Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(18-12-2012, 10:42)Baddi Skrev: Hvis de da kan levere et tryk der er stort nok.
Det højeste tryk i forbrændingskammeret i en traditionel suge-forbrændingsmotor er vist nok 2500 bar (hvis jeg husker rigtigt, papirerne det står i ligger derhjemme). Når der ikke skal nogen kompression til og man endda kan lave motoren 1-takt som Watt's dampmaskine kan man nøjes med et meget mindre tryk, men mon det der findes på tankstationer er nok?
De biler, der er lavet til at køre på luft er jo netop tilpasset, så de nuværende 'pumper' kan benyttes. Der er ikke meget ide i at lave noget, der skal bygges helt ny infrastruktur til. Det har vi set konsekvenserne af, når det gælder el- og gas-biler m.v..
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(18-12-2012, 13:56)Teddy Skrev: De biler, der er lavet til at køre på luft er jo netop tilpasset, så de nuværende 'pumper' kan benyttes. Der er ikke meget ide i at lave noget, der skal bygges helt ny infrastruktur til. Det har vi set konsekvenserne af, når det gælder el- og gas-biler m.v..
De første mange forbrændingsmotorer kørte på gas indtil karburatoren blev opfundet
Men ja, du har ret, det er slet ikke smart at lave noget der kræver at folk skal omstille sig særlig meget.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".