Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt ditech krumtap.
Ja, så gik den ikke længere, der var lige lovligt meget slør i krumtappen, og jeg mistænkte straks der var smuttet et leje, men så nemt skulle jeg ikke slippe, det var selve krumtappen der har kørt rundt inde i lejet, i teorien skulle det ikke kunne lade sig gøre med mindre lejet har sat fast, men det sjove er at lejet fejler absolut intet.

Motoren er blevet afmonteret og pillet fra hinanden, der var kun 1 skrue der skulle overtales lidt, motoren ligger pt i 2 halvdele på mit gulv og venter på jeg monterer den nye krumtap, der kommer selvfølgelig billeder af det når jeg engang er færdig, kæmper med lidt sygdom så er langsom lige for tiden.

Nu er det så nummer 2 motorblok fra en Morini Ditech jeg har pillet fra hinanden hvor krumtappen har kørt rundt inde i selve lejet, det tyder på det er en kendt fejl.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

(26-10-2012, 15:57)DarkSide Skrev: Ja, så gik den ikke længere, der var lige lovligt meget slør i krumtappen, og jeg mistænkte straks der var smuttet et leje, men så nemt skulle jeg ikke slippe, det var selve krumtappen der har kørt rundt inde i lejet, i teorien skulle det ikke kunne lade sig gøre med mindre lejet har sat fast, men det sjove er at lejet fejler absolut intet.

Motoren er blevet afmonteret og pillet fra hinanden, der var kun 1 skrue der skulle overtales lidt, motoren ligger pt i 2 halvdele på mit gulv og venter på jeg monterer den nye krumtap, der kommer selvfølgelig billeder af det når jeg engang er færdig, kæmper med lidt sygdom så er langsom lige for tiden.

Nu er det så nummer 2 motorblok fra en Morini Ditech jeg har pillet fra hinanden hvor krumtappen har kørt rundt inde i selve lejet, det tyder på det er en kendt fejl.

Det tegner da ikke godt, hvis det er noget den gør igen (krumtap kører rundt i lejet).
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
Den er heldigvis skiftet nu, det tog længere tid end jeg havde håbet på, rendte så også ind i et par mindre problemer på vejen, men sådan er det jo altid når man roder. Smil

Billeder lidt senere.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Her er billederne.

Svar
Ser godt ud, havde i hukommelsen at du havde droppet ditechen. Men du har fået det hele tæt og til at virke går jeg ud fra?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

Det var hurtigt at du fik den skildt ad og samlet igen Grin thums up her fra.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar
(26-10-2012, 23:49)12V Skrev: Ser godt ud, havde i hukommelsen at du havde droppet ditechen. Men du har fået det hele tæt og til at virke går jeg ud fra?

Den har ikke ligefrem opført sig pænt det sidste stykke tid, men der har så også været slør længe efterhånden, den blev dårligere og dårligere til at starte, det tog gerne 4-5 forsøg før den endelig kom, så hvis den stadigt ikke arter sig efter denne omgang kan den hentes på bunden af limfjorden. Blink med øjet
Svar
(27-10-2012, 00:03)Johannes Johansen Skrev: Det var hurtigt at du fik den skildt ad og samlet igen Grin thums up her fra.

Det tog faktisk alt for lang tid, normalt kan jeg splitte en motor og samle igen på 3 timer ca, men grundet sygdom tog det næsten 6 timer idag, og motoren er stadigt ikke monteret.
Svar
(27-10-2012, 00:05)DarkSide Skrev: Det tog faktisk alt for lang tid, normalt kan jeg splitte en motor og samle igen på 3 timer ca, men grundet sygdom tog det næsten 6 timer idag, og motoren er stadigt ikke monteret.

Jeg vil ønske jeg kunne skille sådan en motor af som det her Smil Men så god er jeg desværre ikke.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.

Svar

(27-10-2012, 00:25)larsskive Skrev: Jeg vil ønske jeg kunne skille sådan en motor af som det her Smil Men så god er jeg desværre ikke.

Øvelse, øvelse, øvelse. Og måske lidt hjælp herinde fra Blink med øjet
Svar
(27-10-2012, 00:40)Teddy Skrev: Øvelse, øvelse, øvelse. Og måske lidt hjælp herinde fra Blink med øjet

Ja lidt hjælp får jeg brug for Smil Jeg har da kunne skifte cylinder, stempel og kaburator og sådan nogle ting på mange maskiner førhen af de gamle typer Puch Yamaha og videre, men med det samme det er noget med gearkassen og krumtappen, har jeg altid holdt lidt igen, det ser ret svær ud. Men med øvelse og hjælp kan det vel lykkes.
Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1998, Aprilia RS 50 1999, Suzuki DM 50, Aprilia RS 50 1999, Yamaha 4 Gear, Pgo Hot 50, Gilera Stalker, Kinroad Chopper.

Svar
Så er motoren tilbage hvor den hører til, og de mange stik og slanger er forbundet igen, nu mangler jeg blot noget kølervæske. Grin

Att: Larsskive, man skal ikke gøre ting mere kompliceret end de faktisk er, et krumtaps skift kan godt virke som en kæmpe opgave, men bruger man hovedet, og har hænderne rigtigt skruet på så er det altså slet ikke så slemt som mange gør det til.

Der er selvfølgelig lidt mere udfording i en motor med gear, men det betyder blot man skal være lidt ekstra vågen. Grin
Svar

Forum spring: