Søg Garagen Hej Gæst! Register

Intet Mckørekort til 16 årige
#1
Som sædvanlig stejler nogle politikere herhjemme over nogle nye EU regler, som jo snart gælder i resten af EU. Jeg er jo 110% indædt modstander af EU Smil, men lige på dette område, støtter jeg rent faktisk denne sag. Smil
Intet MC kørekort til de 16 årige.

Det kunne rent faktisk være med til, at man kunne lempe reglerne for knallerter lidt Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Indtil nu er det ikke lykkedes. Men jeg forsøger stadig, siger Karsten Nonbo, som i øvrigt er tidligere politimand. Han mener det er helt urimeligt, at de nye EU regler som det eneste sted ikke kommer til at gælde i Danmark.

Jamen hvad sker der for politikerne? Det er jo helt hen i vejret det her! Vi burde få det samme som i de andre EU lande.

- Det er bedre, at de unge får mulighed for at køre på små lovlige motorcykler, end de tuner knallerter og kører ulovligt. Alt for ofte har vi set ulykker, fordi de unge for eksempel forsøger at stikke af fra politiet på de ulovlige knallerter.

Ja der er jo den grund til vi gør det, at 30 km/t er alt for langsomt, vi bliver jo overhalet i cyklerne på cykelstierne, og vi køre for langsomt til at køre på vejen Blink med øjet
Jeg synes det ville være en god ide at få de unge til at køre på maskiner der kan klare at køre de 80 km/t Smil
Jeg er ikke særlig tryg ved at jeg ved mine venner køre på maskiner der nogle gange rammer de 100 km/t på maskiner der ikke er bygget til det, og der ikke har erfaging med at køre så stærkt.
Jeg skal da ikke spille helt uskyldig, for jeg elsker da også fart Smil Men jeg køre bare ikke 80/90/100 km/t igennem en lille by som Skibby.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#3
Denne artikkelen viser vel at 16 års grense på lett mc ikke er en god idé.

http://www.tryggtrafikk.no/Ungdom+ekstre...wJbU4D.ips

Og denne.

http://www.tryggtrafikk.no/Alvorligere+s...wtDW5u.ips
Svar
#4
(03-12-2012, 12:16)rune75 Skrev: Denne artikkelen viser vel at 16 års grense på lett mc ikke er en god idé.

http://m.tryggtrafikk.no/index.php?sid=9...et=320x455

Den siger bare fejl på siden Smil Rune75
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#5
(03-12-2012, 12:21)emil-jensen Skrev: Den siger bare fejl på siden Smil Rune75

Nå burde det virke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(03-12-2012, 12:32)rune75 Skrev: Nå burde det virke.

Jep nu virker det Grin
Nu vil jeg så læse det.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#7
(03-12-2012, 12:03)emil-jensen Skrev: Indtil nu er det ikke lykkedes. Men jeg forsøger stadig, siger Karsten Nonbo, som i øvrigt er tidligere politimand. Han mener det er helt urimeligt, at de nye EU regler som det eneste sted ikke kommer til at gælde i Danmark.

Selvfølgelig kommer de nye regler til at gælde i Danmark også. Folketinget/regeringen har blot valgt den mest blide implementering, da de rent faktisk slet ikke vil have ændringerne. Men EU-direktiver skal følges af medlemslandene, der er som udgangspunkt ingen mulighed for at undsige sig disse. Det nye direktiv indeholder en hvis bredde, og hvor de fleste medlemmer går i en retning, trækker Danmark desværre mod den modsatte kant af direktivet.
Svar
#8
Jeg kan jo også nevne at her i Norge bliver 125cc'ene ofte tunet eller gjort ubegrenset, slik at di kan kjøre
150-160km/h. Det er altså ikke sånn at 16 åringene slutter at tune om de får kjøre lett mc. Så at tillate en
16 åringer at kjøre lett mc fordi di alikevel tuner knallertene sine er et argument der ikke kan brukes.
Svar
#9
(03-12-2012, 12:51)rune75 Skrev: Jeg kan jo også nevne at her i Norge bliver 125cc'ene ofte tunet eller gjort ubegrenset, slik at di kan kjøre
150-160km/h. Det er altså ikke sånn at 16 åringene slutter at tune om de får kjøre lett mc. Så at tillate en
16 åringer at kjøre lett mc fordi di alikevel tuner knallertene sine er et argument der ikke kan brukes.

Men så har de et kort de kan miste, og en Bilkørekort der bliver udsat når de bliver 18 og en klækkelig bøde formentligt.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er en god ide, jeg syntes ikke det er sjovt at køre 30 Km/t på en knallert det er dog heller ikke ret tit at jeg gør det, jeg køre heller ikke 90 og slet ikke i byen, der holder jeg mig til de 50 som andre billister.

Jeg syntes heller ikke at der køre ret mange rundt, med voldtunet maskiner, lige heromkring i hvertfald.
Men hvis jeg var 16 igen, ville jeg nok være glad for at kunne tage et kort til en lille motorcykel.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(03-12-2012, 14:55)MSJ1982 Skrev: Men så har de et kort de kan miste, og en Bilkørekort der bliver udsat når de bliver 18 og en klækkelig bøde formentligt.
Jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er en god ide, jeg syntes ikke det er sjovt at køre 30 Km/t på en knallert det er dog heller ikke ret tit at jeg gør det, jeg køre heller ikke 90 og slet ikke i byen, der holder jeg mig til de 50 som andre billister.

Jeg syntes heller ikke at der køre ret mange rundt, med voldtunet maskiner, lige heromkring i hvertfald.
Men hvis jeg var 16 igen, ville jeg nok være glad for at kunne tage et kort til en lille motorcykel.

Ja det stemmer at de kan miste kortet og få en stor bøde, men hovedproblemet er jo at det er en stor mulighet for at ende
opp død. Det kan se ut til at en 16 åring ikke har en godt nok utviklet hjerne til at kjøre noe særlig fortere enn 45km/h.

I Norge er det heller ikke noen 30'er, her må 16 åringer ta førerkort på en 45'er. Hvis jeg har forstått det riktig så må man være 18 år for at kjøre en 45'er i Danmark ?
Svar
#11
(03-12-2012, 15:38)rune75 Skrev: Ja det stemmer at de kan miste kortet og få en stor bøde, men hovedproblemet er jo at det er en stor mulighet for at ende
opp død. Det kan se ut til at en 16 åring ikke har en godt nok utviklet hjerne til at kjøre noe særlig fortere enn 45km/h.

I Norge er det heller ikke noen 30'er, her må 16 åringer ta førerkort på en 45'er. Hvis jeg har forstått det riktig så må man være 18 år for at kjøre en 45'er i Danmark ?

Ja, man skal være 18 år gammel for at køre 45'r i Danmark.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
Enig med Teddy - det skal nok komme.

Hold kæft det er dejligt at være et gammelt røvhul med A stempel. Smil
Svar


Forum spring: