Søg Garagen Hej Gæst! Register

Projekt ditech krumtap.
#37
(07-11-2012, 19:47)sukedk2001 Skrev: Så er vi over i du skal bruge locktite lejesikring?

Det har en anden prøvet, det gik galt alligevel, tror simpelthen det er designet der er for dårligt lavet, der er noget mere pres på den ene side af krumtappen.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
Har du prøvet/overvejet en anden kilerem? Siden den kun gør det i et vis antal omdrejninger, kan det være pga. resonans. Har selv prøvet, hvor min scooter begyndte at ryste voldsomt efter remskift. På med en anden, og problemet var væk.

Angående lejet der render løs på tappen, så kan det skyldes for hård koldstart. Inderringen i lejet belastes hårdest, og udvider sig før selve akslen bliver tilsvarende varm. Og med kun olie og ingen benzin i krumtaphuset, er det også med til at kuglerne ikke triller helt optimalt ved kold motor, da olien er tykkere i kold tilstand.
Det kan undgåes ved at lade være med at give fuld gas fra start, og køre med moderat gas til den er driftsvarm.
Svar
#39
(14-11-2012, 00:32)Leo Vinci Skrev: Har du prøvet/overvejet en anden kilerem? Siden den kun gør det i et vis antal omdrejninger, kan det være pga. resonans. Har selv prøvet, hvor min scooter begyndte at ryste voldsomt efter remskift. På med en anden, og problemet var væk.

Angående lejet der render løs på tappen, så kan det skyldes for hård koldstart. Inderringen i lejet belastes hårdest, og udvider sig før selve akslen bliver tilsvarende varm. Og med kun olie og ingen benzin i krumtaphuset, er det også med til at kuglerne ikke triller helt optimalt ved kold motor, da olien er tykkere i kold tilstand.
Det kan undgåes ved at lade være med at give fuld gas fra start, og køre med moderat gas til den er driftsvarm.

Du taler for døve ører er jeg ked af at sige, behandler skam mine maskiner pænt, og giver aldrig fuld gas på kold motor. Smil Min teori ang krumtappen spinder i lejet er pga kompressoren, og det tryk der kommer fra den på selve krumtappen, jeg mistænker også det er derfor at krumtapslejerne på de maskiner generelt ikke holder nær så godt som på en hvilken som helst anden motor.

Det har ikke noget med remmen at gøre, jeg er dog kommet frem til det muligvis kunne være vandpumpen der snart trænger til en overhaling, har en reserve på lager der lige skal byttes med. Smil
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#40
(14-11-2012, 01:18)DarkSide Skrev: Du taler for døve ører er jeg ked af at sige, behandler skam mine maskiner pænt, og giver aldrig fuld gas på kold motor. Smil Min teori ang krumtappen spinder i lejet er pga kompressoren, og det tryk der kommer fra den på selve krumtappen, jeg mistænker også det er derfor at krumtapslejerne på de maskiner generelt ikke holder nær så godt som på en hvilken som helst anden motor.

Det har ikke noget med remmen at gøre, jeg er dog kommet frem til det muligvis kunne være vandpumpen der snart trænger til en overhaling, har en reserve på lager der lige skal byttes med. Smil

Det var også bare en idé. Tag den til dig, eller lad være.
Har du haft maskinen fra ny? Måske tidligere ejer ikke var god til at vente med at fyre den af for kold motor?
Men ja, det er desværre et velkendt problem på den type motor.
Svar
#41
(14-11-2012, 10:33)Leo Vinci Skrev: Det var også bare en idé. Tag den til dig, eller lad være.
Har du haft maskinen fra ny? Måske tidligere ejer ikke var god til at vente med at fyre den af for kold motor?
Men ja, det er desværre et velkendt problem på den type motor.

Nej, har ikke haft den fra ny, så det er blot et gæt hvordan tidligere ejer har behandlet den, jeg gætter dog på pænt med tanke på der er fuld servicebog, og det var en ældre herre der blot brugte den fra tid til anden. Smil

Noget helt andet er at jeg tror problemet er ret kendt, folk skifter blot ofte krumtap og lejer på samme tid når de mærker slør, der er jo desværre flere beviser på krumtapslejer med slør efter blot 10-15000 km, og det er næsten konstant altid lejet i variosiden der går til først, så kan man så diskutere om det er for dårligt lavet, eller om det simpelthen er en design fejl direkte fra aprilia.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: