Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Hejsa
Jeg vil gerne have tjekket min cdi , nu har jeg ikke måleudstyret til at tjekke den gamle jeg har
Er der nogen der har en liggende jeg kan låne eller ved hvor de kan fåes billigere end de 500kr hos Thansen ?
Mvh Lasse
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(09-11-2012, 19:58)lasse.j Skrev: Hejsa
Jeg vil gerne have tjekket min cdi , nu har jeg ikke måleudstyret til at tjekke den gamle jeg har
Er der nogen der har en liggende jeg kan låne eller ved hvor de kan fåes billigere end de 500kr hos Thansen ?
Mvh Lasse
Hvorfor vil du tjekke den?
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
10-11-2012, 01:37
(Dette opslag var sidst ændret: 10-11-2012, 01:37 af Ra1994gh.)
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(10-11-2012, 01:36)Ra1994gh Skrev: Hvorfor vil du tjekke den?
For udelukke at det var den der drillede angående det at det tager 10-15 sek på elstarteren.
Svar: 2.660
Tråde: 180
Tilmeldt: Feb 2009
(10-11-2012, 08:34)lasse.j Skrev: For udelukke at det var den der drillede angående det at det tager 10-15 sek på elstarteren.
Jamen det er det altså normalt ikke. Jeg ville mene det er din karburator der enten fejler noget, mangler korrekt indstilling ellers så er der snavs i den og den skal rensen og ses efter. Det samme gælder slangerne fra benzinhanen og selve benzinhanen.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Inden jeg skiftede mit enormt tilsodede stempel og fik skiftet divrser Cylindre osv først egang
var min heller ikke glad for at starte, ikke engang på Kick.
Men ligeså snart jeg skiftede til 72ccm så skulle jeg næsten kun kigge på elstart eller kick så gik den igang
så ville tjekke at den er tæt og at den selvfølgelig får den benzin den skal have, det kan osse være et tændrør der skal skiftes.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 8
Tråde: 2
Tilmeldt: Jan 2008
Jeg har selv haft et lignene problem .
Karburatoren var stoppet så den kørte med for mager blanding .. hvilket resulterede i " ristede ventiler"
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(12-11-2012, 21:12)Soku Skrev: Jeg har selv haft et lignene problem .
Karburatoren var stoppet så den kørte med for mager blanding .. hvilket resulterede i " ristede ventiler"
Er det blandingsskruen du regulerer det på ?
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
(10-11-2012, 15:20)MSJ1982 Skrev: Inden jeg skiftede mit enormt tilsodede stempel og fik skiftet divrser Cylindre osv først egang
var min heller ikke glad for at starte, ikke engang på Kick.
Men ligeså snart jeg skiftede til 72ccm så skulle jeg næsten kun kigge på elstart eller kick så gik den igang
så ville tjekke at den er tæt og at den selvfølgelig får den benzin den skal have, det kan osse være et tændrør der skal skiftes.
Ang om den får nok benzin ved start...
burde man ikke prøve at flytte nålen op i karburatoren ?
Den har vel mest effekt når den ikke får gas.
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
Nålen regulerer benzinmængden ved mellemgas. Blandingsskruen ved tomgang og dysen ved fuldgas.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar: 138
Tråde: 10
Tilmeldt: Nov 2012
Det var så ikke cdi´en der var problemet
Lånte en ny af Thansen.
Har tjekket at der kommer bensin når elstarten kører og det vælter ud.
Har tjekket gnist og den er dejlig blå og kan næsten hoppe 2 cm.
Prøver jeg med tændrøret i så kommer der gnist, men der kommer også en del gnister på ydersiden af tændrøret , ser lidt underligt ud. Testede med et andet tændrør og det var samme problem. Kan være jeg skal ha prøvet en anden model end det Thansen sælger mig eller er der andre der har prøvet det
Hilsen Lasse.
Svar: 776
Tråde: 60
Tilmeldt: Jul 2011
(19-11-2012, 19:31)lasse.j Skrev: Det var så ikke cdi´en der var problemet Lånte en ny af Thansen.
Prøver jeg med tændrøret i så kommer der gnist, men der kommer også en del gnister på ydersiden af tændrøret , ser lidt underligt ud. Testede med et andet tændrør og det var samme problem.
Der skal da absolut ikke forekomme gnister nogetsteds på ydersiden af et monteret tændrør. Mellem hvilke to ting opstår gnisterne?
Husk at porcelæns-soklen på tændrøret skal være pinligt ren og knastør - og det samme gælder for tændrørshættens inderside!
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu