderne, via diverse gebyrer?

{...}

Jeg er så pisse sur, føler mig pisset op ad ryggen, uønsket efter 30 år. Ond
Kommer til at betale 390-400kr årligt, det kan bare ikke passe, når det er lovpligtig at man skal have en NEMkonto.

Jeg er ved at skifte fra Danske Bank, til Enten Nordea. Der er det meste gratis, når man ordner det selv i Netbanken, og hvis man melder sig til "Gratis hverdag". Dvs. betalingsservice og udskrifter digitalt, m.m.

Eller Middelfart Sparekasse, en mindre lokal bank Jylland/Fyn.
Eller også Arbejdernes landsbank.

Jeg har skrevet til dem alle tre, så ser jeg hvordan de reagerer. Og derudfra vælger jeg.

Danske Dank, min bare røv. Fortvivlet

Svar
#7
Hvis regeringen intet gør, og ikke enten får en aftale med bankerne, eller laver en lov - så tror jeg, at bankerne følger trop. Måske ikke nu - for de skal jo lige have DB's kunder først. Men om et par år - måske fem - så følger de efter.

Hvis nogle af dagligvarebutikkerne indfører kundekort, kunne vi måske have mulighed for, at pengene sættes direkte ind på kundekortet, og undgå gebyr? Så koster det kun, hvis kortet skal bruges som dankort i banken, eller i en anden butik.
Svar
#8
Har selv Danske bank, og overvejer selv at skifte Nordea. Har været kunde hos DB siden de overtog BG Bank, og jeg har andet at bruge de 4-500kr om året en at betale dem. Så en eller anden direktør kan hæve endnu større løn. Velkommen til GEBYR DK.
Svar
#9
Håber nu, at pengene ikke går til løn, men til aktionærerne. Jeg har nemligt et par aktier i banken.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jeg synes det er noget pis de har lavet at det koster 40 kr at hæve inde i banken Ond
Derfor er jeg glad for at jeg har nordea, der har aldrig været problemer med dem, aldrig.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#11
Så blev Spar Lolland opslugt af Jyske Bank. Og lige netop Spar Lolland havde jeg fravalgt som ny bank til mine konti, da økonomi'en sejlede i den bank. Men jeg skal så ikke ha' Jyske Bank som min nye bank, da de også pønser på samme gebyrer som Danske Bank. Jeg skal til et møde på Mandag i Lollands Bank, så jeg kan få mere at vide om deres gebyrer og andre ting, som de kræver at ville se, før de evt. vil ha' mig som kunde.

Nordea er udelukket, idet den nærmeste afdeling med penge, ligger 30 km fra min bopæl. Danske Bank's, ligger så 60 km, fra bopælen. Det eneste der får lov at blive stående i Danske Bank, er mit huslån som er optaget i Realkredit Danmark, og så mine forsikringer på huset og mine knallerter, som er i Danske Forsikring. Begge firmaer, er ejet af Danske Bank.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Ja jeg har desværre Spar Lolland, og hvis de vil gøre det samme som Danske Bank så er jeg skiftet Ked af det

Har heldigvis kun en Løn konto Mv i den bank, så det er nok ikke så svært at skifte, men har bare haft den bank hele livet Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: