Søg Garagen Hej Gæst! Register

ILD! "åben" udstødning på Agility.
#1
Havde været ude og trille en tur på Agilityen og tænkte jeg ville teste mit nye kamera. Ild er altid sjovt, så filmede et par "skud" fra Agilityen's udstødning Smil

Den bliver IKKE brugt til dagligdags kørsel.

Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Den skyder ski da med skarptGrøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Hvad er det for en udstødning?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
(15-12-2012, 20:18)MSJ1982 Skrev: Hvad er det for en udstødning?

NC Full race 4t. Var den jeg brugte før Narakuen. Blev sat på igen, da den har noget federe lyd og lydniveau har ikke noget at sige mere, siden den ikke skal bruges som pendler. Videoen er meget lav. Tror det er noget normalisering som min telefon/kamera har gang i der gør at den lyder så lav. Ydelsesmæssigt vil jeg give Naraku 4T crossoveren, men den NC ustødning lyder ret godt når det ikke er til hverdagsbrug.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Lyder sku meget godt og fede flammer Grin

Mig og nogle kammerater skulle også lige prøve noget lign. da han gjorde sin MC klar til syn, hvor vi skiftede til std. potterne.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det var sku noget af en brandskid den slog dér Grøn grin

Men er det ikke muligt at ventilerne tager skade når andtændingen sker på den forkerte side?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(16-12-2012, 17:54)Baddi Skrev: Det var sku noget af en brandskid den slog dér Grøn grin

Men er det ikke muligt at ventilerne tager skade når andtændingen sker på den forkerte side?

Det er forrøret der bliver så varmt, at det overskydende benzin der bliver skudt ud sammen med udstødningsgasserne bliver antændt, da det ikke når at blive forbrændt i cylindret fordi jeg brat slipper gashåndtaget. Hvis det skete mens der bliver givet gas, er det meget usundt for ventilerne som du skriver.

Edit: Det samme sker i en almindelig udstødning. Der ser du bare ikke ilden da forbrænding kun sker i forrøret da det ikke kan komme igennem lyddæmperen. Derfor titlen hedder "åben" udstødning Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
(16-12-2012, 22:54)Havoc Skrev: Det er forrøret der bliver så varmt, at det overskydende benzin der bliver skudt ud sammen med udstødningsgasserne bliver antændt, da det ikke når at blive forbrændt i cylindret fordi jeg brat slipper gashåndtaget. Hvis det skete mens der bliver givet gas, er det meget usundt for ventilerne som du skriver.

Edit: Det samme sker i en almindelig udstødning. Der ser du bare ikke ilden da forbrænding kun sker i forrøret da det ikke kan komme igennem lyddæmperen. Derfor titlen hedder "åben" udstødning Blink med øjet

Nååårh. Grin

Ja jeg har aldrig prøvet noget lignende med min agility, selv ikke dengang at jeg havde karburator og den var begrænset ved tændingen, men jeg har jo aldrig kigget på røret i mørke heller. Blink med øjet

Det virker dog meget sandsynligt at det kan ske, da udstødningsgassen ifølge O2 sensorens temp måler er lidt over 900 grader ved fuld gasgivning og forrøret så må være godt deropad også. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(16-12-2012, 23:35)Baddi Skrev: Nååårh. Grin

Ja jeg har aldrig prøvet noget lignende med min agility, selv ikke dengang at jeg havde karburator og den var begrænset ved tændingen, men jeg har jo aldrig kigget på røret i mørke heller. Blink med øjet

Det virker dog meget sandsynligt at det kan ske, da udstødningsgassen ifølge O2 sensorens temp måler er lidt over 900 grader ved fuld gasgivning og forrøret så må være godt deropad også. Grin

Mørke eller lys vil ikke gøre nogen forskel. Så længe det er en "lukket" udstødning, vil du aldtig kunne se det, da forbrændingen kun sker inde i forrøret. SLS, SAS, CAS og hvad det end nu hedder, tilsætter ekstra luft i forrøret så der helt sikkert skker en forbrænding. Ulempen er så, at det kan skabe for meget tryk og man mister generelt effekt for en "renere" røg.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(17-12-2012, 01:19)Havoc Skrev: Mørke eller lys vil ikke gøre nogen forskel. Så længe det er en "lukket" udstødning, vil du aldtig kunne se det, da forbrændingen kun sker inde i forrøret. SLS, SAS, CAS og hvad det end nu hedder, tilsætter ekstra luft i forrøret så der helt sikkert skker en forbrænding. Ulempen er så, at det kan skabe for meget tryk og man mister generelt effekt for en "renere" røg.

Jeg har så en Leo Vince udstødning på, der ligesom din ikke har resonanslyddæmper. Smil
Jeg har så også blændet SLS systemet af, idet det ikke har noget formål når man ingen katalysator har, så det kan da også være derfor. Fræk

Video hvor man kan se udstødningen.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
(17-12-2012, 01:22)Baddi Skrev: Jeg har så en Leo Vince udstødning på, der ligesom din ikke har resonanslyddæmper. Smil
Jeg har så også blændet SLS systemet af, idet det ikke har noget formål når man ingen katalysator har, så det kan da også være derfor. Fræk

Video hvor man kan se udstødningen.

Får du den indstillet til grænsen, kan du nok få den til at skyde. I vinter perioden kører min med 104# og i sommertid/varmt vejr er det en 102#. Den kunne snildt køre på 104# eller endda 106# hele året rundt. Tændrøret er hvidt ved 102# med en brun cirkel omkring keramikken helt nede ved gevindet (skal skære tændrøret over for at se det). Top-elektroden har farveskiftet der den skal (på midten af bøjningen) med en tendens til at spidsen er grå, så den ligger helt på grænsen. Absolut ikke anbefales at køre sådan på en dagligdags maskine, da skidtet skal justeres for hver dag man starter den op.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#12
Står den ikke lige lovligt lavt i tomgang?.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar


Forum spring: