Søg Garagen Hej Gæst! Register

Peugeot Streerfight 1 LC-E Renovering
#1
Så fik jeg endelig min drømme scooter som jeg skal til at gøre noget ved. Den kører som en drøm, motoren spinner og har en topfart på 74.4 målt med min GPS. Efter sigende skulle den være lovlig, men jeg tror nu at jeg finder en manglende begrænsning når jeg får kigget efter. Har bestilt værktøjet til afmontering af vario. Den har kun kørt 5068 så det er jo ikke meget, desværre har den åbentbart været opstaldet et fugtigt sted da den er rimeligt rusten. Jeg vil sætte billeder ind når jeg har lavet noget. Jeg har jo osse en anden stående som osse skal ordnes så der er nok at gå igang med. Da jeg skulle montere bagagebærer kunne jeg ikke lade være med at sætte de vinrøde skjolde på. Og så fik den monteret en nyindkøbt lydpotte. Den drillede noget da hullerne i beslaget ikke passer, så den må jeg ordne igen imorgen


Vedhæftede filer Billed(er)
               
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ikke for at være lyseslukker, men du er klar over at den udstødning er ulovlig, og signalerer at man skam gerne vil stoppes. Smil

Den anden rusten udstødning fra T-hansen kunne faktisk godt være lovlig. Har du husket at dyse om nu hvor du har skiftet udstødning? Ikke sikkert det er nødvendig, men jeg ville lige kigge på at tændrørs farven ikke er hvid.

Hvis den kører 74km/t på GPS, så er den med garanti ulovlig. Så der mangler en bagplade i varioen, hvis det overhovedet er den originale vario. Men det er jo også ligegyldig om der mangler en plade der, så længe udstødningen er den der er på nu. Blink med øjet

Svar
#3
Den er godkendt til SF 1 vandkølede modeller 1996 - 2001
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#4
Der er bagplade på vario, og vario er skam original. Gianelli next udstødningen er lovlig og godkendt til LC modellen af speedfight 1, da det er en 45'er (som alle speedfight 1 er).

Så den eneste begrænsning jeg kan komme på der skulle mangle, er i selve udstødningen Smil LC'erne har i øvrigt "rygte" for at de går en smule hurtigere end de 45, selvom de er lovlige.
Svar
#5
(04-11-2012, 22:00)ClausG Skrev: Der er bagplade på vario, og vario er skam original. Gianelli next udstødningen er lovlig og godkendt til LC modellen af speedfight 1, da det er en 45'er (som alle speedfight 1 er).

Så den eneste begrænsning jeg kan komme på der skulle mangle, er i selve udstødningen Smil LC'erne har i øvrigt "rygte" for at de går en smule hurtigere end de 45, selvom de er lovlige.

Ok, jeg tog fejl ang. udstødning. Den ER godkendt. Målløs

http://www.kgi.dk/product-14297-1931.php

Men, hvis den kører 74kmt, så er den ulovlig, og et eller andet er galt. Enten Vario eller en udroslet version af den udstødning?.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-11-2012, 22:08)barden Skrev: Det er 100% ulovlig udstødning. Den har aldrig været godkendt til gadebrug til den model. Det er en Tun udstødning. Blink med øjet

En smule hurtigere er ikke 74km/t. Den må køre nøjagtig 45 og er ellers ulovlig.

Hvordan kan du ved ud fra et billede af et lukket variosystem at varioen er den originale?. Smil

Den klarer aldrig et rullefelt, som den står nu.

Nej den er ikke 100% ulovlig, selvom det er en knækudstødning Blink med øjet Kig evt her :
http://www.kgi.dk/product-14297-1931.php

Hvis den skulle være ulovlig, tror jeg overhovedet ikke et firma som KGI ville turde at sælge den som lovlig. Sikke en retssag der ville komme ud af det, det ville jo ende med at de var nødt til at lukke firmaet.

Nej, den må ikke kun køre 45, selvom det er en 45 Smil Der er naturligvis en tolerance når den måles på rullefelt. Du kan aldrig nogen sinde kræve at den kun kan køre 45, for hvad så med en person som feks mig, der kun vejer 65kg, i forhold til en person der feks vejer 120kg. Hvordan ville du have at scooteren skulle beregne farten ud fra det. Det er umuligt. Så du har uret i den påstand at den ikke må kunne køre mere end de 45 Smil
At den kører 74,4 km/t så tyder det formentligt på at der mangler en begrænsning, det er korrekt. Det kunne feks være i udstødningen.

Jeg ved pr faktum at den er begrænset i vario, da jeg har haft scooteren, og jeg har renset vario, skiftet rem osv på den Smil Men det kunne du naturligvis ikke vide, selvom jeg har haft scooteren til salg her inde .
Svar
#7
Jeg var lige ude og trille en lille tur og det er en meget lydløs udstødning, jeg kørte en meget kort tur rundt i vores rækkehusbebyggelse så jeg kunne ikke få den op på topfart, men har en formodning om at den kører lidt langsommere. Den gamle udstødning har ikke blindrør så måske det er den der gjorde udslaget. og til Claus, du havde ret motoren kører som en velsmurt symaskine, og det har pyntet at den allerede har skiftet farve. Rust arbejdet må vente til foråret, nok bliver forarmen skiftet snarest. Glæder mig til at høre hvordan det går med dig og vivaen.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#8
(04-11-2012, 22:19)garby Skrev: Jeg var lige ude og trille en lille tur og det er en meget lydløs udstødning, jeg kørte en meget kort tur rundt i vores rækkehusbebyggelse så jeg kunne ikke få den op på topfart, men har en formodning om at den kører lidt langsommere. Den gamle udstødning har ikke blindrør så måske det er den der gjorde udslaget. og til Claus, du havde ret motoren kører som en velsmurt symaskine, og det har pyntet at den allerede har skiftet farve. Rust arbejdet må vente til foråret, nok bliver forarmen skiftet snarest. Glæder mig til at høre hvordan det går med dig og vivaen.

