Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha DT kaburator - hjælp tak
Hej Folkens, håber i alle har det godt.

Jeg har jo haft en del problemer med min yamaha dt 50 fra 07 af.
den har lige fået en ny udstødning på, og jeg har dyset op til 100 og har prøvet noget der ligner 115 ( 6mm dellorto dyse ).

Den køre allerbedst med choker på, især når den er kold, men selv efter den har kørt i 10 min med pæn fart, giver det stadigvæk en del når man køre igennem gearne,
det der sker er at den hakker og sprutter og vil egentlig gerne videre, men det virker som om den bliver stoppet nærmest, men jeg syntes det er voldsomt hvis jeg skal have en dyse på 120 eller 130, eller er det bare mig som er helt galt på den ? mener standard dysen ligger på en 70 80 stykker ca.

Andre ting som også er mærkelige er at jeg kan ikke justere tomgangen overhovdet, den er skruet helt i bund, luftskruen er skruet ud til kanten plus lidt mere, men tomgangen kan jeg ikke justere overhovdet, hvad kan der være galt ? jeg har faktisk tænkt lidt på om kaburatoren har set sine sidste dage ? men er det ikke sjældent at man faktisk skal skifte kaburator fordi den er i stykker. overvejer seriøst at skifte kaburator, er så sindsyg træt af det her gedemarkedet.

Håber i kan hjælpe mig.

Hilsen

Jimmy Nielsen

God jul.

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Kører den ikke med Mikuni karburator ?
Svar
Nej det er en PHBN Dellorto kaburator 16 mm Smil.

Men nu har jeg sat i størrer dyse i, og det har hjulpet meget, men kaburatoren er stadigvæk mærkelig, kan ikke stille på tomgang skruen, for mig virker det som om der er falsk luft et sted, lige meget om jeg drejer ind eller ud så sker der ik meget, jo eneste tidspunkt der sker noget er hvis tomgang skruen er helt i bund, så kan jeg holde den i tomgang, og har jeg kørt 20 km, og står stille så går den i stå.

Men er det ikke hovde reglen at hvis der er falsk luft, så kan indstillingerne på kaburatoren være lige meget ?.

Håber at høre fra jer.

Hilsen

Jimmy Nielsen
Svar
(04-12-2012, 16:30)jimmyksnielsen Skrev: Nej det er en PHBN Dellorto kaburator 16 mm Smil.

Men nu har jeg sat i størrer dyse i, og det har hjulpet meget, men kaburatoren er stadigvæk mærkelig, kan ikke stille på tomgang skruen, for mig virker det som om der er falsk luft et sted, lige meget om jeg drejer ind eller ud så sker der ik meget, jo eneste tidspunkt der sker noget er hvis tomgang skruen er helt i bund, så kan jeg holde den i tomgang, og har jeg kørt 20 km, og står stille så går den i stå.

Men er det ikke hovde reglen at hvis der er falsk luft, så kan indstillingerne på kaburatoren være lige meget ?.

Håber at høre fra jer.

Hilsen

Jimmy Nielsen

En PHBG 19/21mm ville klart være bedre.
Men ellers syns jeg også det lyder som svag kompression, hvis den ikke kan holde tomgang og ligeså stille går ud - skyder den også når den får gas ?
Hvis den får falsk luft kan man ikke justere den ja
Svar
Yeah har også gået og overvejet en ny kaburator, men lige nu skal den her bare fungere Smil.
så må der være falsk luft et sted, jeg bliver sindsyg, nå jeg må gå efter med noget diesel start, og se om jeg kan finde ud af hvor det er henne.

Grrr !!!.

Bliver sku træt af det her. Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Du skal vide, at din dyse ikke har en skid at gøre med, om motoren kan holde sig selv i tomgang (Også selvom det er ret koldt). Så er det enten din autochokker, ellers din karburator, hvis du ikke selv kan styre omdrejningerne den skal tage på tomgang. Den skal i hvert fald have en omgang rensning og måske også en ultralyds-vask!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
(05-12-2012, 15:59)Ra1994gh Skrev: Du skal vide, at din dyse ikke har en skid at gøre med, om motoren kan holde sig selv i tomgang (Også selvom det er ret koldt). Så er det enten din autochokker, ellers din karburator, hvis du ikke selv kan styre omdrejningerne den skal tage på tomgang. Den skal i hvert fald have en omgang rensning og måske også en ultralyds-vask!

Og/Eller måske en tomgangs dyse der skal renses/skiftes.

Tjek hvad position din nål står i også. Det har også lidt at sige.
Svar

Forum spring: