Søg Garagen Hej Gæst! Register

Montering af solfilm på bilruder
#1
Jeg har købt noget solfilm som jeg gerne vil montere på min bilruder. (De bagerste vinduer)
Jeg ved hvordan det skal gøres osv. men mangler bare lige en lille detalje. Er der nogen der ved hvilken blanding af væske de sprøjter med sådan så filmen ikke klistre?
Har hørt noget om at det skal være en blanding af sæbe og vand, men er ikke sikker.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg kan ikke rigtig huske det men ved de skal være pinlige rene og tøre før man sætter det på, og hvis det er siderude (os de andre) så må det ikke åbens i et vist stykke tid (tror det 14dage men ikke sikker) og man skal helst ikke sende bilen i vaskehal de første par uger, sagde dem der satte det på far's bil. Skal nok prøve at komme i tanke om det hvis du ikke finder svaret førSmil
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#3
Ved ikke hvordan resultatet bliver, hvis du bruger det på bagruden, på grund af elvarmen der sidder klistret på ruden i forvejen.

Men du skal cirka bruge 7/10 del sulfo og 3/10 del vand, og så brug en forstøver på ruden og så er det bare at gå i gang med spartel eller et stykke lige plastik.
Svar
#4
(28-12-2012, 19:21)Erathor Skrev: Ved ikke hvordan resultatet bliver, hvis du bruger det på bagruden, på grund af elvarmen der sidder klistret på ruden i forvejen.

Men du skal cirka bruge 7/10 del sulfo og 3/10 del vand, og så brug en forstøver på ruden og så er det bare at gå i gang med spartel eller et stykke lige plastik.

Jo det virker udmærket, selvom der sidder elvarme på ruden. Det må bare ikke bruges i et par dage, til det får lov at tørre helt ud!

Men det der sulfo har jeg da aldrig hørt om. Er det en slags sæbe, og hvor kan det købes?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#5
(28-12-2012, 19:35)Ra1994gh Skrev: Jo det virker udmærket, selvom der sidder elvarme på ruden. Det må bare ikke bruges i et par dage, til det får lov at tørre helt ud!

Men det der sulfo har jeg da aldrig hørt om. Er det en slags sæbe, og hvor kan det købes?

Sulfo er et ældre ord for almindelig opvaskesæbe Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(28-12-2012, 20:58)Arbejdsnarkomanen Skrev: Sulfo er et ældre ord for almindelig opvaskesæbe Blink med øjet

Meget ældre Blink med øjet Sulfo blev nemlig forbudt i 1970, indtil da var det en ingrediens i opvaskemiddel Smil
Svar
#7
(28-12-2012, 15:51)mads180 Skrev: Jeg kan ikke rigtig huske det men ved de skal være pinlige rene og tøre før man sætter det på, og hvis det er siderude (os de andre) så må det ikke åbens i et vist stykke tid (tror det 14dage men ikke sikker) og man skal helst ikke sende bilen i vaskehal de første par uger, sagde dem der satte det på far's bil. Skal nok prøve at komme i tanke om det hvis du ikke finder svaret førSmil

Filmen skal monteres på indersiden og ikke ydersiden, så der kan vaskes løs i timevis. Det har ingen betydning.
Svar
#8
(28-12-2012, 22:17)Teddy Skrev: Filmen skal monteres på indersiden og ikke ydersiden, så der kan vaskes løs i timevis. Det har ingen betydning.

Der kom da på begge sider af den bil jeg så det blev gjort ved.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#9
(28-12-2012, 23:17)mads180 Skrev: Der kom da på begge sider af den bil jeg så det blev gjort ved.

Begge sider af samme rude? Tåbeligt. Og spild af penge, solfilm er ikke helt gratis. Specielt ikke når det skal udskiftes ofte pga. vejret osv. slider på det.

Man skal købe det rigtige fra starten af, og montere det på indersiden. Der bruges et par dråber sæbe i en spand vand og sprayes på. Derefter på med filmen, og luftlommer kan skubbes ud til kanten med en blød plastic skraber.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(28-12-2012, 23:17)mads180 Skrev: Der kom da på begge sider af den bil jeg så det blev gjort ved.

Hmmm interessant! Smil

Solfilm er skide dejligt at køre med (har det på rallyen) men det er lidt irriterende når det er mørkt om man skal bakke. Ked af det
Men man bliver ikke blændet ligeså let fra bagvedkørende! Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#11
Troede sulfo var et almindeligt navn for opvaskemiddel, jeg er da kun 30. Fræk
Svar
#12
(29-12-2012, 08:16)Erathor Skrev: Troede sulfo var et almindeligt navn for opvaskemiddel, jeg er da kun 30. Fræk

Navnet lever i bedste velgående, men midlet sulfo bruges ikke.
Svar


Forum spring: