Svar: 12
Tråde: 4
Tilmeldt: Jan 2012
På vej hjem fra arbejde, gik den pludselig i stå. Dyret var ikke til at få igang igen og efter bugsering hjem, har jeg konstateret svag gnist på tændrøret. Tændrøret er ikke særligt gammelt, så det kan vel udelukkes. Mon nogen har oplevet noget lignende?
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
Velkommen til en vinter med vand i elektronikken
Har du et varmt sted du kan sætte dyret, så er den tøet op til i morgen
Det er selvfølgelig ikke specielt holdbart, så du skal have vandbeskyttet tændspole, hætte osv
Hvordan du præcist gør det, må en anden beskrive, da jeg aldrig har gjort det
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Svar: 12
Tråde: 4
Tilmeldt: Jan 2012
Jeg vil pille de elektroniske dele af og lade dem få en tur i tørreskabet, så monterer jeg dem imorgen igen.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(03-12-2012, 23:54)ronaldo Skrev: Jeg vil pille de elektroniske dele af og lade dem få en tur i tørreskabet, så monterer jeg dem imorgen igen.
Hvad er det for nogle dele?
Svar: 2.280
Tråde: 58
Tilmeldt: Dec 2009
(03-12-2012, 22:59)sukedk2001 Skrev: Elektotronik og elektronik det er der ikke vildt meget af. Men et godt sted ville være tændrørskablet og eventuelt tjekke stikkene på tændspolen som sidder under trinbrættet (rimligt udsat).
Med elektriske dele, mener jeg selvfølgelig tændrørshætte/kabel, tændspole, stator osv
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
04-12-2012, 01:01
(Dette opslag var sidst ændret: 04-12-2012, 01:01 af K. Hansen.)
Typisk THansen scootere, min Digita havde samme problem og har hørt fra flere andre at de har oplevet det. Fik det råd at spraye alle kabler med siliconespray, det hjalp faktisk. Men det er altså generelt for THansens scootere, efter egen erfaring.
EDIT: Stavebøf.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Nu har CPI jo også en yderst dårlig vane med at brænde stator eller cdi af, så det kan også være en mulighed.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 12
Tråde: 4
Tilmeldt: Jan 2012
Så er tændkabel, tændspole, cdi boks, monteret igen, efter at være tørret godt igennem. Jeg kan konstatere at der stadig er svag gnist på tændrøret. Stator ser ud til at levere rigeligt med strøm, når jeg tørner motoren. Hvad med den der cdi boks?
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(04-12-2012, 23:49)ronaldo Skrev: Så er tændkabel, tændspole, cdi boks, monteret igen, efter at være tørret godt igennem. Jeg kan konstatere at der stadig er svag gnist på tændrøret. Stator ser ud til at levere rigeligt med strøm, når jeg tørner motoren. Hvad med den der cdi boks?
Min kunne ikke starte når den havede stået fugtigt. Der skiftede jeg tændspolen så funkede den igen.
Svar: 136
Tråde: 6
Tilmeldt: Mar 2012
Hej bunden af tændingslåsen er også en svaghed hos cpi.
Svar: 12
Tråde: 4
Tilmeldt: Jan 2012
Bunden af tændingslåsen?Kan der være overgang i tændingslåsen,så der opstår falsk stelforbindelse?Hvad med et tip til kontrol af dette.