Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco G-Buddy falder ud
#13
Det skulle vel ikke være Sarcoidose?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Jeg har haft ligende problemer med min Stealt, og der var det membranen i karburatoren som var revnet, nu skriver du at du ikke har gnist, er det noget du har set, eller er det bare dit gæt da den ikke vil køre? De kænguru hop som du beskriver lyder meget som membranen i karburatoren, så hvis du ikke har tjekket den, så er det da værd at åbne og se om den er hel eller ej.. Husk at passe meget på nålen, den må ikke bøjes eller noget, så værd forsigtig med den.
Svar
#15
(21-10-2012, 21:13)dev0 Skrev: Jeg har haft ligende problemer med min Stealt, og der var det membranen i karburatoren som var revnet, nu skriver du at du ikke har gnist, er det noget du har set, eller er det bare dit gæt da den ikke vil køre? De kænguru hop som du beskriver lyder meget som membranen i karburatoren, så hvis du ikke har tjekket den, så er det da værd at åbne og se om den er hel eller ej.. Husk at passe meget på nålen, den må ikke bøjes eller noget, så værd forsigtig med den.

Jeg sætter et tændrør i tændrørshætten og lægger det på motorblokken og forsøger så at starte motoren.

Jeg har checket membran og lyst igennem den.

M.v.h.

Larzini
Svar
#16
Så fik jeg renset luftskruen og renset og flyttet metallet i stikket til min CDI. Den ene var helt irret til. Når jeg prøver at starte lyder der bare en summen nede fra variator rummet.

Jeg fik ikke checket om der var gnist (Skulle lige reparere 2 cykler først).

Jeg købte iøvrigt denne oplader i Lidl idag. Oprindeligt er den til biler og motorcykler, men kan den ikke bruges til scooter? Den er til 6v / 12 v og 2 AH til 100 AH.

http://www.adac.de/infotestrat/tests/kur...geId=31957

http://www.youtube.com/watch?v=d7ObLz4gvXs
Svar
#17
Jeg har fået ordnet stikket til CDI (det ene hul var helt irret til et andet var helt sort. Har checket membran igen og nålens bevægelse i den. Skiftede den iøvrigt ud med en fra min sprint.

Prøvede også at skifte tændspole, tændhætte og tændrør.

Resultatet er igen: enten et klik eller den lidt skærende lyd som når motoren normalt tager fat, men den tager slet ikke fat. Det efterfølges blot af en summen (som umiddelbart lyder til at komme fra højre side af motoren, men jeg er ikke helt sikker).

For lige at være helt sikker.:Jeg klippede ledningen til sidestøttebenet over, da jeg jeg har læst, at den kan sætte sig, så den ikke kan starte. Kan fejlen have noget med det at gøre?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(28-10-2012, 14:39)Larzini Skrev: For lige at være helt sikker.:Jeg klippede ledningen til sidestøttebenet over, da jeg jeg har læst, at den kan sætte sig, så den ikke kan starte. Kan fejlen have noget med det at gøre?

JA! Du må ikke klippe de ledninger over! Du skal enten kører med den kontakt, ellers så skal du forbinde de to klippede ledninger sammen, så de har kontakt til hinanden, sådan så den registrere at benet er oppe!
Gilera Stalker -- årgang 2009 -- 3800km. Lovlig
BMW 320i E30 Coupe -- årgang 1987 -- 242.000km.
Svar
#19
Læste lige indlæget og så hvad der blev skrevet omkring ledningen til kontakten ved sidetøttefoden, på den >Giantco jeg har er det altså modsat.

Hvis man by-passer kontakten så laver den ingen gnist :P, sådan er det på min model ihvertfald Blink med øjet
Svar
#20
Målløs Ved ikke men på min tidligere stjålet stelth, som umidlbart har samme ledningsnet , tog jeg bare stikket og kontakten væk, fordi den fortæller hvornår støtten er nede . Smil
Svar
#21
Satte de 2 ledninger sammen og et frisk opladet batteri, men der er desværre stadig ingen gnist.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Så har jeg kastet håndklædet i ringen og fået den på værksted.
Svar
#23
Jeg har netop oplevet det samme på en scooter. Altså at fejlen virkede periodisk. Bedst som man troede "skidtet" kørte kom det igen.

Den ville ikke rigtig tage omdrejninger når den drillede, men lige pludselig kørte den.

Af urangsageligt årsager forsvandt fejlen da jeg skiftede tændspolen.

Efter den er skiftet kører den igen som den skal.
Giantco G-buddy 9000 km
Giantco Sprint 29000+ km
Svar


Forum spring: