Søg Garagen Hej Gæst! Register

Min hot 50 kan ikke starte
#1
Hej

Jeg købte en ny Hot 50 forleden. Jeg fik at vide på forhånd at der manglede et nyt batteri for at elstart skulle virke og det var jeg sådan set ligeglad med.
Da kickstarteren virkede fint. Men så her forleden ramte jeg kickstarteren lidt hårdt, og nu tager den ikke fat. Da jeg ville tage den af så jeg gevindet på skruen var istykker.

Derfor købte jeg et nyt batteri og satte i. Den kunne tænde 2 gange, og så var batteriet dødt. Hvis jeg kørte en lang tur, kunne jeg starte det, lige efter den var gået ud.

Men, dagen efter kunne jeg ikke starte den igen. Nogen ide om hvorfor den kunne bruge batteri når den er slukket?

Tak på forhånd
Frederik
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(05-12-2012, 11:43)Zukin Skrev: Hej

Jeg købte en ny Hot 50 forleden. Jeg fik at vide på forhånd at der manglede et nyt batteri for at elstart skulle virke og det var jeg sådan set ligeglad med.
Da kickstarteren virkede fint. Men så her forleden ramte jeg kickstarteren lidt hårdt, og nu tager den ikke fat. Da jeg ville tage den af så jeg gevindet på skruen var istykker.

Derfor købte jeg et nyt batteri og satte i. Den kunne tænde 2 gange, og så var batteriet dødt. Hvis jeg kørte en lang tur, kunne jeg starte det, lige efter den var gået ud.

Men, dagen efter kunne jeg ikke starte den igen. Nogen ide om hvorfor den kunne bruge batteri når den er slukket?

Tak på forhånd
Frederik

Hvis den var løbet helt tør for strøm, kan det godt tage en del ture for at den er ladet ordenlig op. Ellers var du måske uheldig og købe en dårlig batteri. Men prøv med nogle lange ture, eller lade den stå tændt i en halv time, det kan jo også lade den op, og sluk lyset på den, så lader den mere. En batteri sluger noget strømt når det er så koldt, og man prøver at starte den på starteren. Holder den indefor hvor der er varmt? Eller i et skur eller noget.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#3
(05-12-2012, 12:24)larsskive Skrev: Hvis den var løbet helt tør for strøm, kan det godt tage en del ture for at den er ladet ordenlig op. Ellers var du måske uheldig og købe en dårlig batteri. Men prøv med nogle lange ture, eller lade den stå tændt i en halv time, det kan jo også lade den op, og sluk lyset på den, så lader den mere. En batteri sluger noget strømt når det er så koldt, og man prøver at starte den på starteren. Holder den indefor hvor der er varmt? Eller i et skur eller noget.

Fik lige at vide af en ven, at batteriet ikke er opladet når man køber det, passer det? Smil
Svar
#4
(05-12-2012, 12:38)Zukin Skrev: Fik lige at vide af en ven, at batteriet ikke er opladet når man køber det, passer det? Smil

Ja jeg har før oplevet der ikke var ret meget strøm på når jeg købte en nyt batteri, så jeg skulle køre en del ture for at den var ladet helt op Smil
Og hvis du starter den i den her kulde der er nu, kræver det en fuld opladet batteri, i morges på min PGO måtte jeg endda bruge kickstarteren lidt, fordi starteren havde svært med at trække når det var så koldt.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#5
(05-12-2012, 12:38)Zukin Skrev: Fik lige at vide af en ven, at batteriet ikke er opladet når man køber det, passer det? Smil

Hvis det har stået på hylden længe, kan det godt være afladet en hel del.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg tager hjem og oplader det så :-) Hvor længe tager det ca?

Det er en oplader til at bil batteri, men det kan vel bruges? Fik bare at vide, den ikke måtte sidde i konstant.. Den skulle tages ud nogengange og sætte på igen :-)
Svar
#7
(05-12-2012, 13:14)Zukin Skrev: Jeg tager hjem og oplader det så :-) Hvor længe tager det ca?

Det er en oplader til at bil batteri, men det kan vel bruges? Fik bare at vide, den ikke måtte sidde i konstant.. Den skulle tages ud nogengange og sætte på igen :-)

Jeg ved ikke helt om du kan bruge en bil batteri lader, der er jo noget med at de er noget kraftiger med ampere og det.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#8
(05-12-2012, 13:14)Zukin Skrev: Jeg tager hjem og oplader det så :-) Hvor længe tager det ca?

Det er en oplader til at bil batteri, men det kan vel bruges? Fik bare at vide, den ikke måtte sidde i konstant.. Den skulle tages ud nogengange og sætte på igen :-)

Du kunne jo også lade den stå og køre i tomgang i en halv time uden lys på, der skulle da gerne komme noget strøm på ved det Smil
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar
#9
(05-12-2012, 13:29)larsskive Skrev: Du kunne jo også lade den stå og køre i tomgang i en halv time uden lys på, der skulle da gerne komme noget strøm på ved det Smil

Den skal stå i forhøjet tomgang før det hjælper, de fleste scootere lader ikke ret meget ved blot normal tomgang, hvis ikke en 4-5 timers køretur er en mulighed, så ville jeg blot smække en lader på, og holde øje med batteriet, det kan hurtigt blive varmt, husk at kun oplade batterier et sted med god ventilation.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det vigtigste er at justere laderen ned så den kører lav opladning. Får den for mange amp i opladningen kan batteriet smelte.
Bilbatterier har jo nogle flere amptimer + de kan komme af med dampene, da det er syrebatterier. hvor et normalt scooterbatteri er et lukket.
Svar
#11
Så i ville ikke råde mig til at bruge en bil batteri oplader? Heller ikke, hvis jeg slår den fra nogengange, og så sætter den på igen lidt efter?
Svar
#12
(05-12-2012, 14:12)Zukin Skrev: Så i ville ikke råde mig til at bruge en bil batteri oplader? Heller ikke, hvis jeg slår den fra nogengange, og så sætter den på igen lidt efter?

Nej det er nok bedst at lade være, så batteriet ikke går i stykker, du kan få en oplader i T hansen til 99 kr, så har du også altid en til senere brug Smil
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.


Svar


Forum spring: