Ved ikke om der ligger guides til bremsetjek herinde i forvejen, men her kommer lidt alligevel
FORBREMSE:
Kaliberen sidder på forgaflen med to bolte.
Boltene skrues ud, kaliberen kan nu tages af forgaflen.
Klodserne sidder på to lange umbraco bolte.
Boltene skrues ud, klodserne falder nu ud.
Alle bolte/glidere samt stempel renses og en smule kobberfedt påføres.
Nye klodser sættes på (Stemplet skubbes tilbage så der er plads til skiven, pas på gummimanchetten!)
Umbraco bolte skrues i, så klodserne sidder korrekt.
De første to bolte skrues på igen.
Kaliberen sidder nu på forgaflen igen.
Testkørsel.
Skidtet virker.
Her ses de to skruer der holder kaliberen på forgaflen
BAGBREMSE:
Det er forskelligt om udstødningen skal af eller ej. På nogle modeller kan man godt tage baghjulet af, imens udstødningen er på.
Udstødning tages af, 2 bolte ved cylinderen, 2+ ved motorblokken+ bagskærmen (husk en ny pakning imellem udstødning og cylinder).
Baghjulet tages af (centermøtrik = 24 top).
Du kan nu se bremsebakkerne, de tages af med fingrene (De sidder på med 2 små fjedre).
Er bagbremsen generelt noget sløv, så ville jeg vælge at smøre det hele op, hvilket jo er op til dig selv om du gider.
Bremsearmen sidder under motorblokken på venstre side (Set bagfra).
Bolt på bremsearmen løsnes.
Armen kan nu tages af (Skru evt møtrikken tilbage på gevindet, så du justerer bremsekablet "længere").
Bremsearmen sidder på en "pind/arm".
Den skubbes igennem hullet den sidder i, ind mod udstødningsiden.
"Nøglen" rensen med fint smergellærred og smøres med kobberfedt så den glider fint.
Bremsearmen sættes på igen.
De nye bakker sættes på, samt fjedrene dertil.
Baghjul monteres.
Udstødning monteres (Husk den nye pakning!).
Nu justerer du længden af kablet, indtil bagbremsen bremser tilfredsstillende / som du vil have det.
Velbekommen .
Sådan ser det ud når du har udstødning + baghjul af.
Her kan du se hvordan bakkerne skal sidde, derudover kan du se fjedrene.
Nede i venstre hjørne kan du se bremsenøglen
FORBREMSE:
Kaliberen sidder på forgaflen med to bolte.
Boltene skrues ud, kaliberen kan nu tages af forgaflen.
Klodserne sidder på to lange umbraco bolte.
Boltene skrues ud, klodserne falder nu ud.
Alle bolte/glidere samt stempel renses og en smule kobberfedt påføres.
Nye klodser sættes på (Stemplet skubbes tilbage så der er plads til skiven, pas på gummimanchetten!)
Umbraco bolte skrues i, så klodserne sidder korrekt.
De første to bolte skrues på igen.
Kaliberen sidder nu på forgaflen igen.
Testkørsel.
Skidtet virker.
Her ses de to skruer der holder kaliberen på forgaflen
BAGBREMSE:
Det er forskelligt om udstødningen skal af eller ej. På nogle modeller kan man godt tage baghjulet af, imens udstødningen er på.
Udstødning tages af, 2 bolte ved cylinderen, 2+ ved motorblokken+ bagskærmen (husk en ny pakning imellem udstødning og cylinder).
Baghjulet tages af (centermøtrik = 24 top).
Du kan nu se bremsebakkerne, de tages af med fingrene (De sidder på med 2 små fjedre).
Er bagbremsen generelt noget sløv, så ville jeg vælge at smøre det hele op, hvilket jo er op til dig selv om du gider.
Bremsearmen sidder under motorblokken på venstre side (Set bagfra).
Bolt på bremsearmen løsnes.
Armen kan nu tages af (Skru evt møtrikken tilbage på gevindet, så du justerer bremsekablet "længere").
Bremsearmen sidder på en "pind/arm".
Den skubbes igennem hullet den sidder i, ind mod udstødningsiden.
"Nøglen" rensen med fint smergellærred og smøres med kobberfedt så den glider fint.
Bremsearmen sættes på igen.
De nye bakker sættes på, samt fjedrene dertil.
Baghjul monteres.
Udstødning monteres (Husk den nye pakning!).
Nu justerer du længden af kablet, indtil bagbremsen bremser tilfredsstillende / som du vil have det.
Velbekommen .
Sådan ser det ud når du har udstødning + baghjul af.
Her kan du se hvordan bakkerne skal sidde, derudover kan du se fjedrene.
Nede i venstre hjørne kan du se bremsenøglen
Vh Jacob.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.