Søg Garagen Hej Gæst! Register

Meget Lidt Ulovlig. Peugoet SF
#1
Hvis man kun ønsker at ens scooter skal køre 5 - 10 km/t hurtigere, hvad skal man så ændre på. Det skal lige siges at jeg ikke selv har nogen som helst erfaring med at få en Peugoet Streetfighter til at køre hurtigere. Jeg har fået en ubegrænset cgi som man åbentbart skal bruge når man fjerner skiven.

Jeg tænker så på om man måske kunne opnå mit ønskede resultat hvis man fjerner skiven og IKKE udskifter cgi'en. Man kunne mådke gøre noget med lettere ruller. (den kører vel hurtigere med tungere ruller)? Jeg har osse fået en stage 8 udstødning uden begrænsning, kan den bruges til noget eller larmer den bare formeget? Nu er jeg jo ikke helt teenager mere, så jeg kan godt lide en mindre støjende udstødning Grin
Håber I har en masse gode tips til dette problem.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ov det er en af de svære. Hvis man fjerner begrænsningen i vario, så vil du formentligt opleve at scooteren kører en god sjat for hurtig, den nærmer sig nok de 65 km/t. De fleste speedfight 1 kører i forvejen en smule over de lovlige 45 km/t. Det er måske 3-8 km/t mere de kører på en lige strækning.
Det afhænger også af hvor meget vægt de skal transportere.

Det er så lidt der skal til før de kører meget hurtigere end det tilladte, og det er nok svært at ramme lige 10 km/t mere. Men jeg ville personligt selv prøve med at fjerne begrænsningen bag vario, og så med lidt lettere ruller i ( lettere ruller tager en lille smule af topfarten, men giver hurtigere optræk). Hvis det er for meget det giver, så i med begrænsningen igen, og så på med din stage6 knækudstødning (de signalerer dog med det samme at scooteren er modificeret, da de larmer lidt mere og ser anderledes ud end den lovlige standard udstødning).
Et dyrer alternativ er at man skal rode med gearingen, og sætte en anden gearing i som giver en smule mere topfart. Dog vil masknen nok føles lidt "tungere" i optrækket. Det svarer lidt til at man sætter et større fortandhjul på sin gamle puch maxi eller yamaha 4 gear Smil

Ellers skal man ud i at have en smule større karburator på (måske 1-2 mm større end standard) og større studs, hvis den originale studs altså er mindre. Det giver en smule mere topfart men et mærkbart bedre optræk.

Det var lige de mest almindelige løsninger jeg sådan lige kan komme på Smil
Svar
#3
Væk med skiven, og justér med gashåndtaget Smil
Svar
#4
Ja det lyder da meget godt, men den skulle helst ikke køre alt forstærkt på et rullefeldt. Jeg har bare en ide om at jeg gerne vil kunne køre til grænsen af hvor man får klip i sit bil/mc kort.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#5
(31-10-2012, 17:21)garby Skrev: Ja det lyder da meget godt, men den skulle helst ikke køre alt forstærkt på et rullefeldt. Jeg har bare en ide om at jeg gerne vil kunne køre til grænsen af hvor man får klip i sit bil/mc kort.

Du kan jo bare holde igen på gassen, det giver ingen klip i kørekortet blot fordi den kan køre for stærkt på rullefeltet. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det er da visst ikke helt rigtigt, Hvis det kan ses på rullefeltet at scooteren er modificeret så falder hammeren og det ønsker jeg ikke.
Giantco Venus 1 SOLGT.
Peugoet Vivacity '05 SOLGT.
===================

Peugeot Speedfight 1 LCE '97.

Peugoet Speedfight 1 LCE '99

WV Vento 1995.
Svar
#7
(31-10-2012, 17:39)garby Skrev: Det er da visst ikke helt rigtigt, Hvis det kan ses på rullefeltet at scooteren er modificeret så falder hammeren og det ønsker jeg ikke.

Det er skam helt rigtigt, du kan selvfølgelig få en bøde fordi scooteren kører for hurtigt på rullefeltet, men de kan ikke røre dit kørekort, dette kræver en fartmåling på vejen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#8
Darkside har ret. Der er selvfølgelig bøde hvis den kører stærkere end tilladt på rullefelt, men yderligere sanktioner kræver en fartmåling.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#9
Vil det sige at de heller ikke rører kørekortet hvis det er en 30'er???
Jeg troede det samme som gaarby!
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(31-10-2012, 18:54)Jacob k Skrev: Vil det sige at de heller ikke rører kørekortet hvis det er en 30'er???
Jeg troede det samme som gaarby!

Som det er PT kan de overhovedet ikke røre dit kørekort på en 30'er, men fra næste år er jeg ikke sikker på om de kan røre kørekortet ved fart måling på rullefelt, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Dog er der noget der siger mig de kan, men jeg vil ikke hænges op på det.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
(31-10-2012, 19:02)DarkSide Skrev: Som det er PT kan de overhovedet ikke røre dit kørekort på en 30'er, men fra næste år er jeg ikke sikker på om de kan røre kørekortet ved fart måling på rullefelt, så det skal jeg ikke gøre mig klog på.

Dog er der noget der siger mig de kan, men jeg vil ikke hænges op på det.

Så vidt jeg har forstået er det "kun" AM kørekortet der kan pilles ved, til den tid, når det gælder knallert 30 og 45 (Hvis man ikke har køre kort B).

Tror bestemt ikke at hvis man kommer kørende på f.eks en 30ér og har kørekort B og AM, at de så begynder at se på B kørekortet, når de nu kan pille ved AM kortet. Smil

Men jeg vil da heller ikke hænges op på det. Smil

Svar
#12
(31-10-2012, 19:35)barden Skrev: Så vidt jeg har forstået er det "kun" AM kørekortet der kan pilles ved, til den tid, når det gælder knallert 30 og 45 (Hvis man ikke har køre kort B).

Tror bestemt ikke at hvis man kommer kørende på f.eks en 30ér og har kørekort B og AM, at de så begynder at se på B kørekortet, når de nu kan pille ved AM kortet. Smil

Men jeg vil da heller ikke hænges op på det. Smil

Og dog:

Stk. 4. Er den fører, der ubetinget frakendes retten til at føre lille knallert efter stk. 3, under 18 år på gerningstidspunktet, udskydes det tidspunkt, hvor den pågældende efter sin alder kan erhverve førerret, desuden i 6 måneder, for så vidt angår kørekort med et alderskrav på 18 år. Har føreren på afgørelsestidspunktet erhvervet førerret, frakendes førerretten ubetinget i 6 måneder. Bestemmelsen i § 60, stk. 2, finder herved ikke anvendelse. Under særlige omstændigheder kan frakendelse af førerretten undlades.

Men jeg kan dog ikke helt finde ud af om det også gælder hvis man allerede er over 18 og har erhvertvet førerret inden man bliver stoppet på en ulovlig knallert.

Det ville dog være direkte tosset hvis det ikke gælder for alle, men kun for de unge.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: