Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hot 50 - Pillet Ringen, alt andet standard
#1
Jeg kører Hot 50, og vil gerne have lidt hjælp.

1. - Mig og min far (auto-mekaniker), skruede selve skjoldet til variatoren af, og pillede ringen.Blink med øjet
Da vi skulle have det på igen, skruede vi den store møtrik på igen, sammen med kickstarter hjulet (det brune med takker, det, der driver kickstarteren), men selve blæserskjoldet og kickstarter tingen har begge to sådan nogle takker, der skal passe ind i hinanden, når man skruer det på.
Det glemte vi så, så nu er takkerne kværnet, og jeg vil rigtig gerne ind til variatoren og skifte ruller, men selve skjoldet og takkerne er kværnet, og det er svært at få af.

Men: Kan man få blæserskjoldet af, rive det af, varme det af, eller noget???

2. Jeg har pillet ringen, og min far har vidst nok svejset blindrøret sammen på udstødningen, men ellers er ALT andet standard.
En af mine venner har en 45 udstødning liggende, ville den udstødning give noget ekstra fart?
Og er der andre NEMME løsninger, hvis man nu gerne vil have 5-10 km/t ekstra på speedometret?

Tak.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Så det du siger er, at i har kværnet strålerne på krumtappen? Målløs
Svar
#3
Hvis strålerne på tappen er røget så er det en ny krumtap.

Ville da ikke have lavet noget af din far hvis ikke han kan finde ud af det:
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Bliver vist en dyr omgang med ny tap.

Måske et bevis på, at man ikke skal rode med tingene hvis man ikke er 100% sikker på det man laver?Blink med øjetBlink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
(26-11-2012, 20:22)K. Hansen Skrev: Bliver vist en dyr omgang med ny tap.

Måske et bevis på, at man ikke skal rode med tingene hvis man ikke er 100% sikker på det man laver?Blink med øjetBlink med øjet

Hvordan fa'n skal man så lære det? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(26-11-2012, 20:23)Teddy Skrev: Hvordan fa'n skal man så lære det? Smil

Få det vist af nogen der kan måske?Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#7
Jeg syntes osse det er en meget stor fejl, at man ikke kan se at det skal samles så de går ind i hinanden.
Det er forhåbentligt kun en man laver en gang.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
Så så Folkens.
Har selv en pgo OG der er blæserhjulet ved varioen i alu, tappen er i stål dvs. Aluen giver sig først.
Dog skal det skiftes når det bliver pillet af ellers får du smadret en del men det koster også kun 99kr i thansen.

Dog er gribkransen i stål så der kan den være smadret men mon ikke den sidder hvor den skal, da den har det med at rette sig til.
Svar
#9
Altså, det er selve blæserhjulet og den der lille brune ting, en rund, tynd "ring" nærmest, de to ting har begge to "takker" der skal passe på hinanden.
Men en anden ting, er der noget nemt og hurtigt at gøre for at tune den lidt?
Bare en 5-10 km/t, begrænsninger f.eks??
Tak!GrinCool
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(27-11-2012, 00:12)maddogmads112 Skrev: Altså, det er selve blæserhjulet og den der lille brune ting, en rund, tynd "ring" nærmest, de to ting har begge to "takker" der skal passe på hinanden.
Men en anden ting, er der noget nemt og hurtigt at gøre for at tune den lidt?
Bare en 5-10 km/t, begrænsninger f.eks??
Tak!GrinCool

Ahhh så den krans der sidder omkring tappen, det er den du mener. Ja den skal vende rigtigt ellers smadrer man det hele, har jeg prøvet på min gamle DigitaMålløsMålløs
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
Er det denne der er gået i stykker? Smadret ved tænderne?
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7982...1712459982
Eller denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=7982...1712459983

Eller begge dele?Smil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#12
Byt til nyt og væk med skiven/ eventulet begrændsningen ved studsen.
Svar


Forum spring: