Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
08-12-2012, 15:20
(Dette opslag var sidst ændret: 08-12-2012, 15:22 af Havoc.)
(06-12-2012, 10:44)McCleod Skrev: Man kunne forestille sig, at den med 4V-topstykke havde en anden motorkarakteristik.
Og så har den i øvrigt 13" fælge.
http://www.baotianmotor.com/en/products_...asp?id=170
- Kinesere er altså ikke gode til engelsk.
Nej, det er også mit problem. Jeg skal gerne kunne have en værktøjskuffert med eller lidt større indkøb fra Bilka.
Er der ikke noget med, at der findes halogenpærer til "de små almindelige kinesere"?
4V topstykke og så stadigt kun 3,3hk ? Agilityen er da kun 2V men den har da 3,7hk (2.5kW).
Edit:
Kymco Agility 50. Ved godt det er en Honda kopi, men så stor forskel burde der da heller ikke være.
Svar: 226
Tråde: 7
Tilmeldt: Jul 2008
(08-12-2012, 15:20)Havoc Skrev: 4V topstykke og så stadigt kun 3,3hk ? Agilityen er da kun 2V men den har da 3,7hk (2.5kW).
Omdrejningstallet er nok begrænset inden de fire ventiler rigtigt kommer til deres ret.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
(08-12-2012, 15:20)Havoc Skrev: 4V topstykke og så stadigt kun 3,3hk ? Agilityen er da kun 2V men den har da 3,7hk (2.5kW).
Edit:
Kymco Agility 50. Ved godt det er en Honda kopi, men så stor forskel burde der da heller ikke være.
2,5Kw er da bare 3,4hk.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(08-12-2012, 15:20)Havoc Skrev: 4V topstykke og så stadigt kun 3,3hk ? Agilityen er da kun 2V men den har da 3,7hk (2.5kW).
Edit:
Kymco Agility 50. Ved godt det er en Honda kopi, men så stor forskel burde der da heller ikke være.
Nu skal vi også huske at Agilityen hører til blandt de kraftigere fir-taktere.
Så vidt jeg kan se på nogle dynomålinger i Malossi's katalog for deres 4V kit til større maskiner giver de 4 ventiler uden trykluft først et ordenligt løft i forhold til de 2, når man kommer op tæt ved effektbåndet og så beholder de ellers en god effekt ved højere omdrejningstal end motoren med 2 ventiler. Jeg ved dog ikke helt om de kurver kan bruges til noget, da malossi topstykket jo muligvis er lavet til at forme effektbåndet anderledes end Baotian ønsker med deres 4 ventiler, men hvis effektbåndet ser ud som på deres grafer kan det jo godt være at det med begrænsninen er skyld i at maks. effekten er som den er på siden.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
(09-12-2012, 19:28)rune75 Skrev: 2,5Kw er da bare 3,4hk.
Ye. Må vel gå ud fra det er ca 2,7kW så
Svar: 1.730
Tråde: 72
Tilmeldt: May 2008
(10-12-2012, 14:16)Baddi Skrev: Nu skal vi også huske at Agilityen hører til blandt de kraftigere fir-taktere.
Så vidt jeg kan se på nogle dynomålinger i Malossi's katalog for deres 4V kit til større maskiner giver de 4 ventiler uden trykluft først et ordenligt løft i forhold til de 2, når man kommer op tæt ved effektbåndet og så beholder de ellers en god effekt ved højere omdrejningstal end motoren med 2 ventiler. Jeg ved dog ikke helt om de kurver kan bruges til noget, da malossi topstykket jo muligvis er lavet til at forme effektbåndet anderledes end Baotian ønsker med deres 4 ventiler, men hvis effektbåndet ser ud som på deres grafer kan det jo godt være at det med begrænsninen er skyld i at maks. effekten er som den er på siden.
Du har nok ret. Godt være Agilityen har flere heste, men Batioan'n har vel et bredere effektbånd. Det ville give mening.