Søg Garagen Hej Gæst! Register

Der røg sku da et Stempel - Agility
#1
Så stoppede agility'en med at kører lørdag aften.
Har lige skilt toppen og stempel og cylinder, samt ventilerne er røget.
[Image: 68338_10151203401619530_2108686888_n.jpg]
[Image: 557712_10151203401099530_1227759802_n.jpg]
Nå men jeg har kigget lidt og jeg savner jo mange gange i blæsevejret noget mere kraft og optræk Grøn grin
og fandt blandt andet et par kits på speedline - Cylinder kits
Enten 63 ccm eller 72 ccm hvad ville i vælge og ved godt det ikke er lovligt, men for pokker da.
Nu har jeg kørt fra januar med ubegrænset cdi og nul begrænsning igennem odense på min 45'er og har ikke mødt politiet endnu, kører jo pænt og fornuftigt (efter egen mening).

Forsat god aften.
Kymco Agilty 50cc 45'er 2006
Mallosi Multivar m. 6,5grams Dr Pulley
60 km dagligt, det kører bare.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
MålløsMålløsMålløs !!!!
Jeg forstår sku godt at du mente det lød helt forkert det dér. Men når stemplet ser sådan ud, så husk at tjekke om der ligger stumper nede ved krumtappen og tjek at krumtappen drejer frit. Når du får monteret nye dele i, så er det en rigtig god idé at skifte olien lidt oftere lige til at starte med, for at være sikker på, at eventuelle metal-splinter og -støv bliver fanget i oliefilteret eller olien, og derved kommer ud af systemet så det ikke slider på krumtappen. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
Ja der er ikke meget stempel tilbage.
Jeg regner med at splitte krumtapshuset af så jeg kan få det hele med ud.
Kymco Agilty 50cc 45'er 2006
Mallosi Multivar m. 6,5grams Dr Pulley
60 km dagligt, det kører bare.
Svar
#4
(16-10-2012, 19:13)Offie Skrev: Ja der er ikke meget stempel tilbage.
Jeg regner med at splitte krumtapshuset af så jeg kan få det hele med ud.

Det lyder som en rigtig god idé. Og så skal du ellers sørge for at stå med den under god belysning, så du kan se, hvor der er splinter eller olie, mens du tørrer det væk med noget papir (hellere køkkenrulle end toiletpapir, for toiletpapir opløses i væske). Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
Si!

hvad siger du til Cylinderne?

Husk venligst det med stort, tak. Jps.
Kymco Agilty 50cc 45'er 2006
Mallosi Multivar m. 6,5grams Dr Pulley
60 km dagligt, det kører bare.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(16-10-2012, 19:29)Offie Skrev: Si!

hvad siger du til Cylinderne?

Nu gør jeg ikke selv noget i at skifte cylinder, idet jeg betragter en forøgelse af motorstørrelsen som en "snydemåde" at tune motoren, idet motoren ikke bliver mere effektiv i forhold til hvor stor motoren er. Fræk
Anyway, Hvis vi glemmer min nærsynethed over for den simple tuning, så ville jeg nok gå efter den store cylinder, idet 13cc mere kun er en forøgelse på 26%, og det slet ikke vil give en 26% effektforøgelse. En størrelsesforøgelse på 22cc hvilket er 44% er vil nok give en mere mærkbar effekt, som du vil blive glad for. Og så er Agilityen vist også bygget til 80cc (men har ingen officielle kilder). Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
(16-10-2012, 19:42)Baddi Skrev: Nu gør jeg ikke selv noget i at skifte cylinder, idet jeg betragter en forøgelse af motorstørrelsen som en "snydemåde" at tune motoren, idet motoren ikke bliver mere effektiv i forhold til hvor stor motoren er. Fræk
Anyway, Hvis vi glemmer min nærsynethed over for den simple tuning, så ville jeg nok gå efter den store cylinder, idet 13cc mere kun er en forøgelse på 26%, og det slet ikke vil give en 26% effektforøgelse. En størrelsesforøgelse på 22cc hvilket er 44% er vil nok give en mere mærkbar effekt, som du vil blive glad for. Og så er Agilityen vist også bygget til 80cc (men har ingen officielle kilder). Grøn grin

Man skal i det hele taget vare sig med flere kubik. Spørge sig selv, om man vitterlig har brug for det.

Jeg monterede et 72cc kit for en knægt jeg kender på en Baotian. Det gav 5, MAKS 10 mere på toppen og lidt saft og kraft i bakkerne, javel. Men hans forbrug gik kraftigt i vejret - samtidig med at han kom rendende med fejl hele tiden. Fejl som udelukkende syntes som om den ikke kunne kapere de ekstra kubik.

Helt ærligt: Jeg synes ikke en scooter er skabt til meget mere end de ca. 70 i timen jeg kan smyge min 50cc Retro op på i god rygvind. Over den hastighed er de som oftest direkte ubehagelige Fortvivlet

IMHO: Jeg ville gå efter en 50cc. i GOD KVALITET. Gevinsten ved feks en 72cc. står ikke mål med det satsede.
- Stor er den som ved, men større er den som ved, hvor han skal spørge / Piet Hein
Svar
#8
(16-10-2012, 20:33)Westenkaer Skrev: Man skal i det hele taget vare sig med flere kubik. Spørge sig selv, om man vitterlig har brug for det.

Jeg monterede et 72cc kit for en knægt jeg kender på en Baotian. Det gav 5, MAKS 10 mere på toppen og lidt saft og kraft i bakkerne, javel. Men hans forbrug gik kraftigt i vejret - samtidig med at han kom rendende med fejl hele tiden. Fejl som udelukkende syntes som om den ikke kunne kapere de ekstra kubik.

Helt ærligt: Jeg synes ikke en scooter er skabt til meget mere end de ca. 70 i timen jeg kan smyge min 50cc Retro op på i god rygvind. Over den hastighed er de som oftest direkte ubehagelige Fortvivlet

IMHO: Jeg ville gå efter en 50cc. i GOD KVALITET. Gevinsten ved feks en 72cc. står ikke mål med det satsede.

Se det var lige sådan noget jeg gik efter, jeg er en gut på 94 kg så vil gerne have kraften, men ikke hvis det trækker op i forbruget.
Men det kan jo være at den komme til at gå bedre med nye dele i motoren.
Hvad er god kvalitet?
Kymco Agilty 50cc 45'er 2006
Mallosi Multivar m. 6,5grams Dr Pulley
60 km dagligt, det kører bare.
Svar
#9
(16-10-2012, 20:33)Westenkaer Skrev: Man skal i det hele taget vare sig med flere kubik. Spørge sig selv, om man vitterlig har brug for det.

Jeg monterede et 72cc kit for en knægt jeg kender på en Baotian. Det gav 5, MAKS 10 mere på toppen og lidt saft og kraft i bakkerne, javel. Men hans forbrug gik kraftigt i vejret - samtidig med at han kom rendende med fejl hele tiden. Fejl som udelukkende syntes som om den ikke kunne kapere de ekstra kubik.

Helt ærligt: Jeg synes ikke en scooter er skabt til meget mere end de ca. 70 i timen jeg kan smyge min 50cc Retro op på i god rygvind. Over den hastighed er de som oftest direkte ubehagelige Fortvivlet

IMHO: Jeg ville gå efter en 50cc. i GOD KVALITET. Gevinsten ved feks en 72cc. står ikke mål med det satsede.

Agility 50 har samme stel, affjedring og bremser som agility 125, som er godkendt til 105 km/t, og den bevæger sig rigtig godt når man kommer over 40 i timen og man kan begynde at ligge sig ned i svingene og det bliver helt dejligt, når man med over 60 i timen kan ligge sig relativt langt ned. Den er godkendt til at ligge ned i en vinkel på 45 grader, men man kan sagtens komme længere ned end dette. Det resulterer dog til sidst i at hovedstøttebenet skraber på asfalten. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har kørt både med 72 og 63 kubik, og må indrømme der ikke er meget forskel på de 2, syntes dog at optrækket på 72 er
noget bedre, men den bruger så meget mere benzin det er helt vildt.

Jeg ville ikke gå mere end til 63, for det kan du ikke høre på motoren, ellers kan du nøjes med at prøve at købe en racer knast først, det skulle give 5 km/t.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
(17-10-2012, 10:20)MSJ1982 Skrev: Har kørt både med 72 og 63 kubik, og må indrømme der ikke er meget forskel på de 2, syntes dog at optrækket på 72 er
noget bedre, men den bruger så meget mere benzin det er helt vildt.

Jeg ville ikke gå mere end til 63, for det kan du ikke høre på motoren, ellers kan du nøjes med at prøve at købe en racer knast først, det skulle give 5 km/t.

Okay, mange km/l snakker vi om.

min top hastighed er jeg godt tilfreds med følge godt med trafikken i byen, men lidt bedre optræk også den kan klare bakker bedre, så ville jeg være tilfreds.
Samtidig med den kører 30-40 literen.
Kymco Agilty 50cc 45'er 2006
Mallosi Multivar m. 6,5grams Dr Pulley
60 km dagligt, det kører bare.
Svar
#12
Har íikke turde at teste det 72, men ikke mere end 30 regner jeg med min Baotian køre omkring 45 Km/l.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: