Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(26-10-2012, 15:29)sukedk2001 Skrev: Expansionsbeholderen er kuldsort.
Så det er ikke helt rigtig.
Sort ?
Hvem hulen er den tegning der har designet det system mon, på mine Aprilia'er er den gennemsigtig og så er der mærket op med min og max.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
26-10-2012, 20:20
(Dette opslag var sidst ændret: 26-10-2012, 20:21 af larsskive.)
(26-10-2012, 20:11)sukedk2001 Skrev: Jeg ville nok tømme den der er død i motoren.. Er det en du har tænk dig og sælge? eller beholder du den til stumper?.
Den blå kan sagens gå.
Ja så vil jeg tømme den. Jeg har da tænkt/håbet på om den kunne blive lavet engang. For den kørte godt indtil den tap røg, Eller måske bruge den til stumper, det der passer. Den er nemlig helt anderledes end den fra 1998 der står Replica på den. Den her fra 1999 føles en tak større i stellet og har glatte kåber og bagskive bremsen er i modsatte side end den anden.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
26-10-2012, 21:41
(Dette opslag var sidst ændret: 26-10-2012, 21:41 af sukedk2001.)
(26-10-2012, 20:18)DarkSide Skrev: Sort ?
Hvem hulen er den tegning der har designet det system mon, på mine Aprilia'er er den gennemsigtig og så er der mærket op med min og max.
Den sidder bag skjoldene så det er vel lige meget med at være gennemsigtig. Du skal have hele side skjoldet af for at se den og det er mere et rør end en tank.
Synes nu det er meget smart. man skruer bare låget af (sidder naturligvis lige ved siden af styret) kan man ikke se væske så mere på
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(26-10-2012, 21:41)sukedk2001 Skrev: Den sidder bag skjoldene så det er vel lige meget med at være gennemsigtig. Du skal have hele side skjoldet af for at se den og det er mere et rør end en tank.
Synes nu det er meget smart. man skruer bare låget af (sidder naturligvis lige ved siden af styret) kan man ikke se væske så mere på
Det er i min verden stadigt totalt åndsvagt, min sidder da også gemt i inderskjoldet foran, men det er nu rart man kan se hvor meget vand der er i, og om den skulle være overfyldt.
Edit: Slog lige stumpen op på easyparts.nl den er jo så lille det ikke engang kan kaldes en expansionsbeholder.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(26-10-2012, 21:45)DarkSide Skrev: Det er i min verden stadigt totalt åndsvagt, min sidder da også gemt i inderskjoldet foran, men det er nu rart man kan se hvor meget vand der er i, og om den skulle være overfyldt.
Joh, Men den kan jo så ikke overfyldes..
Bliver den for varm er det første man tjekker jo netop vandet?
Runneren har det også bag skjoldet og gennemsigtigt.
Dejlig let at rode med :P ikke alle de skide skjolde.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
31-10-2012, 03:32
(Dette opslag var sidst ændret: 31-10-2012, 03:33 af larsskive.)
Hej jeg havde gang i en af mine RS, den vidste lidt over 80 Grader på tempaturmåleren, og så skruede jeg låget af ned til køleren for at se om det var varmt eller kold og om der var nok på. Men vandet/kølervæsken var iskoldt selvom den viste 80 Grader er det normalt? Synes da det burde være varmt, motoren havde været igang i 10 minutter
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(31-10-2012, 03:32)larsskive Skrev: Hej jeg havde gang i en af mine RS, den vidste lidt over 80 Grader på tempaturmåleren, og så skruede jeg låget af ned til køleren for at se om det var varmt eller kold og om der var nok på. Men vandet/kølervæsken var iskoldt selvom den viste 80 Grader er det normalt? Synes da det burde være varmt, motoren havde været igang i 10 minutter
Temperaturmåleren sidder ikke i køleren eller ekspansionsbeholderen, men i motoren. Derfor kan det sagtens være rigtigt det du oplever; thermostaten åbner måske først ved 85 grader C. Hvis du lader motoren gå tilstrækkelig længe, ja så bør thermostaten åbne og lade væsken cirkulere.
Venligst Erik.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Hvis du har hældt kølervæske på er det muligt der stadigt er luft i systemet, det kan også give det resultat.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 743
Tråde: 16
Tilmeldt: Oct 2012
Okay tak for svarende så ved jeg det
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
På runneren er der en lille slange der smider overskud op i beholderen. Derfor bliver beholderen varm.
på rs`eren bliver det i køleren og tilføjer kun vand hvis der mangler fra beholderen.
Som mere fungere som en slange-ende.
|