Ja jeg tror at det er den gamle udstødning, der er årsagen til at den har den topfart som den har. Der er ikke pillet i luftfilterkasse eller vario, så ville jeg have opdaget det. Men jeg kan sørme ikke huske om der var begrænsning i den udstødning, selvom den har været af og på nogle gange i forbindelse med at jeg havde motoren under kniven. Det bemærkede jeg ikke, men jeg tror altså det er "synderen".
Jeg er glad for at maskinen kører tilfredstillende, og jeg glæder mig til du får givet den hele armen, jeg er helt sikker på at den ender med at se ud som var den ny, når du er færdig med den.
Viva'en er blevet parkeret så den er den forreste i rækken her ved projekterne. Jeg regner med at jeg finder fejlen på den inden for en uges tid, alt efter hvordan vejr og hverdagen ser ud. Den er virkelig fin, og jeg overvejer om jeg skal beholde den, og så sætte plade på, og bruge den selv. Jeg er altså helt tosset med den blå farve, den er virkelig flot.
Svar
#9
Min kone kunne ikke forstå at jeg ville bytte den væk da jeg kom hjem og fremviste vidunderet. Hun synes den blå er enormt flot. Skal jeg sende nr pladen over til dig så sparer du trods alt nogle penge.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(04-11-2012, 22:30)garby Skrev: Min kone kunne ikke forstå at jeg ville bytte den væk da jeg kom hjem og fremviste vidunderet. Hun synes den blå er enormt flot. Skal jeg sende nr pladen over til dig så sparer du trods alt nogle penge.

Jeg synes også den blå er flot, men jeg var også lidt forelsket i speedfighten, og det var derfor jeg købte de 2 i sommers, hvor du så har den ene af dem nu. Jeg synes peugeot generelt har lavet nogle rigtig pæne scootere. De forstår altså at lave nogle pæne designs.

Jeg har pt en anden 45'er som jeg har plade på, så det bliver først når den er solgt, at jeg evt indregistrerer viva'en, hvis jeg altså beslutter mig for at beholde den selv. Så det ville næsten være synd at sende pladen over, for der kan snildt gå måneder, før min nuværende 45'er er solgt. Det er ikke verdens hurtigste marked, at sælge 45'ere i øjeblikket Smil Men tak for tilbuddet.
Svar
#11
(04-11-2012, 22:18)ClausG Skrev: Nej den er ikke 100% ulovlig, selvom det er en knækudstødning Blink med øjet Kig evt her :
http://www.kgi.dk/product-14297-1931.php

Hvis den skulle være ulovlig, tror jeg overhovedet ikke et firma som KGI ville turde at sælge den som lovlig. Sikke en retssag der ville komme ud af det, det ville jo ende med at de var nødt til at lukke firmaet.

Nej, den må ikke kun køre 45, selvom det er en 45 Smil Der er naturligvis en tolerance når den måles på rullefelt. Du kan aldrig nogen sinde kræve at den kun kan køre 45, for hvad så med en person som feks mig, der kun vejer 65kg, i forhold til en person der feks vejer 120kg. Hvordan ville du have at scooteren skulle beregne farten ud fra det. Det er umuligt. Så du har uret i den påstand at den ikke må kunne køre mere end de 45 Smil
At den kører 74,4 km/t så tyder det formentligt på at der mangler en begrænsning, det er korrekt. Det kunne feks være i udstødningen.

Jeg ved pr faktum at den er begrænset i vario, da jeg har haft scooteren, og jeg har renset vario, skiftet rem osv på den Smil Men det kunne du naturligvis ikke vide, selvom jeg har haft scooteren til salg her inde .

Jeps, jeg fandt ud af det med udstødningen 2 min før du postede indlægget. Smil

Vi er ikke enige mht. hastighed man kører med, men nok om det.

En manglende begrænsning i udstødningen alene kan ikke få den fra de 74km/t og ned til de ca 45 km/t. Det er fakta.

Men held og lykke med det herfra. Hejsa. Grin

Svar
#12
(04-11-2012, 22:26)ClausG Skrev: Ja jeg tror at det er den gamle udstødning, der er årsagen til at den har den topfart som den har. Der er ikke pillet i luftfilterkasse eller vario, så ville jeg have opdaget det. Men jeg kan sørme ikke huske om der var begrænsning i den udstødning, selvom den har været af og på nogle gange i forbindelse med at jeg havde motoren under kniven. Det bemærkede jeg ikke, men jeg tror altså det er "synderen".
Jeg er glad for at maskinen kører tilfredstillende, og jeg glæder mig til du får givet den hele armen, jeg er helt sikker på at den ender med at se ud som var den ny, når du er færdig med den.
Viva'en er blevet parkeret så den er den forreste i rækken her ved projekterne. Jeg regner med at jeg finder fejlen på den inden for en uges tid, alt efter hvordan vejr og hverdagen ser ud. Den er virkelig fin, og jeg overvejer om jeg skal beholde den, og så sætte plade på, og bruge den selv. Jeg er altså helt tosset med den blå farve, den er virkelig flot.

Og så iøvrigt, tillykke med din Speedfight, og god aften. Grin

Svar


Forum spring: