Søg Garagen Hej Gæst! Register

12 knallertkørere dræbt i 2012
#1
Indtil videre, burde man tilføje Ked af det. Man kan jo håbe på det bliver bedre i 2013, med den nye køreundervisning. Det er naturligvis aldrig sjovt, når knallertkørere bliver dræbt i trafikken. Ked af det

Men jeg oplever jo så tit, at visse bilister sk*** på os, på 2 hjul. Men det nævnes stortset aldrig i artiklerne, at bilisten kan ha' skylden for ulykken. Dvs. i de rigtig grove ulykker, f.eks. ved alt for høj fart, kommer det frem.
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
(10-11-2012, 09:36)Jps Skrev: Indtil videre, burde man tilføje Ked af det. Man kan jo håbe på det bliver bedre i 2013, med den nye køreundervisning. Det er naturligvis aldrig sjovt, når knallertkørere bliver dræbt i trafikken. Ked af det

Men jeg oplever jo så tit, at visse bilister sk*** på os, på 2 hjul. Men det nævnes stortset aldrig i artiklerne, at bilisten kan ha' skylden for ulykken. Dvs. i de rigtig grove ulykker, f.eks. ved alt for høj fart, kommer det frem.

http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden...ykker.aspx

Vi kan hurtigt blive enige om, at 12 dræbte er 12 for mange. I Århus møder jeg en del ansvarlige knallert/scooter-kørere. Men så sandelig også en del, der kører med hovedet under armen. Jeg kan ikke helt fornemme, hvor stor forskellen er på 30 og 45 i forhold til bilisterne. Det synes nogle gange som om bilisterne fejlbedømmer min hastighed når de kører ud fra en sidevej. Og der skal man selvfølgelig være på vagt. Nå, blot et lille indspark herfra. Pas på Jer selv og alle de andre derudeSmil

Venligst Erik.
Svar
#3
Lidt ironisk at den artikel du har vedhæftet er en 15-årig knallertkører - for mig bekendt skal man være 16 for at køre knallert.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#4
(11-11-2012, 12:37)JanVen Skrev: Lidt ironisk at den artikel du har vedhæftet er en 15-årig knallertkører - for mig bekendt skal man være 16 for at køre knallert.

Det ved de fleste at man skal være, ja.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
Hende den 15årlig sad bagpå, og en dreng der kørte som sagde han havde haft hjelm på og tabt den på turen. Ved ikke om det er den samme ulykke men sket samme by og dag.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(11-11-2012, 14:24)mads180 Skrev: Hende den 15årlig sad bagpå, og en dreng der kørte som sagde han havde haft hjelm på og tabt den på turen. Ved ikke om det er den samme ulykke men sket samme by og dag.

Den eneste måde en hjelm kan forsvinde fra dens rette, beskyttende, placering omkring hovedet er ved hjælp af hænderne, eller ved unormal kraftig påvirkning som det kan ske ved nogle uheld. Er stroppen spændt, skal der rigtig meget til for at hjelmen ryger af. Om man så står på hovedet på knallerten, kan man altså ikke tabe den.
Svar
#7
(11-11-2012, 14:40)Teddy Skrev: Den eneste måde en hjelm kan forsvinde fra dens rette, beskyttende, placering omkring hovedet er ved hjælp af hænderne, eller ved unormal kraftig påvirkning som det kan ske ved nogle uheld. Er stroppen spændt, skal der rigtig meget til for at hjelmen ryger af. Om man så står på hovedet på knallerten, kan man altså ikke tabe den.
De fandt da heller ingen hjelm i nærheden, så tror han taler usandt og pigen havde heller ingen hjelm på.
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#8
Problemet er at mange forældere er lige glade.
De kørte måske selv tunet på der gamle puch maxi og det værste der kunne ske var sikkert man fik smaderet knallerten.

Nu kan de jo køre 3gange så stærkt, de er noget tungere.
Det gør dem til farligere køretøjer.

Jeg ser tit unge der racer på deres maskiner (jeg pentler jo en del).

Nogle gange er de en 3-4 personer på sådan en maskine og de følger bytrafikken ganske fint.
Det er kun et spørgsmål og tid før det går galt.

For ca. en uges tid siden i nattens muld og mørke, var jeg selv ved at kører en ned. De kørte 2 på noget der lignede en Rs`er/rmx`er de havde vist glemt at tænde forlyset+ og jeg skulle til at svinge da jeg lige kunne se en skygge. Og så susede de ellers forbi.

Hvad tænker sådan unge på?
Synes da ikke jeg med mine 27år er "gammel" og alligevel kunne jeg da aldrig finde på den slags.
Svar
#9
Det er lidt det samme som på mc, vi bliver overset - enten fordi man placerer sig forkert el. man kører forhurtigt, og vi er sværre at fartbedømme. Så er der også en del knallertkørere, der af en eller anden årsag vælger at droppe lyssignaler el. vigepligt (som fx. de 2 på text tv) og suser ud foran biler osv. og det dør man som regel af .

Jeg er selv, på scooter, blevet basket 2 gange af biler, der ikke så sig til højre før de drejede, men farten er som regel ikke så høj i de tilfælde, så man dør ikke så tit af det - det gør bare ondt af helvede til og knallerten bliver smadret en del. Ked af det Fræk
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(11-11-2012, 18:28)Energy Skrev: Jeg er selv, på scooter, blevet basket 2 gange af biler, der ikke så sig til højre før de drejede, men farten er som regel ikke så høj i de tilfælde, så man dør ikke så tit af det - det gør bare ondt af helvede til og knallerten bliver smadret en del. Ked af det Fræk

Been there, done that. Det eneste der skete med mig var lidt hudafskrabninger. Havde jeg ikke haft hjelm på, havde jeg ikke været her idag.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
(11-11-2012, 18:28)Energy Skrev: Det er lidt det samme som på mc, vi bliver overset - enten fordi man placerer sig forkert el. man kører forhurtigt, og vi er sværre at fartbedømme. Så er der også en del knallertkørere, der af en eller anden årsag vælger at droppe lyssignaler el. vigepligt (som fx. de 2 på text tv) og suser ud foran biler osv. og det dør man som regel af .

Jeg er selv, på scooter, blevet basket 2 gange af biler, der ikke så sig til højre før de drejede, men farten er som regel ikke så høj i de tilfælde, så man dør ikke så tit af det - det gør bare ondt af helvede til og knallerten bliver smadret en del..... Ked af det Fræk

Har jeg også prøvet ikke videre sjovt.
Svar
#12
(11-11-2012, 12:37)JanVen Skrev: Lidt ironisk at den artikel du har vedhæftet er en 15-årig knallertkører - for mig bekendt skal man være 16 for at køre knallert.

Men det er vist ikke så lang tid endnu. Fræk
Jeg har fundet lovændringen d. 19 januar efter 2. behandling, hvor der står at et knallertkørekort kan fås som 15-årig. Jeg har flere steder læst at det skulle være droppet, men jeg har ikke kunnet finde nogen "ren" lovtekst om en 3. behandling, så jeg må gå ud fra at den ikke har gennemgået sådan en, indtil jeg har fundet en tekst om det. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: