Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ingen gnist i tændrøret :(
Hey BS!

Scooter: vga digta, med naruku cdi og lidt større dyse.

Følgende er sket et par gange, Jeg kører og så siger det en lyd, og den midster meget træk indtil den går ud. Og så kan man ikke starte den igen. Indtil et par dage eller mange timer.

Men idag tog jeg tændrøret ud for at se om der kom gnister. Og det gjorde der så ikke Ked af det

Jeg fandt så ud af hvis jeg rørte ved tændrøret! altså der hvor der er de der gevind. Og så kom der sku gnister!Griner

Udfra hvad jeg kunne gætte mig frem til så var det grundforbindelsen. Så jeg tog et kabel og satte på minus (batteri) og ja, ledning derfra og så til tændrørets gevind, og der kom gnister. men uden ledning så kom der ikke!

Mit spørgsmål er, hvad er der galt?

Jeg har prøvet at lave en ridste på motorblokken for at få kontakt til metallet og så lave noget grund forbindelse... men uden helt Ked af det

Hvordan kan det være at den kun laver gnister når den røre tændrøert direkte? (altså hvis jeg rør den eller minus polen fra batteriet).

På forhånd mange tak Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Prøv at skrue tændrøret i igen med en ledning til stel eller batteri som du har beskrevet og se om det virker.

Det lyder som en underlig mangel på stelforbindelse.
Hygge hejsa.
Svar
Fugt. Nyt tændkabel og-hætte. Havde samme problem på min Digita.
/Karen Hansen

Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
(05-01-2013, 05:08)K. Hansen Skrev: Fugt. Nyt tændkabel og-hætte. Havde samme problem på min Digita.

Sygt nok, kan man ikke tørre den?
Svar
(05-01-2013, 08:49)bøllemax Skrev: Sygt nok, kan man ikke tørre den?

Det vil kun hjælpe indtil næste gang der kommer fugtigt vejr. Nyt kabel og -hætte er bedre.

Evt. dette: http://www.kgi.dk/product-1402-3485.php

Det er i silikone, så holder meget bedre fugten ude.
/Karen Hansen

Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forum spring: