Søg Garagen Hej Gæst! Register

Fartproblemer - PGO G-Max
#1
Halløj!

Først og fremmest vil jeg sige, at jeg forsøgte at lede efter svar herinde, der måske også ligner mit lidt, men fandt intet af det relevant, så her kommer det.

Igen igen er jeg stødt på problemer med den drilske knallert som for tiden ikke vil køre mere end 15-20 i timen på lige strækninger og som samtidig bliver på en eller anden måde "holdt tilbage" og derfor ikke får fuldt udbytte af det den faktisk kan køre, og det undrer mig lidt da den førhen - dvs. for 2-3 uger siden - kørte fint og som den skulle og der kørte den 30 i timen.

Udover det stod den i to dage uden at jeg kørte på den da jeg skulle lave min bremsekaliber foran og det resulterede så i mit nuværende problem med at den ikke kører mere end de 20 km/t.

Hvad kan problemet være?
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Mere eller mindre alt. At det sker samtidig med at du piller ved kaliberen, er nok et tilfælde.

Tjek din vacumhane, karburator, tændrør, variator og luftfilter.
Svar
#3
Du har rodet med bremsekaliberen, er du sikker på den ikke slæber på skiven, og det er derfor den bliver holdt tilbage ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#4
Nej, den slæber ikke på skiven. Når jeg forsøger at dreje hjulet rundt med hånden manuelt bliver det hverken stoppet eller bremset af skiven - dvs. hjulet drejer fint rundt. Og det er virkelig noget af et tilfælde at det lige skulle ske på det tidspunkt og så ud af det blå.
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
#5
Har du tjekket dæktrykket for nylig??, for et halvfladt hjul tager også fart. Når du nu tjekker om hjulet løber frit, er det så fri af vejen og har du prøvet om det er modstand når du skubber den??

Hvis ik hjulet bliver stoppet i fritilstand, men går trædt når du skubber scooteren kunne det tyder det på enten forkert dæktryk eller dårligt forhjulsleje.

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Både for og baghjulet drejer rundt som de skal og går ikke imod noget samt at dækkene er pumpet som de skal, så de dele er udelukket.

Jeg har dog for nylig mødt et syn jeg aldrig har set før. Den har formået, på en eller anden måde, at hoste olie op, og når jeg kører oser den konstant og lugter som en i hel.

Normalt når den er varmet godt op og kan køre, da den kunne det, osede den ikke undervejs i kørslen.
Nuværende knallert: Peugeot Kisbee 4T 2022
Tidligere knallerter: CPI Popcorn 2005, PGO G-Max 2009, PGO Dr. Big 2013, PGO G-Max 2017
Svar
#7
(03-12-2012, 11:31)MaWiHa Skrev: Både for og baghjulet drejer rundt som de skal og går ikke imod noget samt at dækkene er pumpet som de skal, så de dele er udelukket.

Jeg har dog for nylig mødt et syn jeg aldrig har set før. Den har formået, på en eller anden måde, at hoste olie op, og når jeg kører oser den konstant og lugter som en i hel.

Normalt når den er varmet godt op og kan køre, da den kunne det, osede den ikke undervejs i kørslen.

Lovlige Pgo`er lider tit af tilsodningsproblemer det sætter sig oftes i udstødningen og til tider også i udstødningsporten.
Svar


Forum spring: