Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha DT-R 50 Neutral indikator
Hej folkens.

Jeg har været igang med at ordne min knallert, men jeg er stødt på et lille problem.

Indikator ledningen, som viser om den er i neutral eller ikke er, er jo fastsat på en bolt som så er skruet ind i motoren i bunden, og en skrue med selve ledningen som er skruet fast til bolten, problemet er sådenset.
at der røg olie ud, men er det gearolie ? det er egentlig bare for lige at være på den helt sikre side.

Det ville jo være dumt at sætte den igang uden det tilhørende olie Smil

Håber i kan hjælpe.

Hilsen
Jimmy
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Forresten er motoren en AM6.
Svar
Det eneste olie i sådan en motor er gearolie, så det ville være et godt gæt. Blink med øjet
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Hehe det var jo også min tanke, men når man nu ikke er verdens bedste makaniker, så må man jo lære hen ad vejen.

Også siger jeg mange tak for hjælpen.

Hilsen.

Jimmy Nielsen
Svar
(20-11-2012, 07:13)jimmyksnielsen Skrev: Hehe det var jo også min tanke, men når man nu ikke er verdens bedste makaniker, så må man jo lære hen ad vejen.

Også siger jeg mange tak for hjælpen.

Hilsen.

Jimmy Nielsen

Ingen årsag, og man lærer jo så længe man lever, eller det siger de kloge ihvertfald. Grin
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Jamen jeg prøvede faktisk også at skrue den overfyldnings skrue ud, men der kom intet. så vi var sku på rette vej. Smil...

En anden ting jeg har gang i er min udstødning, jeg har haft den svejset før med tig svejsning, men viste godt det kun ville holde noget tid, men pengene er der ikke lige nu til en udstødning.

Så jeg går med tanken om at klatte en god klat firegum, udstødningspasta samt noget powerwrap som så spændes fast med rustfrie spændebånd, det er min løsning lige nu, og bare det kan holde et par måneder eller 3, så er jeg godt tilfreds, tror du / i ikke det kunne være en midlertidig løsning ?.

Hilsen

Jimmy Nielsen
Svar
(20-11-2012, 11:31)jimmyksnielsen Skrev: En anden ting jeg har gang i er min udstødning, jeg har haft den svejset før med tig svejsning, men viste godt det kun ville holde noget tid, men pengene er der ikke lige nu til en udstødning.

Så jeg går med tanken om at klatte en god klat firegum, udstødningspasta samt noget powerwrap som så spændes fast med rustfrie spændebånd, det er min løsning lige nu, og bare det kan holde et par måneder eller 3, så er jeg godt tilfreds, tror du / i ikke det kunne være en midlertidig løsning ?.

Hilsen

Jimmy Nielsen

Jeg tror en dåse ville være bedre end powerwrap, men det burde holde en måned eller 2, du kan jo altid gentage behandlingen alt efter hvor slemt det er.
Svar
Ja kan ske du har ret Smil,
jeg vil da ihvertfald lige skulle fundere over det, men tænker evt en dåse og noget pasta under, også ellers bare noget powerwrap som er stramt som en i helvede, det burde sku kunne sig indtil jeg penge til en ny udstødning Smil.

Nu får vi at se.

Men tak fordi du giver dig tid til at skrive her inde.

Hilsen

Jimmy
Svar
(20-11-2012, 11:48)jimmyksnielsen Skrev: Ja kan ske du har ret Smil,
jeg vil da ihvertfald lige skulle fundere over det, men tænker evt en dåse og noget pasta under, også ellers bare noget powerwrap som er stramt som en i helvede, det burde sku kunne sig indtil jeg penge til en ny udstødning Smil.

Nu får vi at se.

Men tak fordi du giver dig tid til at skrive her inde.

Hilsen

Jimmy

Godt gammeldags fusk kan somregel altid bruges til en nødløsning, det handler blot om hvor god man er til at fuske. Grin

Sådan en ny udstødning koster jo desværre en anelse, evt kunne det måske være en mulighed at finde noget brugt ?
Svar

Ja brugt kunne godt bruges, men der er bare ikke så mange modeller af dem her på markedet, eller jo det er der, men de er bare forholdsvis fra 2000 og frem, de ældre modeller dur nemlig ikke, men jeg har sådenset en plan om at smede min egen rustfrie udstødning, også tilpasse den, men det ved jeg først om bliver til noget senere Smil.

Men hvis du ser en brugt må du da gerne lige skrive her inde igen Smil.

Hilsen

Jimmy
Svar
Jeg skal nok sige til hvis jeg falder over noget der kan bruges, hold evt selv lidt øje med ebay.de og ebay.co.uk der er ofte gode penge at spare i forhold til Danmark.
Svar
100% gearolie. Og den sidder jo tæt på bunden så det er jo en del olie der mangler sikkert.

Udstødningen hvorfor skulle den ikke holde med en gang tig?
Svar

Forum spring: