Søg Garagen Hej Gæst! Register

Overskud på budget kontoen.
Hej er der nogle af jer, der ved om det passer at hvis man har en del overskud på ens budgetkonto, at man kan få det udbetalt i December? Har hørt nogle sige at man kan, men kan ikke finde noget om det på nettet.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(29-11-2012, 13:20)larsskive Skrev: Hej er der nogle af jer, der ved om det passer at hvis man har en del overskud på ens budgetkonto, at man kan få det udbetalt i December? Har hørt nogle sige at man kan, men kan finde noget om det på nettet.

Bliver nød til at trække på smilebåndet Smil

Du ejer dit budgetkonto, hvis du mener der er overskud tager du da bare noget fra den ligemeget hvornår. Hvis du har beregnet den nøje, ville jeg ikke pille ved den. Især ikke i december mdr. Der kommer typisk mange store regninger i de første mdr. af det nye år. Så er det godt med lidt polster på budgetten.

Et budgetkonto er jo bare et buffer som du fylder ud fra de årlige faste omkostninger du har.
Svar
(29-11-2012, 13:23)12V Skrev: Bliver nød til at trække på smilebåndet Smil

Du ejer dit budgetkonto, hvis du mener der er overskud tager du da bare noget fra den ligemeget hvornår. Hvis du har beregnet den nøje, ville jeg ikke pille ved den. Især ikke i december mdr. Der kommer typisk mange store regninger i de første mdr. af det nye år. Så er det godt med lidt polster på budgetten.

Et budgetkonto er jo bare et buffer som du fylder ud fra de årlige faste omkostninger du har.

Det er fordi jeg betalt en del ekstre siden sommer, så der står en del ekstre, skal kontoen være på 0 kr når man går ind i det nye år, eller tror i banker gerne ser der står nogle på ens konto når vi kommer ind i det nye år?
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.

Svar
(29-11-2012, 13:34)larsskive Skrev: Det er fordi jeg betalt en del ekstre siden sommer, så der står en del ekstre, skal kontoen være på 0 kr når man går ind i det nye år, eller tror i banker gerne ser der står nogle på ens konto når vi kommer ind i det nye år?

Du skal intet gøre ved din budgetkonto. Jeg har aldrig hørt om man skulle hæve overskuddet der evt. ville være for at overholde nogle bankregler. Du må ha' misforstået et eller andet, i den forbindelse. Jeg har aldrig rørt ved min Budgetkonto, andet end at beløbet der indbetales med jævne mellemrum bliver forhøjet, så der er penge nok til regningerne hele tiden.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
(29-11-2012, 13:52)Jps Skrev: Du skal intet gøre ved din budgetkonto. Jeg har aldrig hørt om man skulle hæve overskuddet der evt. ville være for at overholde nogle bankregler. Du må ha' misforstået et eller andet, i den forbindelse. Jeg har aldrig rørt ved min Budgetkonto, andet end at beløbet der indbetales med jævne mellemrum bliver forhøjet, så der er penge nok til regningerne hele tiden.

Okay plejer heller ikke at røre den normalt. Det var bare fordi de havde sat mig for højt i år, så jeg har betalt 2000 kr for meget hver måned. Så kunne bare godt bruge dem nu i December. Der har jo ikke været så meget at leve for i år, nu når jeg har betalt så meget ekstre på budget kontonen.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Som jeg skrev, der kommer typisk store regninger til Januar/Februar, så jeg ville ikke gøre det. Regningerne er jo ligeglade med årsskiftet, de kommer løbende fordelt hele tiden.

Prøv at beregne dine udgifter igen, og se hvad du burde betale hver mdr. Sørg så for at betale det fremover, og hold gerne et par tusind på bundlinjen - så kontoen ikke ryger i minus i nogle mdr. hvor der kommer mange regninger ad gangen, så de slipper for dyre renter og sure bankrådgivere Blink med øjet

Hvis du så har alt for meget inde til foråret kan du overveje at tappe lidt fra den, men få lige styr på din økonomi så du ved hvad du har brug for.
Svar
(29-11-2012, 13:58)larsskive Skrev: Okay plejer heller ikke at røre den normalt. Det var bare fordi de havde sat mig for højt i år, så jeg har betalt 2000 kr for meget hver måned. Så kunne bare godt bruge dem nu i December. Der har jo ikke været så meget at leve for i år, nu når jeg har betalt så meget ekstre på budget kontonen.

Jeg hæver indimellem penge fra budgetkonto'en, dvs. når jeg er sikker på der er nok til regningerne Smil.
Svar
Smut da ned og snak med din bankrådgiver, de ved sikkert hvad du må og ikke må (de vil dog sikkert helst ha du ikke trækker pengene ud, kender en der skulle holde Konfimation, han havde de penge der skulle bruges på en konto, men banken ville helst ikke udbetale ham pengene, selvom det var hans egne Rullende øjne Men der gav han så hans bankrådgiver besked om at det skulle han/hun sgu ikke bestemme Blink med øjet
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)

" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Hvorfor har de sat dig højere end nødvendigt? Det lyder lidt som om, at du ikke rigtig ved hvad du har af regninger der skal betales nu her, eller de næst kommende måneder.

Spørg hellere din bankrådgiver til råds, inden du bare hæver. Smil
Svar

Er du sikker på, du ikke tænker på en fritvalgskonto fra en arbejdsgiver? Den fungerer i hvert fald efter den model, du forklarer.

Men som andre skriver, gå dine udgifter igennem og sæt dine månedlige indbetalinger efter det, så bør det ikke blive nødvendigt at tænke mere på den konto. Smil
VGA Versus 4T LC kørt 4500 km.

Svar
(29-11-2012, 15:02)Erathor Skrev: Hvorfor har de sat dig højere end nødvendigt? Det lyder lidt som om, at du ikke rigtig ved hvad du har af regninger der skal betales nu her, eller de næst kommende måneder.

Spørg hellere din bankrådgiver til råds, inden du bare hæver. Smil

Det var banken der havde sat mig alt for højt, og så var der nogle ting der ikke skulle betales mere, så derfor er der kommet alt for meget ind på budgetten.

Svar
(29-11-2012, 15:51)larsskive Skrev: Det var banken der havde sat mig alt for højt, og så var der nogle ting der ikke skulle betales mere, så derfor er der kommet alt for meget ind på budgetten.

Brug den som en opsparingskonto Blink med øjet.
Svar

Forum spring: