Svar: 42
Tråde: 6
Tilmeldt: Jan 2013
Jeg kigger på 2 forskellige Offroader mellem en Aprila RX50 Eller en Derbi DRD X-Treme.
På billeder ser jeg ikke den store forskel mellem de to køretøjer, udover udsenet på skjoldene. Og jeg kan heller ikke rigtig se den store forskel på motorerne, udover nogle små ændringer mellem dem.
Men vil høre jer om i har noget erfaring med disse to Offroader. Der er jo ca 3000 kr. Forskel på disse offroader, men spørgsmålet er, er der forskel på dem eller er det bare navnet Aprila man betaler ekstra for? Da Aprila RX50 står til 23.000 og Derbi DRD 20.000.
Hvis der ikke er forskel på disse to maskiner udover Navnet og prisen, så kan man jo ligeså godt tage Derbi DRD, til 20.000 frem for 3000 ekstra for Aprila Navnet.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(09-01-2013, 16:13)Turen-rundt Skrev: Jeg kigger på 2 forskellige Offroader mellem en Aprila RX50 Eller en Derbi DRD X-Treme.
På billeder ser jeg ikke den store forskel mellem de to køretøjer, udover udsenet på skjoldene. Og jeg kan heller ikke rigtig se den store forskel på motorerne, udover nogle små ændringer mellem dem.
Men vil høre jer om i har noget erfaring med disse to Offroader. Der er jo ca 3000 kr. Forskel på disse offroader, men spørgsmålet er, er der forskel på dem eller er det bare navnet Aprila man betaler ekstra for? Da Aprila RX50 står til 23.000 og Derbi DRD 20.000.
Hvis der ikke er forskel på disse to maskiner udover Navnet og prisen, så kan man jo ligeså godt tage Derbi DRD, til 20.000 frem for 3000 ekstra for Aprila Navnet.
De er stort set ens som du selv er inde på, de kører med samme stel, eneste forskel kan ligge i skjolde, fælge og speedometer.
Selv motoren er den samme på dem.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 42
Tråde: 6
Tilmeldt: Jan 2013
(09-01-2013, 16:15)DarkSide Skrev: De er stort set ens som du selv er inde på, de kører med samme stel, eneste forskel kan ligge i skjolde, fælge og speedometer.
Selv motoren er den samme på dem.
Tak for dit lynhurtig svar. DarkSide. Men så det vil sige at jeg sagtens kan gå efter Derbi DRD X-Treme. og spare de 3000 kr ekstra til udstyre til knallerten.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(09-01-2013, 16:19)Turen-rundt Skrev: Tak for dit lynhurtig svar. DarkSide. Men så det vil sige at jeg sagtens kan gå efter Derbi DRD X-Treme. og spare de 3000 kr ekstra til udstyre til knallerten.
Ja, ingen grund til at smide flere penge efter en Aprilia, jeg kunne forstå det hvis de ikke var ens, men altså, personligt kan jeg også bedre lide Derbi'en.
Men det er det samme med Gilera RCR/SMT de har også samme stel og motor, tåbeligt at sælge så mange forskellige mærker når eneste forskel er fælge og plastik.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(09-01-2013, 16:22)DarkSide Skrev: Ja, ingen grund til at smide flere penge efter en Aprilia, jeg kunne forstå det hvis de ikke var ens, men altså, personligt kan jeg også bedre lide Derbi'en.
Men det er det samme med Gilera RCR/SMT de har også samme stel og motor, tåbeligt at sælge så mange forskellige mærker når eneste forskel er fælge og plastik.
Jamen det sælger jo alligevel Men er enig. Gammel teknik i ny indpakning, men så ved de da det virker.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 42
Tråde: 6
Tilmeldt: Jan 2013
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(09-01-2013, 16:27)Turen-rundt Skrev: Nemlig, jeg har selv haft en Gilera RCR. Og det er derfra jeg også genkender udsenet på dem begge to, og tænker på at der er da ikke den store forskel? Men jeg have ret efter at jeg fik det dokumenteret det af dig DarkSide. Og ja dumt at betale for meget, når de med 95% er ens udover det du nævnt med speedometer og fælge
Og fælles for dem alle er de er stive som et bræt. Personligt ville jeg nok overveje at få skiftet standard støddæmperen ud, og håbe på der findes noget bedre på markedet, det skal jo helst ikke være så man kan mærke hver eneste lille hul i vejen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 42
Tråde: 6
Tilmeldt: Jan 2013
09-01-2013, 16:37
(Dette opslag var sidst ændret: 10-01-2013, 01:29 af Turen-rundt.)
(09-01-2013, 16:29)DarkSide Skrev: Og fælles for dem alle er de er stive som et bræt. Personligt ville jeg nok overveje at få skiftet standard støddæmperen ud, og håbe på der findes noget bedre på markedet, det skal jo helst ikke være så man kan mærke hver eneste lille hul i vejen.
Haha nej, det har du ret i, når jeg kørt fra Mariager til Randers, ca 30 km. Kunne jeg godt mærke min bagdel i noget tid. Men man kan da også udskifte sædet. Til noget der er lidt bløder? Det vil da tage lidt af slagene med sådan en støddæmper der er i dem. Så det da også lidt billiger hvis man kan finde den løsning?
Svar: 42
Tråde: 6
Tilmeldt: Jan 2013
Et andet spørgsmål. Nogen der ved hvor mange gear Derbi DRD X-Treme har.? Som Standart i Danmark.?
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(09-01-2013, 16:37)Turen-rundt Skrev: Haha nej, det har du ret i, når jeg kørt fra Mariager til Randers, ca 30 km. Kunne jeg godt mærke min bagdel i noget tid. Men man kan da også udskifte sædet. Til noget der er lidt bløder? Det vil da tage lidt af slagene med sådan en støddæmper der er i dem. Så det da også lidt billiger hvis man kan finde den løsning?
Evt kan en AirHawk pude afhjælpe noget af problemet.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(10-01-2013, 01:30)Turen-rundt Skrev: Et andet spørgsmål. Nogen der ved hvor mange gear Derbi DRD X-Treme har.? Som Standart i Danmark.?
Jeg vil mene en 45'er har 6 gear standard, 30'erne har 3 på de nye typer, og 4 på de gamle.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
|