Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kan en cdi være delvis/lidt defekt/ødelagt ?
#1
Er det mulig at en cdi kan være ødelagt slik at den virker på tomgang men fusker fra ca 3000omdr og oppover ?
Eller vil en cdi enten virke eller ikke virke ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(06-11-2012, 23:39)rune75 Skrev: Er det mulig at en cdi kan være ødelagt slik at den virker på tomgang men fusker fra ca 3000omdr og oppover ?
Eller vil en cdi enten virke eller ikke virke ?

Det har jeg oplevet på en CPI, den stod fint i tomgang, men ligeså snart den fik omdrejninger begyndte den at opføre sig underligt og sætte ud, en ny CDI senere og maskinen kørte som normalt igen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Ok. Jeg merker også at når jeg tråkker på kicken så hender det rett ofte at den tænder for tidlig og kicken
bliver slått tilbake eller stanset brått. Det hender også en skjelden gang når den står i tomgang at den brått
stopper som om den plutselig tænder for tidlig.

Dette er en CPI med euro1 motor. Den har en cdi uten et fast stikk, det kommer ledninger ut av den, 5stk. Er det noen mulighet for at bruke en cdi fra en euro2 motor, den har fast stikk med 6 ledninger. Kan den på noen måte kobles
til ?
Svar
#4
(07-11-2012, 00:40)rune75 Skrev: Ok. Jeg merker også at når jeg tråkker på kicken så hender det rett ofte at den tænder for tidlig og kicken
bliver slått tilbake eller stanset brått. Det hender også en skjelden gang når den står i tomgang at den brått
stopper som om den plutselig tænder for tidlig.

Dette er en CPI med euro1 motor. Den har en cdi uten et fast stikk, det kommer ledninger ut av den, 5stk. Er det noen mulighet for at bruke en cdi fra en euro2 motor, den har fast stikk med 6 ledninger. Kan den på noen måte kobles
til ?

Så vidt jeg husker på de CPI'er så er statoren også anderledes på en Euro 1 vs en Euro 2, så det er vist ikke muligt direkte at bygge det om, jeg har gjort det, men der blev så også flyttet en stator fra en Euro 1 over på en 2'er, samt ændret lidt på ledningsnettet for at kunne montere en CDI også fra en Euro 1.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Ok. Takk for svarene.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Da kan jeg informere om at det fungerer aldeles utmerket med en cdi ifra en euro2 motor på euro1 motor. Tilkoblingene
er helt forskjellig, men på scootergrisens side er det en tegning over hva di forskjellig ledninger er til. Dermed kunne
jeg klippe ledningene og koble euro2 cdi'en inn på lednings nettet til scooteren med euro1 motoren. Det var altså kun nødvendig at bytte cdi'en.

Scooteren kjører nå helt fint.
Svar
#7
(07-11-2012, 17:35)rune75 Skrev: Da kan jeg informere om at det fungerer aldeles utmerket med en cdi ifra en euro2 motor på euro1 motor. Tilkoblingene
er helt forskjellig, men på scootergrisens side er det en tegning over hva di forskjellig ledninger er til. Dermed kunne
jeg klippe ledningene og koble euro2 cdi'en inn på lednings nettet til scooteren med euro1 motoren. Det var altså kun nødvendig at bytte cdi'en.

Scooteren kjører nå helt fint.

Tak for det, så lærte jeg også noget nyt. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: