Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny, billig EU30 - hvilken?
#1
Jeg er på udkig efter en ny, billig EU30. Jeg har tidligere haft en Giantco Sprint og var ok tilfreds med den (den blev stjålet for et år siden).

Jeg har kigget lidt på sådan en her:
http://www.onlinescooter.dk/pi/City_Hvid...9_771.aspx

Og sådan en her:
http://www.onlinescooter.dk/pi/Racing_10...4_771.aspx

Sidstnævnte minder jo meget om Sprint'en og der kan også monteres bagageboks. Førstnævnte virker bare lidt mere lækker med den lidt længere akselafstand, bedre belysning og skivebremsen bagpå. Men er den noget værd?

Afskærer jeg mig helt for bedre plads ved at vælge den "store"?

Er der andre muligheder jeg bør kigge på (en retro er ikke en mulighed)?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Baotian City ser da rimelig lækker ud med skivebremse bag og det hele. Hvis jeg ikke husker forkert, så laves den også med 4-ventilet topstykke, hvilket skulle give mere kraft, men siden begge scootere er opgivet til at have den samme kraft er det muligvis ikke tilfældet her. Grin
Den har også 12" hjul hvorimod den anden du linker til er med 10". Grin


Ellers kommer det lidt an på hvad du vil bruge den til. Hvis du ligesom mig ofte har brug for at fragte flere eller store tasker og/eller andre store sager er det nok bedst at have et fladt trinbræt så man kan sætte ting dér, og det har City'en jo ikke. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
http://www.onlinescooter.dk/pi/Racing_12...1_771.aspx ville nok være mit valg skulle jeg købe derfra. Samme som nr 2 du linker til, bare med 12" hjul. Den er forholdsvis let, så økonomien er nok en my bedre på den også.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#4
Jeg har 12" modellen (de hedder meget forskelligt SuperMoto, Super Sport, Classic Racing,

Men Kvaliteten på Skjolde, fælge ja selv skruer er barte så meget bedre på den, end det er på en Sprint
Så til 6000 Kr så ville jeg nok slå til, det billigste jeg har set sådan en til er 7-8000 Kr sidst jeg tjekkede

Og så kan der iøvrigt være mere i tanken Smil
Og så har min Alupotte.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
(06-12-2012, 02:12)Baddi Skrev: Baotian City ser da rimelig lækker ud med skivebremse bag og det hele. Hvis jeg ikke husker forkert, så laves den også med 4-ventilet topstykke, hvilket skulle give mere kraft, men siden begge scootere er opgivet til at have den samme kraft er det muligvis ikke tilfældet her. Grin
Den har også 12" hjul hvorimod den anden du linker til er med 10". Grin

Man kunne forestille sig, at den med 4V-topstykke havde en anden motorkarakteristik.

Og så har den i øvrigt 13" fælge.

http://www.baotianmotor.com/en/products_...asp?id=170

- Kinesere er altså ikke gode til engelsk... :-D

Citat:Ellers kommer det lidt an på hvad du vil bruge den til. Hvis du ligesom mig ofte har brug for at fragte flere eller store tasker og/eller andre store sager er det nok bedst at have et fladt trinbræt så man kan sætte ting dér, og det har City'en jo ikke. Fræk

Nej, det er også mit problem. Jeg skal gerne kunne have en værktøjskuffert med eller lidt større indkøb fra Bilka.

Er der ikke noget med, at der findes halogenpærer til "de små almindelige kinesere"?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(06-12-2012, 10:44)McCleod Skrev: Man kunne forestille sig, at den med 4V-topstykke havde en anden motorkarakteristik.

Og så har den i øvrigt 13" fælge.

http://www.baotianmotor.com/en/products_...asp?id=170

- Kinesere er altså ikke gode til engelsk. Grin


Nej, det er også mit problem. Jeg skal gerne kunne have en værktøjskuffert med eller lidt større indkøb fra Bilka.

Er der ikke noget med, at der findes halogenpærer til "de små almindelige kinesere"?

Jo, 4-ventilede motorer er lidt anderledes. De kan have en større åbningsflade og stadig have høj lufthastighed, hvilket giver nogle lidt andre karakteristika, blandt andet at omdrejningerne kan stige langt højere før ventilerne begynder at flyde. Malossi har lavet et 4V-topstykke til 125cc-250cc motorer, hvor de blandt andet har nogle grafer af kraften til at sammenligne. Her kan man se at på 125cc maskinen har den lavere effekt ved lave omdrejninger og først yder godt af det ved de højere, men dette tror jeg er fordi at ventilerne måske er for store til motoren og at de har en anden knastaksel på, som man kunne forestille sig at åbnede mere. Fræk
Det der har mest at gøre med motorkarakteristikken er jo knastakslen idet den bestemmer, hvor meget ventilerne åbnes og hvor meget tid begge ventiler er åbne samtidig, idet det er det sammen med slaglængden der bestemmer, hvor effektbåndet ligger. Det gode ved 4 ventiler frem for to, er at man med 4 får mere luft igennem end 2 der er dobbelt så store og at man ikke behøver åbne dem så meget og derfor ikke mister så meget kraft på det. Grin

Den Baotian du linker til dér ser dog ud til at være en to-takter idet de opgiver et olieforbrug på 2,16L per 100 km. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(06-12-2012, 11:13)Baddi Skrev: Den Baotian du linker til dér ser dog ud til at være en to-takter idet de opgiver et olieforbrug på 2,16L per 100 km. Fræk

Jeg studsede også over det, for her er hvad der står på "forsiden":
http://www.baotianmotor.com/en/products_show.asp?id=170

Her er noget der ligner City'en:
http://www.baotianmotor.com/en/products_...asp?id=259

Læg mærke til olieforbruget... :-/

Her er tilmed et billede af sidstnævnte og det er i hvertfald en 4-takter... :-)
http://www.baotianmotor.com/Upload/produ...217323.jpg
Svar
#8
De har godt nok bøffet i et eller andet, hvis en firtakter æder al olien fra motoren på under 50 km. Grøn grin

Ej, jeg tror at det er en bøffer det dér, idet i hvert fald de tre til venstre er 4-taktere, idet de har 139QMA motor og skal have normal motorolie. De to midterste har den 4-ventilede motor, 139QMA-A. Grin
Den længst til højre er jeg dog lidt usikker på, da der står 2T ved dens olie og jeg ikke genkender navnet på motoren. Dens effektbånd ser også anderledes ud end de to andres, men det mistænker jeg at er fordi den er omdrejningsbegrænset midt i effektbåndet, da man ellers ikke vil se at maks effekt og maks moment ligger på samme omdrejningstal. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(06-12-2012, 12:05)Baddi Skrev: Ej, jeg tror at det er en bøffer det dér, idet i hvert fald de tre til venstre er 4-taktere, idet de har 139QMA motor og skal have normal motorolie. De to midterste har den 4-ventilede motor, 139QMA-A.

Nr. 2 fra venstre svarer nogenlunde til Onlinescooter's City-model.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(06-12-2012, 12:18)McCleod Skrev: Nr. 2 fra venstre svarer nogenlunde til Onlinescooter's City-model.

Altså der er ingen af dem der har de samme mål som den på Onlinescooter, men målene kan jo også være lidt anderledes hvis Onlinescooter har været så smarte selv at måle og så ikke har gjort det efter de samme standarter som fabrikken. Grøn grin

Men når der ikke er noget modelnavn på alle sammen er der ikke rigtig nogen måde at vide om det virkelig er den samme. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#11
To liter olie på knap 100km Målløs
Det er mere end grådigt, selv for en sulten 2-takter. De går normalt et sted mellem 6-800km på en liter.
Svar
#12
(06-12-2012, 13:20)Teddy Skrev: To liter olie på knap 100km Målløs
Det er mere end grådigt, selv for en sulten 2-takter. De går normalt et sted mellem 6-800km på en liter.

Jep, min gik knap 1000 km på 1 liter olie Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: