Søg Garagen Hej Gæst! Register

Knallert/Motorcykelmekaniker uddannelse
#1
Hey, Har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogle her der kan svare mig på Smil
Overvejer lidt at når jeg er færdig med HTX, så vil jeg begynde på uddannelsen som cykel og Knallert/Motorcykel mekaniker, da jeg altid har kunne li at rode med mekanik, og interesseret mig for scootere knallerter og motorcykler, og da det egentlig igennem de år jeg har overvejet hvad jeg ville "når jeg blev stor" har det altid været noget som jeg har vendt tilbage til i mine overvejelser.
Men ved der er tre steder i landet hovr man kan tage uddannelsen, på Herningsholm Erhvervsskole, i Herning, TEC Hvidovre, og CELF Nykøbing Falster. Synes jeg har hørt et sted at CELF skulle være den bedste skole at tage uddannelsen, så håber at der er nogle her der kan be eller askrafte det for mig (Ved vi har et par Cykelsmede/Knallert/Motorcykelmekanikere her på siden Smil )
Håber i kan hjælpe mig lidt, kender nogle knallertmekanikere, som jeg vil spørge men vil også gerne ha lidt indput fra andre sider (Hvis jeg spørge en uddannelses-vejleder vil vedkommende sikker bare sige noget i stil med:"Jammen alle de uddannelsersteder har det samme høje uddannelsesniveau over hele landet" eller sådan noget, hvilket jeg har lidt svært at tro på Blink med øjet

Håber der er nogle der kan komme med noget indput Blink med øjet i behøver ikke være cykelsmede/motorcykelmekanikere for at komme med indput, alt er velkommet Grøn grin
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Din læreplads er langt hen af vejen vigtigere end din skole, selvfølgeligt skal skolen også levere varen.. Men det er ude på div. virksomheder, den store forskel er. Jeg ville tage den skole der passede mig bedst geografisk og så bruge mere tid på af finde den rigtige praktik plads, med din HTX baggrund og et par solide hænder, burde du stå rigtigt stærkt når det kommer til at finde praktik plads.

Når det er sagt, så tog jeg mig HF på to forskellige skoler, det første år på Gedved Seminarium, og næste år tog jeg på Århus Akademi. Det kom frem i medierne 2 dage før jeg skulle starte, at Gedved Seminarium havde landets laveste gennemsnit, og jeg besluttede mig for, at det intet betød for mig.
Men det gjorde det, undervisningen foregik simpelthen på for lavt niveau, og da året var slut havde jeg skolens højeste snit, selvom jeg ikke just er nogen Einstein. Året efter havde jeg et middel snit, og skulle gøre mig umage, på at få alt ud af undervisningen. og ikke bare i at holde min kæft lukket når undervisningen blev afbrudt af alt for dumme spørgsmål.

Kort sagt, jeg er lidt dobbeltmoralsk her, men jeg mener bare at dit praktik sted er det sted du skal bruge mest tid, og skal lære om virkeligheden, skolen er bare "teori og eksamen".
Svar
#3
Gik selv på CELF på Falster , da jeg i 2005 blev udlært cykelmekaniker. Og det er en kanon skole, med en herre som Jesper Kvist som faglært. Han er knalddygtig.
Svar
#4
Jeg takker mange gange for jeres svar Smil Ja det er selvfølgelig rigtigt at det har mest at sige hvordan ens læreplads er, og regner med at gøre brug af min HTX baggrund, og det jeg har en anbefaling fra mit gamle job som fejedreng på et autoværksted til at ligge, når jeg skal søge læreplads, man må jo udnytte alle de muligheder man har Blink med øjet
Regner nok med at jeg, efter et sabatår, tager skoleforløbet på CLEF på Falster, og så søger jeg nok lærepladser i Aalborg og omegn, da alle mine venner flytter til Aalborg når vi er færdig med skolen her til sommer, og det er nok lettere at finde en læreplads deroppe, end her i Thy, hvor der er meget få cykelsmede i nærområdet, og hvor de fleste ikke tager lærlinge ind, da de enten er for små, eller fordi de ikke gider ha lærlinge Rullende øjne
Men ihvertfald tak for jeres svar Grin De har hjulpet en del i mine overvejelser Smil
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#5
(04-11-2012, 18:58)Thyboen Skrev: Jeg takker mange gange for jeres svar Smil Ja det er selvfølgelig rigtigt at det har mest at sige hvordan ens læreplads er, og regner med at gøre brug af min HTX baggrund, og det jeg har en anbefaling fra mit gamle job som fejedreng på et autoværksted til at ligge, når jeg skal søge læreplads, man må jo udnytte alle de muligheder man har Blink med øjet
Regner nok med at jeg, efter et sabatår, tager skoleforløbet på CLEF på Falster, og så søger jeg nok lærepladser i Aalborg og omegn, da alle mine venner flytter til Aalborg når vi er færdig med skolen her til sommer, og det er nok lettere at finde en læreplads deroppe, end her i Thy, hvor der er meget få cykelsmede i nærområdet, og hvor de fleste ikke tager lærlinge ind, da de enten er for små, eller fordi de ikke gider ha lærlinge Rullende øjne
Men ihvertfald tak for jeres svar Grin De har hjulpet en del i mine overvejelser Smil

Kender værksteder ( cykel og knallert) som ikke tager folk ind, som ik har være på Falster og gå i skole. Flere kalder skolen for Danmarks bedste.

Den lærling vi har, ryger os derned når han er på skole.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(04-11-2012, 19:17)Søren26 Skrev: Kender værksteder ( cykel og knallert) som ikke tager folk ind, som ik har være på Falster og gå i skole.. Flere kalder skolen for Danmarks bedste.

Den lærling vi har, ryger os derned når han er på skole..

Jammen så er det da vidst der jeg skal på skole Blink med øjet Selvom det godt nok er langt væk hjemmefra, hvis jeg skulle længder væk hjemmefra, (inden for DK's grænser) så skulle jeg vist til Bornholm Blink med øjet men sådan er det jo Blink med øjet Takker for hjælpen til jer begge to Grin
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#7
(04-11-2012, 19:22)Thyboen Skrev: Jammen så er det da vidst der jeg skal på skole Blink med øjet Selvom det godt nok er langt væk hjemmefra, hvis jeg skulle længder væk hjemmefra, (inden for DK's grænser) så skulle jeg vist til Bornholm Blink med øjet men sådan er det jo Blink med øjet Takker for hjælpen til jer begge to Grin

I min tid, var der 2 fra Brønderslev, 1 som arbejde hos Vestbyen cykel handel. 1 fra Bornholm osv.
Så i min verden skidt med afstanden, du bliver godt uddannet dernede.

( Ham fra Vestbyen`s cykel handel I Aalborg) arbejder i dag hos en grossist.
Svar


Forum spring: