Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility skal nye ruller køres til ?
#25
(21-02-2013, 12:40)Jps Skrev: Det jo fordi, du har kørt lovligt på din Blink med øjet. Jeg fik det i sin tid at vide, af en ekspert i knallertmekanik, at det skulle man gøre. Derfor giver jeg altid det råd, videre. Jeg har prøvet at lade være med at presse remmen ned, og her kørte Big1 a' h' til.

Det er nu heller ikke noget skidt råd, for hold k... hvor jeg bøvlede med at få den på i den anden ende - det virkede som om den ikke var lang nok. Doh! Griner
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Jeg kom lige til at tænke på noget. Grin

Hvis du kører med en umodificeret standart CDI vil omdrejningerne være begrænset til 7500 og 6,5g får dem meget tæt derpå. Smil
Lavere vægt giver som bekendt højere omdrejninger, men kommer du derop, hvor tændingen afbrydes vil kræfterne forsvinde og det kan muligvis være forklaringen. Grin

Da jeg testede ruller var det med det lille snit i CDI'en der rykker begrænsningen fra 7500 til 9000, hvilket jeg ikke ramte under accelleration. Fræk

Når jeg siger at 6,25g har givet mig de omdrejninger der har givet hurtigst accelleration har det jo været fordi jeg har kunnet ramme de omdrejninger, men hvis du ikke kan ramme de omdrejninger, hvor der er flest kræfter, på grund af en omdrejningsbegrænser, vil det ikke hjælpe at gå ned i rullevægt for at forsøge at ramme dem. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#27
(21-02-2013, 18:58)Baddi Skrev: Jeg kom lige til at tænke på noget. Grin

Hvis du kører med en umodificeret standart CDI vil omdrejningerne være begrænset til 7500 og 6,5g får dem meget tæt derpå. Smil
Lavere vægt giver som bekendt højere omdrejninger, men kommer du derop, hvor tændingen afbrydes vil kræfterne forsvinde og det kan muligvis være forklaringen. Grin

Da jeg testede ruller var det med det lille snit i CDI'en der rykker begrænsningen fra 7500 til 9000, hvilket jeg ikke ramte under accelleration. Fræk

Når jeg siger at 6,25g har givet mig de omdrejninger der har givet hurtigst accelleration har det jo været fordi jeg har kunnet ramme de omdrejninger, men hvis du ikke kan ramme de omdrejninger, hvor der er flest kræfter, på grund af en omdrejningsbegrænser, vil det ikke hjælpe at gå ned i rullevægt for at forsøge at ramme dem. Smil

Det lyder meget plausibelt! Grin
Grundet generel travl hverdag med 2 unger osv osv har jeg ikke pillet ved det endnu.
Men jeg agter som sagt at prøve et mix så jeg rammer 6.4g, bare for at se. Måske!! er det sweetspot for mig. Who knows :P

Men det er ski lidt svært. Jeg er jo også kommet fra 12år's bilkørsel -> Scooter. Hvad er en god acceleration ???? Grøn grinGrøn grin
Måske jeg forventer for meget. For den er jo ikke direkte! langsom. Smil
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
#28
(21-02-2013, 23:19)zzzzleepy Skrev: Det lyder meget plausibelt! Grin
Grundet generel travl hverdag med 2 unger osv osv har jeg ikke pillet ved det endnu.
Men jeg agter som sagt at prøve et mix så jeg rammer 6.4g, bare for at se. Måske!! er det sweetspot for mig. Who knows :P

Men det er ski lidt svært. Jeg er jo også kommet fra 12år's bilkørsel -> Scooter. Hvad er en god acceleration ???? Grøn grinGrøn grin
Måske jeg forventer for meget. For den er jo ikke direkte! langsom. Smil

Nu skal vi desværre halvandet år tilbage for at have den gang jeg tog tid på det da jeg rodede med ruller og fandt frem til at de 6,25 g var bedst for mig, så jeg har ikke de tal på hvor lang tid 0-30 og så videre tog, men jeg husker det som at 0-30 var tre komma et-eller-andet sekunder, at 0-50 tog 6-8 sekunder og 0-65 var oppe ved 15 sekunder. Smil
Men det var med ubegrænset CDI og utallige timer brugt på at justere karburatoren den sommerferie. Fræk
Men anyway, så tror jeg at det er dér forskellen ligger, så du skal finde en rullevægt der giver omdrejninger lige under begrænsningen. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#29
(22-02-2013, 00:29)Baddi Skrev: Nu skal vi desværre halvandet år tilbage for at have den gang jeg tog tid på det da jeg rodede med ruller og fandt frem til at de 6,25 g var bedst for mig, så jeg har ikke de tal på hvor lang tid 0-30 og så videre tog, men jeg husker det som at 0-30 var tre komma et-eller-andet sekunder, at 0-50 tog 6-8 sekunder og 0-65 var oppe ved 15 sekunder. Smil
Men det var med ubegrænset CDI og utallige timer brugt på at justere karburatoren den sommerferie. Fræk
Men anyway, så tror jeg at det er dér forskellen ligger, så du skal finde en rullevægt der giver omdrejninger lige under begrænsningen. Smil

Det lyder grangiveligt som min Skoda 1.4 benziner med 68hk når mine 17" sommer sutter er på + Aircon er igang Grøn grinGrøn grinGrøn grinGrøn grin

Men jo hvis 6.4 ikke er perfekt må den jo bare tilbage til 6.5 Rullende øjneGrøn grin
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(22-02-2013, 01:07)zzzzleepy Skrev: Det lyder grangiveligt som min Skoda 1.4 benziner med 68hk når mine 17" sommer sutter er på + Aircon er igang Grøn grinGrøn grinGrøn grinGrøn grin

Men jo hvis 6.4 ikke er perfekt må den jo bare tilbage til 6.5 Rullende øjneGrøn grin

Hov, glemte at sige at det var efter speedometeret de tider dér. Grøn grin
Hvis det skulle være 65 efter gps skulle vi nok have en 5-10 sekunder længere. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: