Søg Garagen Hej Gæst! Register

CDI til Giantco Sprint
#1
Hejsa
Jeg vil gerne have tjekket min cdi , nu har jeg ikke måleudstyret til at tjekke den gamle jeg har Ked af det
Er der nogen der har en liggende jeg kan låne eller ved hvor de kan fåes billigere end de 500kr hos Thansen ?
Mvh Lasse
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(09-11-2012, 19:58)lasse.j Skrev: Hejsa
Jeg vil gerne have tjekket min cdi , nu har jeg ikke måleudstyret til at tjekke den gamle jeg har Ked af det
Er der nogen der har en liggende jeg kan låne eller ved hvor de kan fåes billigere end de 500kr hos Thansen ?
Mvh Lasse

Hvorfor vil du tjekke den?Smil
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#3
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qm...cker-6-pin

111 danske kroner uden fragt.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#4
(10-11-2012, 01:36)Ra1994gh Skrev: Hvorfor vil du tjekke den?Smil

For udelukke at det var den der drillede angående det at det tager 10-15 sek på elstarteren.
Svar
#5
(10-11-2012, 08:34)lasse.j Skrev: For udelukke at det var den der drillede angående det at det tager 10-15 sek på elstarteren.

Jamen det er det altså normalt ikke. Jeg ville mene det er din karburator der enten fejler noget, mangler korrekt indstilling ellers så er der snavs i den og den skal rensen og ses efter. Det samme gælder slangerne fra benzinhanen og selve benzinhanen.
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Inden jeg skiftede mit enormt tilsodede stempel og fik skiftet divrser Cylindre osv først egang
var min heller ikke glad for at starte, ikke engang på Kick.

Men ligeså snart jeg skiftede til 72ccm så skulle jeg næsten kun kigge på elstart eller kick så gik den igang
så ville tjekke at den er tæt og at den selvfølgelig får den benzin den skal have, det kan osse være et tændrør der skal skiftes.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Jeg har selv haft et lignene problem .

Karburatoren var stoppet så den kørte med for mager blanding .. hvilket resulterede i " ristede ventiler"
Svar
#8
(12-11-2012, 21:12)Soku Skrev: Jeg har selv haft et lignene problem .

Karburatoren var stoppet så den kørte med for mager blanding .. hvilket resulterede i " ristede ventiler"

Er det blandingsskruen du regulerer det på ?
Svar
#9
(10-11-2012, 15:20)MSJ1982 Skrev: Inden jeg skiftede mit enormt tilsodede stempel og fik skiftet divrser Cylindre osv først egang
var min heller ikke glad for at starte, ikke engang på Kick.

Men ligeså snart jeg skiftede til 72ccm så skulle jeg næsten kun kigge på elstart eller kick så gik den igang
så ville tjekke at den er tæt og at den selvfølgelig får den benzin den skal have, det kan osse være et tændrør der skal skiftes.

Ang om den får nok benzin ved start...burde man ikke prøve at flytte nålen op i karburatoren ?
Den har vel mest effekt når den ikke får gas.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Nålen regulerer benzinmængden ved mellemgas. Blandingsskruen ved tomgang og dysen ved fuldgas.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#11
Det var så ikke cdi´en der var problemet Græder Lånte en ny af Thansen.

Har tjekket at der kommer bensin når elstarten kører og det vælter ud.
Har tjekket gnist og den er dejlig blå og kan næsten hoppe 2 cm.
Prøver jeg med tændrøret i så kommer der gnist, men der kommer også en del gnister på ydersiden af tændrøret , ser lidt underligt ud. Testede med et andet tændrør og det var samme problem. Kan være jeg skal ha prøvet en anden model end det Thansen sælger mig eller er der andre der har prøvet det Fortvivlet

Hilsen Lasse.
Svar
#12
(19-11-2012, 19:31)lasse.j Skrev: Det var så ikke cdi´en der var problemet Græder Lånte en ny af Thansen.

Prøver jeg med tændrøret i så kommer der gnist, men der kommer også en del gnister på ydersiden af tændrøret , ser lidt underligt ud. Testede med et andet tændrør og det var samme problem.

Der skal da absolut ikke forekomme gnister nogetsteds på ydersiden af et monteret tændrør. Mellem hvilke to ting opstår gnisterne?

Husk at porcelæns-soklen på tændrøret skal være pinligt ren og knastør - og det samme gælder for tændrørshættens inderside!
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar


Forum spring: