Svar: 101
Tråde: 24
Tilmeldt: Jan 2011
Som overskriften siger, så dør min dr.Big når det er koldt og fugtigt/vådt, hvilket jeg er ret ærgelig over. Jeg er blevet fortalt at den bare skal have noget fugtfortrænger, og det hæjper også lidt, de dage hvor jeg bare er kørt afsted, så pludselig efter noget tid, dør den bare og vil slet ikke starte, så efter jeg har trukket den i 100m så vil den godt starte igen, hvis jeg er heldig, og hakker i det når den så kører, det siges at det er gnisten der løber forkert til tændrøret, men knallerten er kun med 1400 km på bagen, er det normalt ??
Kan jeg så løse det ved at købe et silikone kabel/hætte sæt ? og hvordan montere jeg det ? har ikke rodet med den del før.
På forhånd tak.
Bjarke
PGO Dr.Big - 1340km
Svar: 22.223
Tråde: 757
Tilmeldt: Jul 2005
Det har jeg jo prøvet en del gange, det du beskriver. Men det er ikke altid lige let, at finde fejlen. Big2 drillede forleden på den måde du beskriver, og her var der kommet vand i tændrørshætten, så den er skiftet og jeg har så også købt silikonekabel hos Speedline (bare for at prøve det).
Du skal ha' tændkablet afmonteret fra tændspolen, der sidder lige under sædet (gør den på mine). Det kan drejes af, så det skulle være let nok. Det nye kabel drejer du jo så på .
Det kan også være, at at lidt karburatorsprit kan afhjælpe problemet.
Ivecar plus 2023.
Svar: 101
Tråde: 24
Tilmeldt: Jan 2011
(12-12-2012, 23:56)Jps Skrev: Det har jeg jo prøvet en del gange, det du beskriver. Men det er ikke altid lige let, at finde fejlen. Big2 drillede forleden på den måde du beskriver, og her var der kommet vand i tændrørshætten, så den er skiftet og jeg har så også købt silikonekabel hos Speedline (bare for at prøve det).
Du skal ha' tændkablet afmonteret fra tændspolen, der sidder lige under sædet (gør den på mine). Det kan drejes af, så det skulle være let nok. Det nye kabel drejer du jo så på .
Det kan også være, at at lidt karburatorsprit kan afhjælpe problemet.
Tak for dit hurtige svar, jeg vil forsøge mig med karburatorsprit først, og fugttrænger med i boksen som backup, ellers må jeg jo købe et silikonekabel.
Takker.
Bjarke
PGO Dr.Big - 1340km
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(12-12-2012, 23:46)Lightman15 Skrev: Som overskriften siger, så dør min dr.Big når det er koldt og fugtigt/vådt, hvilket jeg er ret ærgelig over. Jeg er blevet fortalt at den bare skal have noget fugtfortrænger, og det hæjper også lidt, de dage hvor jeg bare er kørt afsted, så pludselig efter noget tid, dør den bare og vil slet ikke starte, så efter jeg har trukket den i 100m så vil den godt starte igen, hvis jeg er heldig, og hakker i det når den så kører, det siges at det er gnisten der løber forkert til tændrøret, men knallerten er kun med 1400 km på bagen, er det normalt ??
Kan jeg så løse det ved at købe et silikone kabel/hætte sæt ? og hvordan montere jeg det ? har ikke rodet med den del før.
På forhånd tak.
Kender det selv, min har samme problem. Det er nok krybestrøm, pga sprækker i tændkablet, eller utæt hætte. Det kan skiftes ud heldigvis
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Det røde ngk kabel speedline sælger er ganske fint hvis man vil slippe for den slags. Har det på alle mine ingen startproblemer der..
Dog svært at få hætten af engang imellem.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
14-12-2012, 12:42
(Dette opslag var sidst ændret: 14-12-2012, 12:47 af larsskive.)
(14-12-2012, 11:46)sukedk2001 Skrev: Det røde ngk kabel speedline sælger er ganske fint hvis man vil slippe for den slags. Har det på alle mine ingen startproblemer der..
Dog svært at få hætten af engang imellem.
Ngk mærket har altid været god, de sad også på mine knallerter som knægt, kan jeg huske har haft tæt på 20 knallert/ scooter ialt og de 15 har kørt med ngk. Kan huske når man købte sådan en "no name" tændrørshætte fra thansen, så gik der et par uger og så var de i stykker På Alle RS`erne sidder der også ngk nu.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
(14-12-2012, 16:37)sukedk2001 Skrev: Alle mine har det kabel og med lidt indstilling kan de starte ude gas osv. Eller med fjernstart
Hvad er det for noget med fjernstart
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Et lille pip: Min havde mange problemer idag, den gik ud 4 gange i byen, måtte pille tændhætten af og sprøjte Pronto på tændrør og hætte for at få liv i den igen. Konklusion: Ny tændhætte påkrævet. HADER vinter
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(14-12-2012, 16:39)larsskive Skrev: Hvad er det for noget med fjernstart
Har da fjernstart på rs`eren :P og på min runner :P
Rs`eren skal have lov til at varme op før den bliver fyret af.
Så holde de længere.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
15-12-2012, 16:43
(Dette opslag var sidst ændret: 15-12-2012, 16:43 af larsskive.)
(15-12-2012, 11:33)sukedk2001 Skrev: Har da fjernstart på rs`eren :P og på min runner :P
Rs`eren skal have lov til at varme op før den bliver fyret af.
Så holde de længere.
Ja det gør de Ja jeg tænder også mine fem minutter før jeg køre på dem. Men jeg bliver så nød til at vente imens den bliver varm
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
|