Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsningen i multivar kittet
#1
Hej folkens.
Så blev jeg efterhånden godt træt af at skulle trille med 22-25 km/t for at have tålelige omdrejninger, så jeg bestemte mig for at prøve malossi multivar med den begrænsning der fulgte med dér.
Den originale begrænsning er vist 14-17mm eller der omkring og gav en tophastighed på 30 km/t på gps som maskinen er nu med omdrejningerne begrænset til 7800.
Den begrænsning der var i multivar kittet gav sammen med multivaren en tophastighed på 38 km/t på gps og er så under den grænse på 42 km/t, som man ifølge sikkertrafik.dk må kunne køre. Grin

Har engang før et eller andet sted fået at vide at den begrænsning var en 45-begrænsning, men det lader så til at det ikke er tilfældet. Ville lige dele det med jer. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Du må køre 30km/t. Smil Ikke 42km/t, så hvis du bliver målt med 38 km/t giver det en pæn bøde på 1000 kr mener jeg. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
(28-12-2012, 22:28)DarkSide Skrev: Du må køre 30km/t. Smil Ikke 42km/t, så hvis du bliver målt med 38 km/t giver det en pæn bøde på 1000 kr mener jeg. Smil

Korrekt. Smil
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#4
(28-12-2012, 22:28)DarkSide Skrev: Du må køre 30km/t. Smil Ikke 42km/t, så hvis du bliver målt med 38 km/t giver det en pæn bøde på 1000 kr mener jeg. Smil

Jeg må køre 30 km/t men maskinen må ifølge den hjemmeside kunne køre 42 km/t. Smil
Jeg har skiftet for at det er muligt for mig at køre 30 km/t med omdrejninger omkring 6000-6500 i stedet for at 30 km/t ligger på omdrejninger ved 7500. Grin

Højere gearing og lavere omdrejninger ved samme hastighed som ellers burde give bedre benzinøkonomi. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(28-12-2012, 22:36)Baddi Skrev: Jeg må køre 30 km/t men maskinen må ifølge den hjemmeside kunne køre 42 km/t. Smil
Jeg har skiftet for at det er muligt for mig at køre 30 km/t med omdrejninger omkring 6000-6500 i stedet for at 30 km/t ligger på omdrejninger ved 7500. Grin

Højere gearing og lavere omdrejninger ved samme hastighed som ellers burde give bedre benzinøkonomi. Grøn grin

Det ændrer ikke på det er hastigheder på rullefeltet, man har jo hørt om flere der rendte over de 42 km/t på rullefeltet selvom de sjældent kunne presses over 30km/t på vejen, så du skal nok være lidt varsom.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-12-2012, 22:36)Baddi Skrev: Jeg må køre 30 km/t men maskinen må ifølge den hjemmeside kunne køre 42 km/t. Smil
Jeg har skiftet for at det er muligt for mig at køre 30 km/t med omdrejninger omkring 6000-6500 i stedet for at 30 km/t ligger på omdrejninger ved 7500. Grin

Højere gearing og lavere omdrejninger ved samme hastighed som ellers burde give bedre benzinøkonomi. Grøn grin

Du får bøde fra 31 til 38 km/t fra 38 og op kommer der 1 hak i bogen plus konfiskation 2. gang. Og her snakker vi ved lasermåling. Den må max vise 43 km/t på rullefeltet, så den lovlig (der trækkes jo 1 km/t fra). Men 30km/t er det knallerten må køre ifølge loven (men det ved du jo godt Blink med øjet ).
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#7
(28-12-2012, 22:39)DarkSide Skrev: Det ændrer ikke på det er hastigheder på rullefeltet, man har jo hørt om flere der rendte over de 42 km/t på rullefeltet selvom de sjældent kunne presses over 30km/t på vejen, så du skal nok være lidt varsom.

Big2 viste jo 53,2 km/t på feltet, men den reelle fart på vejen var 55-57 km/t. Så man skal ikke stole på rullefeltsmålinger. Holder man knallerten under 38 km/t, så risikerer man højest en bøde på 1.000 kr.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#8
(28-12-2012, 22:43)Jps Skrev: Big2 viste jo 53,2 km/t på feltet, men den reelle fart på vejen var 55-57 km/t. Så man skal ikke stole på rullefeltsmålinger. Holder man knallerten under 38 km/t, så risikerer man højest en bøde på 1.000 kr.

Jeg har så set en Puch der kun kunne køre 30km/t på vejen blive målt til 42km/t på rullefeltet. Grin

Så man skal passe på, de viser vist lidt som vinden blæser.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#9
(28-12-2012, 22:46)DarkSide Skrev: Jeg har så set en Puch der kun kunne køre 30km/t på vejen blive målt til 42km/t på rullefeltet. Grin

Så man skal passe på, de viser vist lidt som vinden blæser.

Meget underligt Smil. Og ja, man må holde sig på måtten. Big3 kører jo så 34-36 km/t, så det er vist rigeligt Smil. En skam, at et rullefelt koster ca. 50.000 kr. Grin
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Den med at der er forskel på vej og rullefelt er, hvis måleudstyret er indstillet ordenligt, kun for to-taktere, der ikke er begrænset i omdrejningerne.
Min er jo begrænset både i gearing og omdrejningstal, så den har en reel stopper der er det samme om jeg har 50 kg ekstra vægt på eller om jeg læner mig forover og er aerodynamisk ned af bakke. Grøn grin

Men altså dengang da scooteren sidst blev taget på rullefelt viste den 63 km/t, hvor jeg nogle uger før havde målt den på gps til at kunne ramme 65 km/t, så dér var deres rullefelt vist indstillet ordenligt. Grin

Ved i om det sker ofte at rullefeltene viser meget forkert? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(28-12-2012, 22:50)Baddi Skrev: Den med at der er forskel på vej og rullefelt er, hvis måleudstyret er indstillet ordenligt, kun for to-taktere, der ikke er begrænset i omdrejningerne.

Ved i om det sker ofte at rullefeltene viser meget forkert? Smil

Dr.Big kører lovligt med ubegrænset Cdi, men måske burde man købe en begrænset en af slagsen Smil

Jeg ved kun fra min egen måling, at der var en misvisning Smil.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#12
(28-12-2012, 22:54)Jps Skrev: Dr.Big kører lovligt med ubegrænset Cdi, men måske burde man købe en begrænset en af slagsen Smil

Jeg ved kun fra min egen måling, at der var en misvisning Smil.

Det er det jeg mener. PGO har ikke begrænset cdi og har derfor ikke reelt nogen begrænsning, idet topfarten kommer an på hvor mange kræfter der er og hvor meget kræfterne skal bruges til. Grin

De mindste dynometre der viser både kræfter og hastighed koster forresten mellem 20 og 30.000 kroner, så vinder man en dag millionen skal sådan et da købes. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: