Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvordan sænkes kompressionen
#37
(18-12-2012, 10:42)Baddi Skrev: Hvis de da kan levere et tryk der er stort nok. Grin
Det højeste tryk i forbrændingskammeret i en traditionel suge-forbrændingsmotor er vist nok 2500 bar (hvis jeg husker rigtigt, papirerne det står i ligger derhjemme). Når der ikke skal nogen kompression til og man endda kan lave motoren 1-takt som Watt's dampmaskine kan man nøjes med et meget mindre tryk, men mon det der findes på tankstationer er nok? Blink med øjet

De biler, der er lavet til at køre på luft er jo netop tilpasset, så de nuværende 'pumper' kan benyttes. Der er ikke meget ide i at lave noget, der skal bygges helt ny infrastruktur til. Det har vi set konsekvenserne af, når det gælder el- og gas-biler m.v..
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(18-12-2012, 13:56)Teddy Skrev: De biler, der er lavet til at køre på luft er jo netop tilpasset, så de nuværende 'pumper' kan benyttes. Der er ikke meget ide i at lave noget, der skal bygges helt ny infrastruktur til. Det har vi set konsekvenserne af, når det gælder el- og gas-biler m.v..

De første mange forbrændingsmotorer kørte på gas indtil karburatoren blev opfundet Blink med øjet

Men ja, du har ret, det er slet ikke smart at lave noget der kræver at folk skal omstille sig særlig meget. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: