Søg Garagen Hej Gæst! Register

Intet Mckørekort til 16 årige
#13
(03-12-2012, 17:36)Energy Skrev: Enig med Teddy - det skal nok komme.

Hold kæft det er dejligt at være et gammelt røvhul med A stempel. Smil

Ja, du er jo nok den ældste her på BS. Blink med øjet :P
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ved ikke om det høre til her, men nu der også var lidt om tuned maskiner, så vil rigspolitiet skære ned på motorcykel-betjente, har jeg læst her i dag.
Og grunden er de skal spare 4 millioner.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#15
Min mentalitet angående fart ændrede sig ikke vildere fra dengang jeg var 16år til da jeg blev 18år. Havde jeg fået undervisning og blevet gjort mere obs på hvordan det var at køre på 2hjuler og hvilke konsekvenser det kunne få, havde jeg nok slappet lidt mere af.

Der vil altid være fart bøller som opfører sig som idioter. Større oplysning om det ansvar man har når man befinder sig i trafikken ville hjælpe, men man kan ikke eleminere problemet helt. Tror tvært imod det ville gøre det værre at hæve grænsen fra 16 til 18, ikke for motorcykelisterne, men knallertkørene.

Der er ligsom også en grund til at det er 10 gange dyrere at få bilforsikring hvis man er under 25år. Skal bilkortet så også udskydes til man er 25 ?
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#16
(03-12-2012, 20:11)emil-jensen Skrev: Ved ikke om det høre til her, men nu der også var lidt om tuned maskiner, så vil rigspolitiet skære ned på motorcykel-betjente, har jeg læst her i dag.
Og grunden er de skal spare 4 millioner.

Det skriver de hver efterår/vinter, hvor de alligevel er nødsaget til at parkere maskinerne. Det er ganske få af dem, der kører vinteren igennem; og det kun når det virkelig er nødvendigt.
Svar
#17
(03-12-2012, 20:24)Teddy Skrev: Det skriver de hver efterår/vinter, hvor de alligevel er nødsaget til at parkere maskinerne. Det er ganske få af dem, der kører vinteren igennem; og det kun når det virkelig er nødvendigt.

De skærer ned det ene sted, men "fylder op" et andet sted, nemlig nye fotovogne. Mener det en 75-100 stykker, på landsplan?
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
15 gange så stor risiko for en ulykke. Vi Kan jo lige starte med at konstatere at størsteparten af de modne med en MC kører forholdsvist få km om året. Fordi de har en bil. De kører ikke i regnvejr, snevejr og i det hele taget meget få km.

Men her i Danmark er virkeligheden pt. at det er farligere at køre på knallert, end det er at køre på mc, og at det ikke er unge mænd i 20'erne der laver ulykkerne på mc, men derimod dem i 40 års alderen, og ja det er klart at der er flere mænd på 40, der har en MC end folk under 25, men sådan er det jo også med biler.

Det som skræmmer mig mest, det er så tæt gamle mennesker er på de unge i statistikken over ulykker, for de gamle har måske 2-3000 km på vejene om året, de unge mellem 10000-30000 for de har job, skole, venner familie mm. at køre til/fra.

Kort sagt, få dog de 16 årige ud at køre 80km/t og sæt nogle regler for dem, der er mindst lige så stramme som dem de oplever pt. på 30km/t maskinerne.
Svar
#19
Jeg bed lige mærke i, at artiklerne fra Norge nævner 11 omkomne på lille motorcykel over 3 år, og vil lige nævne at vi her i Danmark har haft 12 omkomne på scooter alene i 2012, og det at der er en halv million flere mennesker her end i Norge kan da ikke have så stor en betydning. Fræk

Er det ikke et rimeligt argument for at de er sikrere? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#20
(04-12-2012, 16:13)Baddi Skrev: Jeg bed lige mærke i, at artiklerne fra Norge nævner 11 omkomne på lille motorcykel over 3 år, og vil lige nævne at vi her i Danmark har haft 12 omkomne på scooter alene i 2012, og det at der er en halv million flere mennesker her end i Norge kan da ikke have så stor en betydning. Fræk

Er det ikke et rimeligt argument for at de er sikrere? Smil

I Norge dør omtrent like mange på lett mc som på moped. Antallet lett mc er fryktelig lite i forhold til antallet
mopeder. Så svaret på spørsmålet ditt er nei.
Svar
#21
(04-12-2012, 16:40)rune75 Skrev: I Norge dør omtrent like mange på lett mc som på moped. Antallet lett mc er fryktelig lite i forhold til antallet
mopeder. Så svaret på spørsmålet ditt er nei.

Hmm. Ja, der er noget galt i Danmark, men lige hvad det er er godt nok svært at sige. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jeg tror, at det er meget fornuftigt, at det først er muligt, at tage kørekort til MC, når man kan få kørekort til bil. Skal vi have noget, for at komme tunede knallerter til livs - så må det blive et knallert 45 kørekort. Kørekortet, kan måske være ligeså grundigt, som et motorcykelkørekort, bortset fra, at knallerten er mindre. Det vil muliggøre, at den måske kan opgraderes til MC, efter en praktisk prøve på MC, da man har haft undervisningen, og bestået samme teoriprøve.

Dog, tror jeg ikke, at det er muligt at komme tunede knallerter til livs på denne måde. Dels, så "må" tunede knallerter køre på cykelsti, og hvis de kører max 42 km/t, så er risikoen lav. Som køretøj, er derfor stor forskel imellem knallert 45 og tunet knallert. Mange vælger en tunet knallert, netop for at køre på cykelsti. Skal 45'eren erstatte tunede knallerter, er derfor nødvendigt, at kørekortet også gælder til kørsel på cykelsti. Ellers, kan de ikke sammenlignes. Med de nuværende regler, er knallert 45'eren i Danmark, det samme som en MC.
Svar
#23
(28-12-2012, 08:55)Super 8 Skrev: Jeg tror, at det er meget fornuftigt, at det først er muligt, at tage kørekort til MC, når man kan få kørekort til bil. Skal vi have noget, for at komme tunede knallerter til livs - så må det blive et knallert 45 kørekort. Kørekortet, kan måske være ligeså grundigt, som et motorcykelkørekort, bortset fra, at knallerten er mindre. Det vil muliggøre, at den måske kan opgraderes til MC, efter en praktisk prøve på MC, da man har haft undervisningen, og bestået samme teoriprøve.

Dog, tror jeg ikke, at det er muligt at komme tunede knallerter til livs på denne måde. Dels, så "må" tunede knallerter køre på cykelsti, og hvis de kører max 42 km/t, så er risikoen lav. Som køretøj, er derfor stor forskel imellem knallert 45 og tunet knallert. Mange vælger en tunet knallert, netop for at køre på cykelsti. Skal 45'eren erstatte tunede knallerter, er derfor nødvendigt, at kørekortet også gælder til kørsel på cykelsti. Ellers, kan de ikke sammenlignes. Med de nuværende regler, er knallert 45'eren i Danmark, det samme som en MC.

45'r kortet er såmænd på vej Blink med øjet. Men du får ikke en 45'r ind på cykelstien.
Ivecar plus 2023.
Svar
#24
(28-12-2012, 11:06)Jps Skrev: 45'r kortet er såmænd på vej Blink med øjet. {...}

Som kræves, hvis man ikke i forvejen har kørekort til bil eller MC og ellers er over 18år, må vi hellere tilføje. Smil

Svar


Forum spring: