Søg Garagen Hej Gæst! Register

G-Buddy kilerem
#1
Hejsa.

G-Buddyens kilerem hedder 669 18,1

Jeg går ud fra at 18,1 er bredden (foruden, da den vel osse som ny er konisk) Har lige målt min rem, og den er ca. 16,5 på ydersiden. (Som brugt er den ihvertfald konisk)

Hvad er normalt "slitage-mål/mindstemål" for hvornår man skifter, og altså hvornår det går for meget ud over benzinøkonomi, og topfart?

Hilsen Henrik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(12-12-2012, 17:21)scooter-henrik Skrev: Hvad er normalt "slitage-mål/mindstemål" for hvornår man skifter, og altså hvornår det går for meget ud over benzinøkonomi, og topfart?

Remmen bliver som sådan ikke længere og "remskivernes omkreds" er lineær, så der er i princippet ingen hastighedsændring ved en slidt rem.

Der er dog grænser for holdbarheden når remmen mister bredde og jeg ville skifte rem nu, hvis jeg var dig. Lad være med at købe ny rem ved Tante Hansen.
Svar
#3
(12-12-2012, 17:33)McCleod Skrev: Remmen bliver som sådan ikke længere og "remskivernes omkreds" er lineær, så der er i princippet ingen hastighedsændring ved en slidt rem.

Der er dog grænser for holdbarheden når remmen mister bredde og jeg ville skifte rem nu, hvis jeg var dig. Lad være med at købe ny rem ved Tante Hansen.

Det giver en minimal fartforøgelse, med en slidt rem. Man skifter remmen når den er 1-1½mm tyndere, end det mål den skal ha' i bredden. På Big er standardt målet 18 mm, så jeg skifter mine når de er 16,5-17 mm.
Ivecar plus 2023.
Svar
#4
(12-12-2012, 17:33)McCleod Skrev: Remmen bliver som sådan ikke længere og "remskivernes omkreds" er lineær, så der er i princippet ingen hastighedsændring ved en slidt rem.

Der er dog grænser for holdbarheden når remmen mister bredde og jeg ville skifte rem nu, hvis jeg var dig. Lad være med at købe ny rem ved Tante Hansen.

Takker for svaret, tænker nu heller ikke på at remmen bliver længere. Hvad står de 669 for? For er de 18,1 remmens "ny-bredde"?

Hvor skal jeg så købe en ny rem henne? Og hvad er forskellen?

Venlig hilsen Henrik.
Svar
#5
(12-12-2012, 17:41)Jps Skrev: Det giver en minimal fartforøgelse, med en slidt rem. Man skifter remmen når den er 1-1½mm tyndere, end det mål den skal ha' i bredden. På Big er standardt målet 18 mm, så jeg skifter mine når de er 16,5-17 mm.

Mange tak for svar.

Venlig hilsen Henrik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(12-12-2012, 17:51)scooter-henrik Skrev: Takker for svaret, tænker nu heller ikke på at remmen bliver længere. Hvad står de 669 for? For er de 18,1 remmens "ny-bredde"?

669 er remmens længde. En længere rem giver lavere topfart (det betyder så ikke, at en kortere rem giver højere topfart - en kortere rem vil med stor sandsynlighed slet ikke kunne nå).

Citat:Hvor skal jeg så købe en ny rem henne? Og hvad er forskellen?

Du kan i princippet købe remmen hvor du vil (den lokale scooter-pusher eller på nettet), bare det ikke er ved Tante Hansen. Deres remme er for billige (dårlige).

Jeg fandt engang et link herinde til en forhandler på Ebay der solgte Bando-VS.
Svar
#7
Har kørt med en 678 rem på min Sprint og den er lidt bedre Smil

har osse prøvet 688 og 700 og de er alt for lange.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
(12-12-2012, 19:12)MSJ1982 Skrev: Har kørt med en 678 rem på min Sprint og den er lidt bedre Smil

Bedre?
Svar
#9
Ja har kun prøvet med alle begrænsninger pillet og Ubegrænset Cdi, tror ikke det betyder noget på en droslet.
Det giver en smule på toppen, hvis remmen kan komme helt ud i de forreste remskiver.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
En for lang eller for kort reim vil gi lavere topphastighet. Det må være den riktige reimen for at vario systemet
skal kunne gire helt ut i det høyeste giret. Det betyr ikke at den reimen scooter fabrikanten oppgir som standard
er den riktige eller beste at bruke.

Likeledes vil en reim der er slitt smalere, f.eks 2mm, gjøre at reimen ikke bliver presset helt opp på di fremre vario skiver,
og derfor ikke gire helt ut i det høyeste giret. En reim der er slitt 2mm kan faktisk redusere farten 5-10km/h litt avhengig
av scooterens topphastighet.
Svar
#11
(12-12-2012, 19:27)rune75 Skrev: Likeledes vil en reim der er slitt smalere, f.eks 2mm, gjøre at reimen ikke bliver presset helt opp på di fremre vario skiver,

Det har ingen relevans for et lovligt køretøj i Danmark.
Svar


Forum spring: