Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
Hej BS
Jeg synes lige jeg ville dele denne her med jer. Igår får jeg en sms fra min ven hvor der står han lige er blevet kørt ned. Det var sket ved Kvickly, en eller anden fyr der skulle ind og tanke benzin havde åbenbart ramt ham.
Det skal siges at min vens scooter ikke er 100% lovlig (pillet skive) men forsikringen dækkede dog alligevel. Så det at de ikke dækker hvis den ikke er 100% lovlig holder vist ikke helt.
Der skete heldigvis ikke noget med ham, men hans forskjold og tændingen er kaput.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Jeg vil tro bilens ansvar dækker, hvis der ikke er tvivl om skylden, og at scooteren ikke har kørt nævneværdigt over den lovbefalede grænse.
Hvis bilisten har set den 2-hjulede og vurderet, at der var god tid ved 30-35, og scooteren i stedet kørte 60, som desværre er meget almindeligt blandt unge brushoveder, stiller tingene sig muligvis lidt anderledes.
Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
Han fortalte mig han ikke havde kørt fuld fart, og at han havde nået at bremse lidt op inden. Siden den kun kører 50 med fuld gas må han have kørt noget lign. 40. Han fortalte mig at det var en bil som der skulle dreje der kørte lige ind i ham.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Chr1stoffer Skrev:Hej BS
Jeg synes lige jeg ville dele denne her med jer. Igår får jeg en sms fra min ven hvor der står han lige er blevet kørt ned. Det var sket ved Kvickly, en eller anden fyr der skulle ind og tanke benzin havde åbenbart ramt ham.
Det skal siges at min vens scooter ikke er 100% lovlig (pillet skive) men forsikringen dækkede dog alligevel. Så det at de ikke dækker hvis den ikke er 100% lovlig holder vist ikke helt.
Der skete heldigvis ikke noget med ham, men hans forskjold og tændingen er kaput.
Godt der ikke skete ham noget alvorligt.
Med hensyn til forsikringsspørgsmålet, kan forsikringen(bilens) stadig forlange sine penge for skaderne de har dækket, tilbage fra din ven. Det der med et fint ord hedder regress.
Svar: 119
Tråde: 35
Tilmeldt: Apr 2006
Mon ikke det handler om man har benyttet denne ændring af scooteren ved uheldet.
Selvfølgelig virker tuningen hele tiden men hvis man kører under 30/45 har dette ikke indflydelse på uheldet.
Kører man 80-90 km/t igm med uheldet kan et være de ser anderledes på det.
Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
JPS> Kan de det? Jeg troede kun det var hans (scooterens) egen forsikring som kunne kræve penge tilbage for noget som ham på scooteren havde forvoldt. Vidste ikke at bilens forsikring kunne det. Men så vidt jeg ved kunne ham i bilen godt se at det var hans skyld, så de aftalte vist at han skulle ringe til sit selskab, og de ville gerne dække. Så må vi se om de kræver penge senere.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Chr1stoffer Skrev:JPS> Kan de det? Jeg troede kun det var hans (scooterens) egen forsikring som kunne kræve penge tilbage for noget som ham på scooteren havde forvoldt. Vidste ikke at bilens forsikring kunne det. Men så vidt jeg ved kunne ham i bilen godt se at det var hans skyld, så de aftalte vist at han skulle ringe til sit selskab, og de ville gerne dække. Så må vi se om de kræver penge senere.
Den korte version
.Hvis de skal gå efter reglerne, så ja.
Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
Nå okay. Men hvis det skulle være 100% efter reglerne skulle de vel ikke dække fordi den ikke er 100% lovlig. Eller gælder det kun hvis man kører over det tilladte?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Chr1stoffer Skrev:Nå okay. Men hvis det skulle være 100% efter reglerne skulle de vel ikke dække fordi den ikke er 100% lovlig. Eller gælder det kun hvis man kører over det tilladte?
Mig bekendt, så gælder den regel, uanset i hvilken stand scooteren er(lovlig-ulovlig).
Svar: 322
Tråde: 18
Tilmeldt: Jan 2007
Okay. Tak for forklaringen :P