Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begge mine Big's driller
#1
Ja de er er blevet drilagtige, begge 2 Smil De vil ikke stå ordentligt i tomgang og Big3 spytter benzin ud i luftfilterkassen, så det render ned af varioskjoldet. Big2 fik monteret et silikone tændrørskabel forleden (købt hos Speedline), og det har hjulpet på, at den nu starter hver gang uanset hvor meget fugt eller vand, der kommer op mod tændrøret.

Ang. tomgangen, må jeg jo ha' begge karburatorer af og få dem blæst igennem, og så håbe på det hjælper. Jeg har også fået smurt gaskablet på Big2 og skal give Big3's, samme omgang. Jeg bruger syrefri olie, til at smørre kablerne med.

Big2 kører lige pt 41 km/t, og med knap 10.000 omdrejninger. Farten er gået stille og roligt opad over 1-2 mdr's tid. Udover at jeg skal ha' skiftet den dumme ring i variatoren (den er 6,86 mm bred og skal være 8mm), ja så ved jeg ikke hvorfor omdrejningerne ryger så højt op.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Er det muligt at det er kulden der gør det?
For mager blanding ved tomgang giver jo drillerier dér, og hvis den kørte lidt for fedt ved fuld gas før bliver blandingen bedre når det bliver koldere og så er det muligvis derfor at den har kræfter til at komme så højt op i omdrejninger? Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
(28-12-2012, 22:40)Baddi Skrev: Er det muligt at det er kulden der gør det?
For mager blanding ved tomgang giver jo drillerier dér, og hvis den kørte lidt for fedt ved fuld gas før bliver blandingen bedre når det bliver koldere og så er det muligvis derfor at den har kræfter til at komme så højt op i omdrejninger? Grøn grin

Ja til det første.
For mager eller for fed blanding, kan der jo ikke rigtig justeres med. Isåfald skal der en større dyse i og justere luft/benzinblandingen. Og man gider jo ikke justere hele tiden Blink med øjet.

Og med hensyn til de høje omdrejninger, så det kun ned af bakke det sker Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(28-12-2012, 22:48)Jps Skrev: Ja til det første.
For mager eller for fed blanding, kan der jo ikke rigtig justeres med. Isåfald skal der en større dyse i og justere luft/benzinblandingen. Og man gider jo ikke justere hele tiden Blink med øjet.

Og med hensyn til de høje omdrejninger, så det kun ned af bakke det sker Smil.

Jammen, smallere ring og kun nedad bakke - har vi så ikke en forklaring på tingenes opførsel - er det så ikke bare et spørgsmål om at lænne lidt på gassen...? Grøn grin

Hvor stejl er den bakke ?
Hygge hejsa.
Svar
#5
(29-12-2012, 00:15)Skimester Skrev: Jammen, smallere ring og kun nedad bakke - har vi så ikke en forklaring på tingenes opførsel - er det så ikke bare et spørgsmål om at lænne lidt på gassen...? Grøn grin

Hvor stejl er den bakke ?

Det er på alle bakker, farten ryger i vejret Smil. Og Linde på gassen? Aldrig i livet, når jeg kører lovlig Grin. Og de er ikke ret stejle (det jo Lolland Grin ). Men det stopper forhåbentligt, når der komme en anden ring i.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(29-12-2012, 01:43)Jps Skrev: Det er på alle bakker, farten ryger i vejret Smil. Og Linde på gassen? Aldrig i livet, når jeg kører lovlig Grin. Og de er ikke ret stejle (det jo Lolland Grin ). Men det stopper forhåbentligt, når der komme en anden ring i.

Vil det ikke kun give endnu højere omdrejninger eller, at Biggen når de 10000 rpm tidligere end før ?
Hygge hejsa.
Svar
#7
(29-12-2012, 02:01)Skimester Skrev: Vil det ikke kun give endnu højere omdrejninger eller, at Biggen når de 10000 rpm tidligere end før ?

Normalt ville de gøre det. Men jeg har oplevet at omdrejnigerne faldt på Big2 mere end een gang, når jeg har rodet med forskeliige størrelser ringe. Så håber da at de kommer ned i et leje, man kan holde ud Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Så der kommet ny ring i variatoren på Big2, og jeg opdager så at Big2 også smider benzin ud gennem luftfilteret. Så min plan om at købe en komplet luftfilterkasse til 3'ern, bliver ikke til noget, for der må jo være noget andet der driller.

Så som tidligere skrevet, så bliver begge karburatorer nu blæst igennem, og evt justeret lidt. Desuden manglede der 2 bolte, til at holde bagskærmen på plads på 2'ern. Havde godtnok hørt noget larm under kørslen igår. De bolte, har åbenbart ikke været spændt ordentligt.
Ivecar plus 2023.
Svar
#9
Er det dig der har en puch vz.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(29-12-2012, 12:36)T.Bülow Skrev: Er det dig der har en puch vz.

Ja.
Ivecar plus 2023.
Svar
#11
Der er sq osse nisser i min Big du. Tror den har det ligesom sin ejerinde; julen er bare noget der skal overstås i en fartGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#12
Jeg tror, at problemerne kan være affødt af kulden først på måneden og så overgangen til mildere og mere fugtigt vejr. Cometen fik problemer med en irret ledning til starrelæet og så steg blinklysrelæet også af, da vinteren slap sit tag - men slags kan nisser vel heller ikke li'... Smil
Hygge hejsa.
Svar


Forum spring: