Søg Garagen Hej Gæst! Register

Er lidt stolt af mig selv
Jeg har den seneste tid været en del inde på Scootergalleri. Ikke fordi jeg synes der er specielt godt derinde, men primært fordi jeg håber at trække noget af mentaliteten herfra over på dem og skubbe deres dårlige mentalitet ud ved at fortælle om at jeg da også synes at loven er hul i hovedet stram, men så også argumentere for hvorfor den er som den er, hvilket de ikke lige tænker over. Fræk

Det har så lykkedes mig at overbevise en bruger derinde fra om at det er en dum idé at køre fra politiet "for sjov":
http://www.scootergalleri.dk/forum/gener...l_tyskland

Jeg er sku egentlig lidt stolt af mig selv. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(25-11-2012, 19:08)Baddi Skrev: Jeg har den seneste tid været en del inde på Scootergalleri. Ikke fordi jeg synes der er specielt godt derinde, men primært fordi jeg håber at trække noget af mentaliteten herfra over på dem og skubbe deres dårlige mentalitet ud ved at fortælle om at jeg da også synes at loven er hul i hovedet stram, men så også argumentere for hvorfor den er som den er, hvilket de ikke lige tænker over. Fræk

Det har så lykkedes mig at overbevise en bruger derinde fra om at det er en dum idé at køre fra politiet "for sjov":

Har lige læst det, godt du kunne bevise ham om det var dumt Smil Jeg synes også det er i orden man køre stærkere end det der er tiladt, hvis man køre efter forholdene, og tager hensyn til andre.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.

Svar
(25-11-2012, 19:25)larsskive Skrev: Har lige læst det, godt du kunne bevise ham om det var dumt Smil Jeg synes også det er i orden man køre stærkere end det der er tiladt, hvis man køre efter forholdene, og tager hensyn til andre.

Tror det er sket 2 gange på 2 måneder at jeg har haft held til at få nogen til at indrømme at det er dumt.
Ellers skriver de bare som han også gjorde på et tidspunkt "Jeg gider da ikke køre 30 nogensinde og jeg kan bare køre fra dem, så jeg får aldrig nogen straf, bla bla bla..".
Så får man en dejlig følelse de gange, hvor det lykkedes. Grøn grin

"Kør efter forholdene".
Svar
(25-11-2012, 19:33)Baddi Skrev: Tror det er sket 2 gange på 2 måneder at jeg har haft held til at få nogen til at indrømme at det er dumt.
Ellers skriver de bare som han også gjorde på et tidspunkt "Jeg gider da ikke køre 30 nogensinde og jeg kan bare køre fra dem, så jeg får aldrig nogen straf, bla bla bla..".
Så får man en dejlig følelse de gange, hvor det lykkedes. Grøn grin

Hvis du så også kunne overbevise dem der driller politiet herhjemme (ved at stikke af), at det er en dårlig idé, så ville det være perfekt. Grin
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
(25-11-2012, 19:41)Jps Skrev: Hvis du så også kunne overbevise dem der driller politiet herhjemme (ved at stikke af), at det er en dårlig idé, så ville det være perfekt. Grin

Det er jo de samme argumenter. Jeg tænker at han sikkert også gør det herhjemme, men hvis han (og de passive læsere) kan forstå hvad det gør, så kan mentaliteten muligvis sprede sig. Blink med øjet

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(25-11-2012, 19:47)Baddi Skrev: Det er jo de samme argumenter. Jeg tænker at han sikkert også gør det herhjemme, men hvis han (og de passive læsere) kan forstå hvad det gør, så kan mentaliteten muligvis sprede sig. Blink med øjet

Tror aldrig det sker Grin.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
(25-11-2012, 20:09)Jps Skrev: Tror aldrig det sker Grin.

Men vi kan da håbe Blink med øjet
Jeg er da selv blevet noget mere fornuftig efter at have holdt mig herinde. Fræk
Dengang jeg var 15 og købte min første agility efter at have taget knallertbeviset 3 måneder før, var jeg da også helt dum. Havde pengene ikke stået i vejen havde den fået hele skallen med bartstyr, blå lygter og laserstråler ud til alle sider som et andet mobildiskotek bygget op i glasfiber på to hjul og jeg havde da tanken at jeg kendte området her så godt at jeg i mange tilfælde godt kunne snige mig væk på de stier der er over det hele.
Jeg har jo også eksperimenteret med powerluftfilter og i en overgang var topfart alt der betød noget, men den sunde fornuft smittede da rimelig hurtigt af på mig og selvom drengerøven ikke er helt ude af mig, overvejer jeg da nøje, hvilke konsekvenser det har længere væk end min egen næsetip. Blink med øjet

Unge drenge i 14-16 års alderen er enormt påvirkelige, så det gælder bare om at påvirke dem på den rigtige måde. Grøn grin

"Kør efter forholdene".
Svar
Baddi Skrev:- Du skal få forsikringen til at lave en 1-dags forsikring til udlandet, idet knallert-30 forsikringer kun gælder i Danmark.

TopDanmark skriver følgende. Så der er altså dækning ved kørsel i Tyskland:

Ansvarsforsikringen dækker i Danmark med de summer, der er fastsat i færdselsloven. I det
øvrige Europa
samt i de lande udenfor, der er tilsluttet grønt kort-ordningen, dækkes med de
summer, der kræves i de pågældende lande. Dog mindst med de summer, der er fastsat i den
danske færdselslov. Hvis der er tegnet særlig forsikring for kørsel i udlandet, dækker ansvarsforsikringen subsidiært.

Og god fornøjelse med at opdrage på nutidens unge. Det kommer du ikke langt med Grin
Svar
(25-11-2012, 20:45)Teddy Skrev: TopDanmark skriver følgende. Så der er altså dækning ved kørsel i Tyskland:

Ansvarsforsikringen dækker i Danmark med de summer, der er fastsat i færdselsloven. I det
øvrige Europa
samt i de lande udenfor, der er tilsluttet grønt kort-ordningen, dækkes med de
summer, der kræves i de pågældende lande. Dog mindst med de summer, der er fastsat i den
danske færdselslov. Hvis der er tegnet særlig forsikring for kørsel i udlandet, dækker ansvarsforsikringen subsidiært.

Og god fornøjelse med at opdrage på nutidens unge. Det kommer du ikke langt med Grin

Det med forsikringen var også lige efter hukommelsen fordi jeg kunne huske at der var et eller andet specielt på det punkt. Blink med øjet

Jeg har nu lagt en slagplan for det med at få det til at slå igennem:
- Jeg svarer så fyldestgørende jeg kan på folks tekniske spørgsmål, således at jeg virker som en der har styr på det her og derfor i folks underbevisthed er en alfahan (på netop dette snævre område). Folk vil genkende mit brugernavn og huske at jeg har skrevet noget godt i et andet emne, og derfor læse hvad jeg har at sige.
- Jeg vil så vidt muligt inddrage egne erfaringer i positive sammenhæng og argumentere så hårdt som muligt (uden at angibe personen) imod de holdninger som personen har, således at han forstår at det er skidt. Inddragelsen af egne erfaringer, hvor det er passende, på alle emner vil give billedet af en rollemodel, idet jeg så allerede har gennemgået de problemstillinger de arbejder med.
- Jeg vil i Off Topic emner, hvor jeg har noget at bidrage med, vil jeg så vidt muligt lægge alle fordomme til side og være aktiv, således at de fornemmer at jeg ikke blot er en der er bedre end dem, men en de også har noget til fælles med, således at jeg tilbyder en retning de kan udvikle sig videre i. Grøn grin

Indtil videre går det meget godt, for der har været mange der har skrevet til mig i privatbeskeder at de holder af at læse de lange beskeder, mens der er andre der laver "kongruenstests" ved offentligt at angribe at jeg skriver "for lange" tekster som "ingen gider at læse". Idet jeg endnu ikke har fået nogen klager over lange tekster fra dem der har startet et emne og søgt hjælp må der intet problem være, og de personer der skriver negativt laver derfor en kongruenstest for at se om jeg vil opgive at skrive lange tekster og gå ned på deres niveau. Grøn grin
Det vil jeg ikke, men jeg vil i stedet prøve at give dem op på mit niveau. Blink med øjet

"Kør efter forholdene".
Svar

(25-11-2012, 19:08)Baddi Skrev: Jeg har den seneste tid været en del inde på Scootergalleri. Ikke fordi jeg synes der er specielt godt derinde, men primært fordi jeg håber at trække noget af mentaliteten herfra over på dem og skubbe deres dårlige mentalitet ud ved at fortælle om at jeg da også synes at loven er hul i hovedet stram, men så også argumentere for hvorfor den er som den er, hvilket de ikke lige tænker over. Fræk

RESPEKT!!! xD
Svar
Skide godt gået karl Blink med øjet
Svar
(13-12-2012, 19:09)DannyKool Skrev: Skide godt gået karl Blink med øjet

Det var da en mærkelig bemærkning. Eller er jeg bare ved at blive gammel her?Grøn grin
/Karen Hansen

Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017

"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar

Forum spring: