Søg Garagen Hej Gæst! Register

15w-40 Olie og kulde
Efter jeg skiftede olie sidste gang, der var 10w-40 på, så er det lige før jeg ikke kan trykke kickstarteren ned om morgenen
Elstart er helt umuligt, der er ingentingmed batteri og der har aldrig været nogle problemer med det på den her scooter...

Men er olien tykkere, i koldt vejr, når først jeg har fået den startet og den har varmet lidt, så starter den fint på el start Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Du burde bruke en 5w-40 olje om vinteren. Den er mye tynnere når den er kald. Det første tallet angir tykkelsen når den er kald. Jo lavere tallet er, jo tynnere er oljen.
Svar
Ok kan det gøre noget ved motoren at bruge det nu, for havde ikke andet på lager?
 - 32000 km (solgt)
Svar
Den tykkere oljen bruker lenger tid på at nå rundt i motoren etter oppstart, så smøringen bliver dårligere ved kaldstart. Og motoren jobber tungt frem til oljen bliver varm og tynn.
Svar
Jeg har oplevet nogle lignende problemer her sidst på ugen, hvor elstarteren kører fint rundt, men motoren vil ikke starte - til gengæld er kickstarteren ikke svær at træde ned, men returnerer langsomt til udgangspunktet, og motoren vil også starte meget nemmere på kickstarteren.
Men der er så alligevel lidt tildens til karburtoris, trods 2 hættefuld karburatorsprit, mod normalt en.

Jeg har ikke prøvet at starte den nu, da det er blevet tøvejr...
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Jeg bruger 5w40 og i det her vejr fungerer Agilityens elstart ikke, med mindre den er varm. Den kan ikke trække skidtet rundt (siger bare "klik"). Kan kun starte med kick, men 1-2 spark og den er i gang. 15w40 har en højere viskositet (det er tykkere) så det vil bare gøre det værre og i værste tilfælde vil motoren ikke blive smurt ordentligt. 5w40 fuldsyntetisk og så 1-2% karburator sprit i benzinen og så skulle det være i orden. Næsten? alt benzin har bio ethanol i i forvejen, men den 1-2 procent karburator sprit skader ikke (1cl pr liter=1%).

Geelyen havde starts problemer i det her vejr. Den var utrolig svær at få i gang. 2% Karburator sprit i benzinen gjorde en stor forskel.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
Jeg har ingen problemer med de andre der har 10w-40 og havde heller ikke før jeg skiftede.
Nå men så ved man det, godt jeg fik brugt det sidste olie så Smil
 - 32000 km (solgt)
Svar
(16-12-2012, 01:35)Havoc Skrev: Jeg bruger 5w40 og i det her vejr fungerer Agilityens elstart ikke, med mindre den er varm. Den kan ikke trække skidtet rundt (siger bare "klik"). Kan kun starte med kick, men 1-2 spark og den er i gang. 15w40 har en højere viskositet (det er tykkere) så det vil bare gøre det værre og i værste tilfælde vil motoren ikke blive smurt ordentligt. 5w40 fuldsyntetisk og så 1-2% karburator sprit i benzinen og så skulle det være i orden. Næsten? alt benzin har bio ethanol i i forvejen, men den 1-2 procent karburator sprit skader ikke (1cl pr liter=1%).

Geelyen havde starts problemer i det her vejr. Den var utrolig svær at få i gang. 2% Karburator sprit i benzinen gjorde en stor forskel.

Jeg bruger 10w-40 royal purple olie, og min agility spinder nemt på både elstart og kickstart, så du må da have en træt batteri Blink med øjet
Svar
(16-12-2012, 13:02)Arbejdsnarkomanen Skrev: Jeg bruger 10w-40 royal purple olie, og min agility spinder nemt på både elstart og kickstart, så du må da have en træt batteri Blink med øjet

Nu har Havoc's agility også noget mere der skal trækkes rundt, end en standard agility, så vidt jeg husker Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar

(16-12-2012, 14:16)Jacob k Skrev: Nu har Havoc's agility også noget mere der skal trækkes rundt, end en standard agility, så vidt jeg husker Blink med øjet

Helt standard er den ikke Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
(16-12-2012, 14:16)Jacob k Skrev: Nu har Havoc's agility også noget mere der skal trækkes rundt, end en standard agility, så vidt jeg husker Blink med øjet

Nåå okay, det meldte historien jo ikke noget om Grin
Svar
http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=7072
God læsning Arbejdsnarkomanen Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar

Forum spring: