Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(21-02-2013, 12:40)Jps Skrev: Det jo fordi, du har kørt lovligt på din . Jeg fik det i sin tid at vide, af en ekspert i knallertmekanik, at det skulle man gøre. Derfor giver jeg altid det råd, videre. Jeg har prøvet at lade være med at presse remmen ned, og her kørte Big1 a' h' til.
Det er nu heller ikke noget skidt råd, for hold k... hvor jeg bøvlede med at få den på i den anden ende - det virkede som om den ikke var lang nok. Doh!
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Jeg kom lige til at tænke på noget.
Hvis du kører med en umodificeret standart CDI vil omdrejningerne være begrænset til 7500 og 6,5g får dem meget tæt derpå.
Lavere vægt giver som bekendt højere omdrejninger, men kommer du derop, hvor tændingen afbrydes vil kræfterne forsvinde og det kan muligvis være forklaringen.
Da jeg testede ruller var det med det lille snit i CDI'en der rykker begrænsningen fra 7500 til 9000, hvilket jeg ikke ramte under accelleration.
Når jeg siger at 6,25g har givet mig de omdrejninger der har givet hurtigst accelleration har det jo været fordi jeg har kunnet ramme de omdrejninger, men hvis du ikke kan ramme de omdrejninger, hvor der er flest kræfter, på grund af en omdrejningsbegrænser, vil det ikke hjælpe at gå ned i rullevægt for at forsøge at ramme dem.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 295
Tråde: 26
Tilmeldt: Jan 2013
(21-02-2013, 18:58)Baddi Skrev: Jeg kom lige til at tænke på noget.
Hvis du kører med en umodificeret standart CDI vil omdrejningerne være begrænset til 7500 og 6,5g får dem meget tæt derpå.
Lavere vægt giver som bekendt højere omdrejninger, men kommer du derop, hvor tændingen afbrydes vil kræfterne forsvinde og det kan muligvis være forklaringen.
Da jeg testede ruller var det med det lille snit i CDI'en der rykker begrænsningen fra 7500 til 9000, hvilket jeg ikke ramte under accelleration.
Når jeg siger at 6,25g har givet mig de omdrejninger der har givet hurtigst accelleration har det jo været fordi jeg har kunnet ramme de omdrejninger, men hvis du ikke kan ramme de omdrejninger, hvor der er flest kræfter, på grund af en omdrejningsbegrænser, vil det ikke hjælpe at gå ned i rullevægt for at forsøge at ramme dem.
Det lyder meget plausibelt!
Grundet generel travl hverdag med 2 unger osv osv har jeg ikke pillet ved det endnu.
Men jeg agter som sagt at prøve et mix så jeg rammer 6.4g, bare for at se. Måske!! er det sweetspot for mig. Who knows :P
Men det er ski lidt svært. Jeg er jo også kommet fra 12år's bilkørsel -> Scooter. Hvad er en god acceleration ????
Måske jeg forventer for meget. For den er jo ikke direkte! langsom.
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 295
Tråde: 26
Tilmeldt: Jan 2013
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|