Søg Garagen Hej Gæst! Register

Underligt problem
#1
I går vil jeg skifte mit membranplade til et i kulfiber, desværre lykkedes det aldrig for mig at få indsugningstudsen af (Kun en lille smule blev den løs) og derefter opgav jeg opgaven og puttede flydende pakning uden på der hvor studsen havde løsnet sig. Skulle op og tanke om aftenen, der gad min fz'er overhovedet ikke give fuld gas så kunne den ikke trække maskinen samtidig kunne den ikke stå ordentlig i tomgang. (har skruet på tomgangskruen og kigget lidt på gaskablet intet hjalp).

I dag har jeg fået kigget på studsen (igen), og lagt mere flydende pakning rundt om, hvilket ikke gjorde nogen forbedring. Jeg prøvede en lille tur på 5 km, undervejs dryppede der benzin IGEN fra bundkaret fra karburatoren og mens jeg "drønede" med 40 km't gik knallerten fuldstændig ud? (Bremsede bare uden nogen grund?).. Ved ikke hvorfor, kan det være min karburator den er gal med ? Ked af det
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(18-10-2012, 18:17)Daniel-45 Skrev: I går vil jeg skifte mit membranplade til et i kulfiber, desværre lykkedes det aldrig for mig at få indsugningstudsen af (Kun en lille smule blev den løs) og derefter opgav jeg opgaven og puttede flydende pakning uden på der hvor studsen havde løsnet sig. Skulle op og tanke om aftenen, der gad min fz'er overhovedet ikke give fuld gas så kunne den ikke trække maskinen samtidig kunne den ikke stå ordentlig i tomgang. (har skruet på tomgangskruen og kigget lidt på gaskablet intet hjalp).

I dag har jeg fået kigget på studsen (igen), og lagt mere flydende pakning rundt om, hvilket ikke gjorde nogen forbedring. Jeg prøvede en lille tur på 5 km, undervejs dryppede der benzin IGEN fra bundkaret fra karburatoren og mens jeg "drønede" med 40 km't gik knallerten fuldstændig ud? (Bremsede bare uden nogen grund?).. Ved ikke hvorfor, kan det være min karburator den er gal med ? Ked af det

Hvis den bremsede helt af sig selv, ja så er jeg bange for du har været udsat for en varmesætning. Og den kan så sagtens startes op igen bagefter og tilmed køre, men tjek stempel og cylinder for ridser.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#3
(18-10-2012, 18:20)Jps Skrev: Hvis den bremsede helt af sig selv, ja så er jeg bange for du har været udsat for en varmesætning. Og den kan så sagtens startes op igen bagefter og tilmed køre, men tjek stempel og cylinder for ridser.

Det var ret ubehageligt, måske er det fordi dysen er for lille? Og ja jeg prøvede bagefter at køre på den og der skete nøjagtigt det samme efter 2 min Ked af det
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#4
Skal lige siges at der er knækket en ledning fra svinghjulet til oliepumpen har det noget betydning?
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#5
(18-10-2012, 18:32)Daniel-45 Skrev: Skal lige siges at der er knækket en ledning fra svinghjulet til oliepumpen har det noget betydning?

Det vil jeg da mene. Så er det nok en varmesætning, den har nok ikke fået olie.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(18-10-2012, 18:36)K. Hansen Skrev: Det vil jeg da mene. Så er det nok en varmesætning, den har nok ikke fået olie.

Det bare løgn Rullende øjne Så må jeg blande olie i benzinen fra nu af, den starter da stadigvæk efter "ulykken", så kan jeg jo samtidig også købe en lovlig cylinder Grøn grin
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#7
(18-10-2012, 18:40)Daniel-45 Skrev: Det bare løgn Rullende øjne Så må jeg blande olie i benzinen fra nu af, den starter da stadigvæk efter "ulykken", så kan jeg jo samtidig også købe en lovlig cylinder Grøn grin

Jeg ville nu nok checke om det er en varmesætning, så du ikke smadrer cylinderen totalt, det kan jo være den kan reddes hvis det er.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
(18-10-2012, 18:42)K. Hansen Skrev: Jeg ville nu nok checke om det er en varmesætning, så du ikke smadrer cylinderen totalt, det kan jo være den kan reddes hvis det er.

Kan jeg ikke bare hælde olie på og sætte et nyt stempel på?
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#9
(18-10-2012, 18:52)Daniel-45 Skrev: Kan jeg ikke bare hælde olie på og sætte et nyt stempel på?

Det kommer an på om der er ridser i cylinderen, hvilket er meget sandsynligt. Er der det, kan du ikke.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-10-2012, 18:53)K. Hansen Skrev: Det kommer an på om der er ridser i cylinderen, hvilket er meget sandsynligt. Er der det, kan du ikke.

Tror jeg næsten der, den lød lidt underlig da det skete Neutral
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar
#11
Både cylinder og stempel skal skiftes, og ledningen til oliepumpe laves. Det med enten at kun skifte cylinder eller stempel du'r ikke, når det er en varmesætning der er sket. Og husk at tjekke krumtapshuset for eventuelle stumper.
Anaig City Elf 2019 13.000 km.
Svar
#12
(18-10-2012, 19:00)Jps Skrev: Både cylinder og stempel skal skiftes, og ledningen til oliepumpe laves. Det med enten at kun skifte cylinder eller stempel du'r ikke, når det er en varmesætning der er sket. Og husk at tjekke krumtapshuset for eventuelle stumper.

Den ledning har jeg lige kigget på det en meget tyk speciel ledning den kan jeg ikke få lavet. Så må jeg bare gøre som på en Puch maxi, nemlig at blande olie og benzin.
1. Aprilia Rally, solgt.
2.Puch Maxi P, solgt.
3.Piaggio Zip 4T år 2010, solgt.
4 Puch Maxi KL, solgt.
5.Suzuki Fz50 "Gyngehesten", solgt.

6. Suzuki dm50, "motorcyklen" kørende.

Svar


Forum spring: